Minkä takia naiset ovat niin passiivisia keskustelijoita, olettavat miehen kyselevän ja ylläpitävän keskustelua?
Ei kannata ihmetellä, jos jää ilman seuraa, kun ei itse ole yhtään aktiivinen pitämään keskustelua yllä. Ja kysehän voi tietysti olla siitä, että kiinnostusta ei ole tarpeeksi ja vain roikottavat, mutta miksi ylipäätään roikottaa, jos ei kiinnosta? Onneksi löytyy naisia, jotka osaavat olla itsekin aktiivisia, mutta heitä on todella harvassa, eikä tällä ole mitään tekemistä ulkoisten piirteiden kanssa, vain luonne on muutenkin sellainen aktiivisempi
Kommentit (60)
Minä olen aina ollut se aktiivisempi osapuoli, olen edelleen. Olen puhelias, minulla on paljon kiinnostuksen kohteita, paljon haaveita ja unelmia mitä haluan toteuttaa. Haluaisin itselleni miehen, joka on aktiivinen ja puhelias. Olen myös ex-tempore ihminen, nopeat päätökset ovat yleensä parhaita ja parhaat seikkailut on tehty ex-tempore periaatteella.
Nainen1969
Vierailija kirjoitti:
Jos on tommosta treffeillä, niin se kertoo minusta vähän siitä, että ei ole kemiat ihan kohdanneet. Toisaalta joskus olen törmännyt ihmisiin (usein miehiin), jotka jaksaa ja jaksaa puhua omista asioistaan. Ei sellasen kanssa ole helppo keskustelua viritellä, kun koko ajan palataan puhujaan itseensä. Siinä vaiheessa mä yleensä lopetan juttelemisen, kun en näe mitään mieltä olla toisen ihmisen yleisönä.
Aivan sama juttu! Useammankin kerran on käynyt niin että kun kysyn "mitä teet työksesi", niin siinäpä ne lopputreffit menee kun tyyppi selittää töistään yksityiskohtaisesti ihan kuin olisin kollega. Ei jumaliste kiinnosta! Vai kuka jaksaisi kuunnella sitä että mä selittäisin "Tuli ajatuskatkos töissä ja menin laittamaan koodiin G2 enkä G3! Äh tyhmä virhe. Ja 450:llä meni jo toinen kärki rikki puolen vuoden sisällä, blaa blaa blaa". Ei itteänikään kiinnosta omat työjutut vapaa-ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko selitys olla se, että sinä puhut monologia, eikä naisella ole mitään sanottavaa sinun kalastusjuttuihisi tai hän ei halua sanoa sanaakaan, ettei tarvitse vielä lisää kuulla kehuskeluitasi.
Eli miehen pitäisi puhua ainoastaan naista kiinnostavista jutuista, kuten temppareista yms.
Jos, ap, sinun kanssasi ei naiset keskustele, niin se johtuu siitä, että et ole naisen mielestä kiinnostava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko selitys olla se, että sinä puhut monologia, eikä naisella ole mitään sanottavaa sinun kalastusjuttuihisi tai hän ei halua sanoa sanaakaan, ettei tarvitse vielä lisää kuulla kehuskeluitasi.
Eli miehen pitäisi puhua ainoastaan naista kiinnostavista jutuista, kuten temppareista yms.
Sinun kohdalla naisten puhumattomuus johtuu siitä, että olet vastenmielinen keskustelija. Kommenttisi kertovat sen.
Heille tulee niin paljon yhteydenottoja, että keskustelut typistyvät ja naiset jäävät passiiviseksi. Kyllä miehetkin olisivat passiivisia, jos 20 naista laittaisi viestiä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sä mitä keskusteleminen on? Se on sitä, että molemmat puhuu. Parhaiten saa aikaan keskustelun, kun aihe on sellainen johon molemmilla on sanottavaa.
Ap on taas kopionut "naiset vaativat miehiä viihdyttämään itseään" -topicin ameriikoista. Saadaanko pian myös valitusta ap:n maksamista hienoista treffi-illallisista :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta vie olkiukkoilusi muualle.
Kyllä aika monilla miehillä on tapana puhua tuota monologia. Nämä miehet ajattelevat olevansa naisten yläpuolella, parempia, tärkeämpiä, kuin naiset. Pätee myös muihin sosiaalisiin tilanteisiin kuin treffeihin.
Jostain syystä valitsette tuollaisia naisia? Kiinnitin jo teinityttönä julkisissa kulkuvälineissä nuoria pariskuntia tarkkaillessani huomiota siihen, että moni pari on tuollaisella dynamiikalla missä mies kertoo jotain baskoja juttuja ja vähä-älyisen oloinen nainen hihittelee niille. Tuntumani on myös, että sellaisilla "jep, joo :) niin :) joo :)"-tyyppisillä viestittelijöillä riittää miehiä.
Tämän naisen passiivisuuden takia kuivui kokoon yksi tinder tuttavuus, kun itse olisi pitänyt miehenä ylläpitää keskustelua joka päivä. Eikä sitä viitti liikaa kysellä koko ajan ja läppääkään ei jaksa koko ajan heittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi alkuun hyvä ymmärtää, että siellä treffeillä ollaan lähes poikkeuksetta yhden henkilön kanssa (ellet ota äitiäsi esiliinaksi) ja silloin pitäisi yrittää keskustella niistä aiheista, jotka kyseistä henkilöä kiinnostavat. Jos sellaisia aiheita ei kerta kaikkiaan löydy, voi päätellä että teillä ei ole yhteistä tulevaisuutta.
(Minua kiinnostavat esimerkiksi kissat, kädentaidot, lukeminen, kirjoittaminen, matkustelu, scifi, luontoretkeily, mökkeily, linnut, Japani, Uusi-Seelanti, Islanti, Viro, Euroviisut, rintamamiestalot, tekoäly, elektroninen musiikki, sienestys, sudokut, uiminen ja pyöräily. Jotakuta toista sitten vaikka tempparit.)
Vierailija kirjoitti:
Tämän naisen passiivisuuden takia kuivui kokoon yksi tinder tuttavuus, kun itse olisi pitänyt miehenä ylläpitää keskustelua joka päivä. Eikä sitä viitti liikaa kysellä koko ajan ja läppääkään ei jaksa koko ajan heittää.
Ai että naisen passiivisuuden takia kuivui kokoon. Ei, se kuivui kokoon sen takia, että sinä et kiinnostanut naista tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska mansplaining.
Miehille on tärkeää, että he ovat tietävämpi osapuoli ja naisten heittäytyminen tyhmemmäksi kuin ovatkaan uppoaa miehiin ja nostaa potenssia.
Älykkäät miehet pitävät älykkäistä naisista ja silloin se keskustelu sujuu luonnostaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sä mitä keskusteleminen on? Se on sitä, että molemmat puhuu. Parhaiten saa aikaan keskustelun, kun aihe on sellainen johon molemmilla on sanottavaa.
Ap:lta puuttuu sosiaaliset taidot, tunneäly , ja empatiakyky kokonaan. Ei taida onnistua kenenkään naisen kanssa kohtaamiset hänellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mutta vie olkiukkoilusi muualle.
Kyllä aika monilla miehillä on tapana puhua tuota monologia. Nämä miehet ajattelevat olevansa naisten yläpuolella, parempia, tärkeämpiä, kuin naiset. Pätee myös muihin sosiaalisiin tilanteisiin kuin treffeihin.
Näihin miehiin törmää kaikilla elämän 8sa- alueilla.
Minusta Allu valittaa perimmältään sitä, että miksei nainen voi viedä, kun sopisi vikiseminenkin. Ettei kumminkaan niin tasapuolista. Tsot tsot.
Naiset olettaa, että miehen pitäisi olla joku v tun viihdyttäjä.
Jos on tommosta treffeillä, niin se kertoo minusta vähän siitä, että ei ole kemiat ihan kohdanneet. Toisaalta joskus olen törmännyt ihmisiin (usein miehiin), jotka jaksaa ja jaksaa puhua omista asioistaan. Ei sellasen kanssa ole helppo keskustelua viritellä, kun koko ajan palataan puhujaan itseensä. Siinä vaiheessa mä yleensä lopetan juttelemisen, kun en näe mitään mieltä olla toisen ihmisen yleisönä.