Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poskiontelotulehdus ja kipu

Vierailija
22.05.2023 |

Kipu on niin kova, että tärisen. Olen syönyt 800 Burana ja 1mg panadol, eikä ne auta. Omalle terveysasemaöle puhelimella ei pääse läpi ja päivystys ei ota vastaan tällaisessa asiassa.

Millä ihmeellä helpottaa oloa? Olen olilut nyt 7 vk putkeen kipeä, ensin influenssa, sitten k ja nyt tämä. Olen kahdestaan pienen lapsen kanssa, ainut apunsa on isänsä lauantaisin. En siis ehdi oikein levätä.

Kaikki kotikonstit tarpeen, kiitos. En muuten valittaisi, mutta kipu aivan uskomaton. Yleensä en edes kipulääkettä syö, esim sektion jälkeen olin ilman vaikka sattui.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä v päähän

Vierailija
2/9 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

huuhtele nokkaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallista ettei edes päivystys ota vastaan. Oletko vähätellyt oireitasi sairaanhoitajalle? Soita sinne ja itke kovasti.

Vierailija
4/9 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna päivystykseen vaikka väkisin, tämä jatkuu uhä

Vierailija
5/9 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko nenäkannulla huuhtelu? Ei poskiontelototulehduksen pitäisi nyt mitään järjetöntä kipua tuottaa. Inhottavaahan se kyllä on.

Vierailija
6/9 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu tulee paineesta, jonka kertynyt lima aiheuttaa. Kokeile tulehdusta alentavaa nenäsuihketta tai Physiomer Strong Jet -nenähuuhtelusuihketta.

Vierailija
7/9 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sauno. Minulla kipua helpottavat pitkät, kosteat lauhat löylyt. Olen myös hautonut poskia lämpimällä kauratyynyllä, sekin helpottaa painetta. Ja ehdottomasti se nenäkannu käyttöön, jos ei vielä ole.

Vierailija
8/9 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kauratyynyä ei ole, haudo vaikka kahvikupilla.

Vierailija
9/9 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaisiko nenäkannulla huuhtelu? Ei poskiontelototulehduksen pitäisi nyt mitään järjetöntä kipua tuottaa. Inhottavaahan se kyllä on.

Silloin kun poskiontelotulehdus on kunnolla päällä, niin kyllä muuten sattuu. Tuntuu, että koko naama räjähtää.

Joskus aikoinaan kärsin pari päivää kovista kivuista ja muistan, että petissäkin yritin aina tyynyä kääntää, että tulee viileämpi puoli poskea vasten. Tuolloin ei vielä sitä sarvikuonokannua ollut markkinoilla tai ei ainakaan niin, että olisin siitä tiennyt.

Kun pääsin lääkärille, en ehtinyt edes istua, kun lekuri sanoi, että sinulla on poskiontelotulehdus. Kysyin, että mistäs sen huomaa, niin sanoi, että posket paisuksissa ja punaiset läntit molemmin puolin. Sain änkyrän kuurin ja alkoi sitten hellittämään parissa päivässä. Mutta oli tosiaan kunnolla kipeä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän