Miksi raha tulee rahan luokse?
Kommentit (53)
Setelin jalkoja kutittaa ja se haluaa juosta kaverin luokse?
Koska kapitalistinen riistojärjestelmä toimii näin.
Köyhät pientä palkkaa saavat työläiset raatavat rikkaille ihmisille isot omaisuudet.
Eikö se ole jo raamatussa? Niille joilla on, annetaan.
Koska Kapitalistinen järjestelmä...
Kun raha keksittiin satoja vuosia ennen ajanlaskumme alkua nykyisen Turkin alueella, jo silloin raha tuli heti rahan luo. Muistanette Kroisoksen kuolemattoman nimen ja maineen tuolta ajalta...
Käytännön esimerkki: voit ostaa auton nopeasti käteisellä vs toinen myöhemmin jahka pankki on lainan myöntänyt. Tämä rahakas mies myy auton eteenpäin, vaikkapa tälle toiselle vähän suuremmalla rahatukolla. Iso kasa karkkia maksaa vähän, sen kun myy osissa, saa vähän enemmän jne. Osakkeita voi ostaa myös ison kasan ja netota enemmän, kuin se joka ostaa niitä pienen määrän. jne... Niin, no et kysynytkään miten. No...
Rahaa tulee kun ensin säästää ja sitten sijoittaa ne säästämänsä rahat niin että tuottavat lisää.
8: Ei ainakaan valtiontalous noin toimi. Sloganina on ollut viime vuodet, ettei valtion tarvi velkojaan maksaa takaisin.
Jaa siksikö nuo setelit mun lompakossa lisääntyy. Vai oisko niin, että toiset osaa laittaa rahan poikimaan ja toiset arvostaa enemmän sitä miltä oma elämä naapurin silmiin näyttää.
Jotkut vaan ymmärtävät muita paremmin miten säästetään ja tehdään järkeviä hankintoja, ei eletä velaksi jne. Törsääjiltä on aina rahat loppu.
Vierailija kirjoitti:
Ei rosvot ole taitavia.
Vaan hävyttömiä.
Enemmällä saa enemmän, vähemmällä vähemmän. Niin määrää kuin laatua. Parempi laatu kestää myös enemmän, joten sitä tarvii hankkia vähemmän. Jos ostat yhden osakkeen ja saat euron voittoa, se joka osti miljoona saa miljoonan voittoa. Jne. Maailma toimii isompien ehdoilla.
Se on niinku Leijonan luolassa se yks mies aina sanoo, et joka aamu se lähettää ne omat rahansa töihin ja käskee niiden tuoda takaisin tullessaan lisää rahaa. Sillain se toimii.
Vierailija kirjoitti:
Koska kapitalistinen riistojärjestelmä toimii näin.
Köyhät pientä palkkaa saavat työläiset raatavat rikkaille ihmisille isot omaisuudet.
Sen kun näkis! han itse olen raatanut kovalla työllä itselleen vaurautta vaikka verottaja viekin ison siivun tuloistani.
Vierailija kirjoitti:
Setelin jalkoja kutittaa ja se haluaa juosta kaverin luokse?
😂
Oikeasti TAITAVA TEKEE ITSE JOKA ROPONSA, EIKÄ VIE MUILTA MILLÄÄN TAVALLA.
Koska raha pitää meidät erossa hengellisestä kasvusta. Paholainen haluaa meidän koukuttuvan materiaalista ja haluavan sitä aina lisää. Siksi Raamatussa sanotaan että helpompi on löytää neula heinäsuovasta kun rikkaan päästä taivaaseen.
Ville ja Kalle sijoittavat saaden 10% tuoton vuodessa sijoituksilleen. Mikäli Ville sijoitti 1000 euroa ja Kalle miljoonan, niin kummankohan katsotaan olleen onnistuneempi? Euroissahan menestys loppupeleissä mitataan.
Jotkut ihmiset vaan ovat taitavia rahan kanssa. Jotkut taas ei tajua siitä mitään.
🇺🇦🇮🇱