Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä takia naiset ovat niin passiivisia keskustelijoita, olettavat miehen kyselevän ja ylläpitävän keskustelua?

Vierailija
23.05.2023 |

Ei kannata ihmetellä, jos jää ilman seuraa, kun ei itse ole yhtään aktiivinen pitämään keskustelua yllä. Ja kysehän voi tietysti olla siitä, että kiinnostusta ei ole tarpeeksi ja vain roikottavat, mutta miksi ylipäätään roikottaa, jos ei kiinnosta? Onneksi löytyy naisia, jotka osaavat olla itsekin aktiivisia, mutta heitä on todella harvassa, eikä tällä ole mitään tekemistä ulkoisten piirteiden kanssa, vain luonne on muutenkin sellainen aktiivisempi

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tommosta treffeillä, niin se kertoo minusta vähän siitä, että ei ole kemiat ihan kohdanneet. Toisaalta joskus olen törmännyt ihmisiin (usein miehiin), jotka jaksaa ja jaksaa puhua omista asioistaan. Ei sellasen kanssa ole helppo keskustelua viritellä, kun koko ajan palataan puhujaan itseensä. Siinä vaiheessa mä yleensä lopetan juttelemisen, kun en näe mitään mieltä olla toisen ihmisen yleisönä. 

Aivan sama juttu! Useammankin kerran on käynyt niin että kun kysyn "mitä teet työksesi", niin siinäpä ne lopputreffit menee kun tyyppi selittää töistään yksityiskohtaisesti ihan kuin olisin kollega. Ei jumaliste kiinnosta! Vai kuka jaksaisi kuunnella sitä että mä selittäisin "Tuli ajatuskatkos töissä ja menin laittamaan koodiin G2 enkä G3! Äh tyhmä virhe. Ja 450:llä meni jo toinen kärki rikki puolen vuoden sisällä, blaa blaa blaa". Ei itteänikään kiinnosta omat työjutut vapaa-ajalla.

Millä perusteella valitset deittimiehet, jos sulla kovin usein tulee tuollaisia urpoja vastaan?

On kyllä cringe, jos jollain ei ole tilannetajua eikä ymmärrä, ettei ketään kiinnosta joku pitkä luento työasioista tai mistään muustakaan asiasta.

Jos ammatti on jotenkin poikkeuksellisen mielenkiintoinen, niin silloin voi olla mielenkiintoista kuunneltavaa, mutta ei siitä pidä sen enempää paasata, jos toinen ei kysy.

Vierailija
42/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on taas kopionut "naiset vaativat miehiä viihdyttämään itseään" -topicin ameriikoista. Saadaanko pian myös valitusta ap:n maksamista hienoista treffi-illallisista :D

Niin. Kaikkien naisten pitäisi olla onnesta soikeana ja pöksyt märkinä, kun ap alentuu a) keskustelemaan naisen kanssa b) pyytämään häntä treffeille.

Passiivis- aggressiivinen mulkku. Nainen on huomannut asian, ja ajattelee, että näin hän pääsee ap:n kanssa kaikkein helpommalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mansplaining.

Miehille on tärkeää, että he ovat tietävämpi osapuoli ja naisten heittäytyminen tyhmemmäksi kuin ovatkaan uppoaa miehiin ja nostaa potenssia.

Älykkäät miehet pitävät älykkäistä naisista ja silloin se keskustelu sujuu luonnostaan.

Kohtasin kerran superälykkään miehen, jolla oli taipumusta mansplainingiin. Hänen kanssaan oli lumoavaa keskustella. Kyseessä ei olut mikään deittailutilanne, vaan työkaveruus, mutta jäin kaipaamaan keskustelujamme, kun hänen työsuhteensa päättyi. Mansplainingista puhutaan usein niin kuin se olisi pelkästään huono asia, mutta jos mies on älykäs ja hauska ja innostuu selittämään asioita naiselle, niin parhaimmillaan se on hyvin kiinnostavaa ja kiehtovaa.

Vierailija
44/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on niin huonoja keskustelijoita kun eivät osallistu valitusmonologeihini siitä miten hankalaa on olla mies 😭

Vierailija
45/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mansplaining.

Miehille on tärkeää, että he ovat tietävämpi osapuoli ja naisten heittäytyminen tyhmemmäksi kuin ovatkaan uppoaa miehiin ja nostaa potenssia.

Älykkäät miehet pitävät älykkäistä naisista ja silloin se keskustelu sujuu luonnostaan.

Kohtasin kerran superälykkään miehen, jolla oli taipumusta mansplainingiin. Hänen kanssaan oli lumoavaa keskustella. Kyseessä ei olut mikään deittailutilanne, vaan työkaveruus, mutta jäin kaipaamaan keskustelujamme, kun hänen työsuhteensa päättyi. Mansplainingista puhutaan usein niin kuin se olisi pelkästään huono asia, mutta jos mies on älykäs ja hauska ja innostuu selittämään asioita naiselle, niin parhaimmillaan se on hyvin kiinnostavaa ja kiehtovaa.

Ei. Ja olet oikeasti mies. Kukaan nainen ei tykkään manspleinauksesta. Kaikkein järkyttävimpiä ovat autistiset besser-wisserit- heitä kun ei kukaan jaksa kuunnella, ja kun kerrankin pääsevät puhumaan yleisölle, niin eivät sen jälkeen vaikene.

Vierailija
46/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä törmännyt deittiapeissa ihan päinvastaiseen eli miehiin, jotka eivät osaa keskustella tai eivät edes yritä pitää keskustelua yllä.

Miehen ensimmäinen viesti saattaa olla pelkkä "Moi" tai "Huomenta kaunokainen". Jos vastaan keskusteluun pidemmällä viestillä: tervehdin, selostan päivää, kyselen hänen päivästään jne. lähtee keskustelu käyntiin. Jos vastaan vaan "Moi sullekin" tai "Huomenta" lakkaa keskustelu alkuunsa.

Jos keskustelu on saatu käyntiin, niin mies olettaa minun pitävän keskustelua yllä. Viestissäni saatan kertoa päivästäni tai kirjoittaa jotain edelliseen aiheeseen liittyen. Tämän jälkeen viittaan johonkin mitä mies on maininnut profiilissaan tai aiemmassa keskustelussa ja kyselen lisää. Tai kirjoitan jostain ajankohtaisesta aiheesta ja kyselen jotain siihen liittyen. Mies vastaa mun viestiin jotkut jopa pitkästi, mutta tasan niihin kysymyksiin mitä esitän eivätkä yritä vuorostaan viedä keskustelua eteenpäin: eivät kysy minulta mitään tai nosta uutta aihetta esille. Jossain vaiheessa sitten teen sen saman eli en enää vie keskustelua eteenpäin ja yleensä keskustelu/viestittely kuolee siihen. 

Vierailija
47/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on passiivinen, veikkaisin että haluaa lopettaa kommunikoinnin.

Vierailija
48/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mansplaining.

Sä et taida tietää mitä mansplaining on? 

Vierailija
49/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin loppunut mielenkiinto edes yrittää keskustella miehen kanssa. Kun ei koskaan jakseta kuunnella, en vissiin puhu mistään mielenkiintoisesta ja aina jos olen ehdottanut jotain esim. Leffaa, sarjaa, käyntiä johonkin yms. Niin ei käy, ei oteta kuuleviin korviin mutta sitten kun hänen kaverinsa ehdottaa samaa niin kyllä sitten kuullaan... Sitä kaveria siis. Että joo ollaan sitten passiivisena kuuntelijan roolissa.

Vierailija
50/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tommosta treffeillä, niin se kertoo minusta vähän siitä, että ei ole kemiat ihan kohdanneet. Toisaalta joskus olen törmännyt ihmisiin (usein miehiin), jotka jaksaa ja jaksaa puhua omista asioistaan. Ei sellasen kanssa ole helppo keskustelua viritellä, kun koko ajan palataan puhujaan itseensä. Siinä vaiheessa mä yleensä lopetan juttelemisen, kun en näe mitään mieltä olla toisen ihmisen yleisönä. 

Aivan sama juttu! Useammankin kerran on käynyt niin että kun kysyn "mitä teet työksesi", niin siinäpä ne lopputreffit menee kun tyyppi selittää töistään yksityiskohtaisesti ihan kuin olisin kollega. Ei jumaliste kiinnosta! Vai kuka jaksaisi kuunnella sitä että mä selittäisin "Tuli ajatuskatkos töissä ja menin laittamaan koodiin G2 enkä G3! Äh tyhmä virhe. Ja 450:llä meni jo toinen kärki rikki puolen vuoden sisällä, blaa blaa blaa". Ei itteänikään kiinnosta omat työjutut vapaa-ajalla.

Millä perusteella valitset deittimiehet, jos sulla kovin usein tulee tuollaisia urpoja vastaan?

On kyllä cringe, jos jollain ei ole tilannetajua eikä ymmärrä, ettei ketään kiinnosta joku pitkä luento työasioista tai mistään muustakaan asiasta.

Jos ammatti on jotenkin poikkeuksellisen mielenkiintoinen, niin silloin voi olla mielenkiintoista kuunneltavaa, mutta ei siitä pidä sen enempää paasata, jos toinen ei kysy.

Tuollaiset miehet on löytynyt netistä ja olen päätynyt heidän kanssaan treffeille koska viestittelemällä se keskustelu on sujunut hyvin, he ovat vastanneet kysymyksiini (on lähes sääntö että jos kysyy mieheltä useamman kuin yhden kysymyksen viestissä, niin saat vastauksen vain osaan niistä, loput pitää kysyä uudelleen, yksi kysymys yhdessä viestissä), he ovat kysyneet minulta kysymyksiä, eli minun ei ole tarvinnut yksin pitää keskustelua yllä ja on löytynyt yhteisiä mielenkiinnon kohteita jne. Kasvotusten se homma voi olla täysin eri, jotkut puhuu niin paljon just esim. noita työjuttuja ettei pääse edes välihuomioita esittämään ja toiset ei edes uskalla katsoa silmiin ja vastaavat yhdellä sanalla, vaikka kirjoittaen osasivat keskustella.

Ja juu, monesti tulee kysyttyä ammattia vasta treffeillä, se kun ei vaikuta mun kumppanin valintaan, ja pitää niitä kysymyksiä jättää treffeillekin.

Vierailija
51/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene joskus miehen kanssa treffeille. Jos et viihdytä häntä haastattelemalla hänen mielenkiinnonkohteistaan, hiljaista tulee.

Vierailija
52/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tavannut yhtäkään tällaista naista. He ovat tuolla käytöksellä vain osoittaneet etteivät ole kiinnostuneita kun eivät ole sitä halunneet/kehdanneet sanoa. 

Vierailija
53/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen puhuu sanoja yli kolme kertaa enemmän kuin mies vuorokauden aikana, joten jos nainen ei sano mitään niin sitä ei kiinnosta.

Vierailija
54/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkeita vasta-alkajille ihmissuhdeasioissa osa 1: Jos nainen ei vastaa tai keksi sinulle sanottavaa niin se tarkoittaa ettet ole kiinnostava. Jos nainen tämän lisäksi vilkuilee muualle niin se tarkoittaa että voisit häipyä. Jos nainen vaihtaa aihetta kesken selvityksesi se tarkoittaa että asiasi ei ole kiinnostava ja voisit vaikka poistua. Eikö kukaan ole kertonut näitä alkeellisia asioita teille. Moni kyllä tajuaa ilman opastustakin.

Vierailija
55/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittava aloitus.

Vierailija
56/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat siis sitä että naiset eivät ole miehen mielestä aktiivisia keskustelijoita jos he eivät kysele miehestä jatkuvasti, varsinkaan sen jälkeen kun käy selväksi että mies haluaa puhua vain itsestään eikä kykene vastavuoroisuuteen.

Vierailija
57/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ehkä pitänyt tarkentaa, että kyse on netissä käydyistä keskusteluista, mutta ilmeisesti täällä haluttiin taas tahallaan vain lytätä, mutta eipä yllätä. Jatkakaa.

Vierailija
58/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy, miksi naiset eivät juuri juttele miehille vapaaehtoisesti. Pelkäävät, että mies ymmärtää asian väärin. 

Työelämässä vain itseäni reilusti vanhemmat naiset juttelevat, koska siinä ei ole pelkoa taka-ajatuksista tai väärinymmärryksistä. Sen sijaan nuoremmat tai oman ikäiset eivät juurikaan juttele. 

Omassa elämässä on koko naissukupuoli omassa ikäluokassa jäänyt aika vieraaksi ja oudoksi. Vapaa-ajallani en juurikaan ole jutellut ikäisilleni tai nuoremmille naisille. 

Aina joskus joku vanhempi mies ihmettelee, kun elelen yksin. Mutta se juttelu kun on niin vaikeaa, niin nämä asiat eivät ole minun elämässäni onnistuneet. Eikä nykypäivänä ole enää pakko olla kulissiavioliitossa. 

M37

Vierailija
59/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan jaksa keskustella sellaisen ihmisen kanssa, joka vain paasaa jostakin tietystä harrastuksestaan tai mielenkiinnonkohteestaan. Jos yrittää vaihtaa aihetta johonkin yleisempään, niin jollakin aasinsillalla tyyppi vetää siihenkin mukaan tuon oman kiinnostuksen kohteensa tai ihan vaan jättää vihjeen keskustella jostain muustakin täysin huomiotta ja jatkaa monologiaan. Ei sellaiselta halua kysyä mitään, koska se keskustelu vääntyy taas sen jonkun yhden saman aiheen ympärille vaikka kysyisikin jotain aivan siihen liittymätöntä.

Vierailija
60/60 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy, miksi naiset eivät juuri juttele miehille vapaaehtoisesti. Pelkäävät, että mies ymmärtää asian väärin. 

Työelämässä vain itseäni reilusti vanhemmat naiset juttelevat, koska siinä ei ole pelkoa taka-ajatuksista tai väärinymmärryksistä. Sen sijaan nuoremmat tai oman ikäiset eivät juurikaan juttele. 

Omassa elämässä on koko naissukupuoli omassa ikäluokassa jäänyt aika vieraaksi ja oudoksi. Vapaa-ajallani en juurikaan ole jutellut ikäisilleni tai nuoremmille naisille. 

Aina joskus joku vanhempi mies ihmettelee, kun elelen yksin. Mutta se juttelu kun on niin vaikeaa, niin nämä asiat eivät ole minun elämässäni onnistuneet. Eikä nykypäivänä ole enää pakko olla kulissiavioliitossa. 

M37

Oon miesvaltaisella alalla töissä (valtaosa työkavereista on reilusti vanhempia) ja yksi syy miksi en mene höpöttelemään töihin liittymättömiä asioita työpaikan miehille ei ole se että he saattaisivat ymmärtää minun tarkoitusperäni väärin, vaan se että kerran kun aloin yhden (varatun) miehen kanssa kaveeraamaan eli puhumaan muustakin kuin töistä, niin eräs toimiston mamma uteli (uteli muilta, minulta ei kysynyt mitään asiasta), juoruili ja "vitsaili" että meillä on jotain meneillään. En kaipaa sitä että töissä pyörii tollasia juttuja, varsinkin kun niillä ei ole hajuakaan asioiden oikeasta laidasta, joten antaa olla, oon puhumatta miehille jos ei ole "pakko".

N34

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä