Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syyllisyys avioerosta, olen ollut kamala ihminen

Vierailija
22.05.2023 |

Olen tullut siihen tulokseen, että ex on ollut aivan oikeassa. Minä olin tylsä, aikaansaamaton, nipottaja. Kuormituin liikaa arjen yksin pyörittämisestä. Ja lopulta pitääkseni langat käsissä kontrolloin kaikkea, en ehkä antanut miehelle tarpeeksi tilaa olla semmoinen kun on.
Mies sitten entisestään vetäytyi arjesta, meni omia menojaan ja pakeni alkoholiin.

Nyt hänellä on uusi rakkaus, elämä luistaa, urheilee, syö terveellisesti ja onnellisempi.

Minä, joka annoin kaikki vuoteni perheelle, olen yksin. Katkera ja yksin.

Aika kova paikka myöntää että on huono. Vaikka kuvitteli olevansa se hyvä ja huolehtiva. Niin oikeasti olinkin ihan jotain muuta.

Tässäpä sitten keräillään elämän rippeitä kasaan ja mietitään että mitä ihmettä sitä tällä yksinäisellä elämällään tekisi??

Miehen uusi onni iskee tajuntaan mitä yllättävämmissä paikoissa. Jostain sivilauseesta tulee mieleen.

En minä sitä exää kaipaa ollenkaan. Mutta olisko meillä ollut erilaista, jos minä olisin ollut toisenlainen?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tehnyt hommia kodin ja perheen eteen ja SUA haukkui aikaansaamattomaksi. 

Vierailija
22/32 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinä olit karsea vaimo niin ehkä miehesi sai sinussa kaikki huonot piirteet esille ja näkyviin. Kaikkia ei ole tarkoitettu yhdessä olemaan. Hyvä huomata itsessään puutteita, mutta turha käydä syyttelemään ja soimaamaan itseään kovin ankarasti. Se kun ei mennyttä enää ehjäksi tee, tai palauta menneeseen takaisin. Sen sijaan keskity tulevaan ja sen antamiin mahdollisuuksiin. Tutustu itseesi ja ehkä tulet huomaamaan, ettei vika ollutkaan sinussa ja oletkin ihan kelpo tyyppi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa tämä avaus trollaukselta ja provolta. Näädän hajuiselta sylttytehtaalta.

Vierailija
24/32 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi osata kääntää katse tulevaan. Ja miettiä vain omaa elämää. Se on vaan kovin vaikeaa.

Minua on loukattu tosi paljon. Vaikka yritän itselleni selittää että eihän rakkaudelle mitään voi. Sattuu se silti. Että petetään vuosia selän takana.

Minua on syyllistetty ties mistä vuosia. Uskon näihin syytöksiintäysin jo itsekkin. Joskus kun näen asiat toisin, alan pian epäillä omaa mielenterveyttäni. Että oikeasti vaan kuvittelen asioita.

Vierailija
25/32 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietihän sinun ja exäsi ensimmäisiä yhteisiä vuosia. Olivat varmaan mukavaa aikaa eikö? Aina se uusi suhde on alkuun kivaa ja ihanaa yhdessäoloa kun ei ole velvotteita ja ollaan aika hienotunteisia toista kohtaan vielä. Kyllä se arki astuu esiin kaikissa suhteissa.

Toki on hyvä mennä itseensä ja miettiä omaa käyttäytymistään , ettei sitten mahdollisessa uudessa suhteessa toista samaa kaavaa.

Kaikkea ei tarvitse aina suorittaa ja apua pitää osata pyytää. Aika myös muuttaa muistoja ja on aika turha jossitella. Silloin oli sellainen tilanne ja toimit sillä tavalla. Et osannut muuta. Nyt voit kehittää itseäsi. Tuskin sinä yksin olit huono suhteessa. Te ette vaan osanneet ja lopputulos on tämä.

Nyt kannattaa keskittyä saamaan itsensä kuntoon ja löytämään elämään jotain sisältöä. Mene vaikka Tinderiin, saatat saada ainankin uusia kokemuksia jos ei mitään muuta.

Mikään ei muutu jos mitään ei muuta.

Vierailija
26/32 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se syyllistäminen lopu sinun kohdallesi. Exän uusi onni kun tasaantuu, tulee hän näyttämään vielä karvansa siinäkin suhteessa. Tuskin jaksaa uskollistakaan leikkiä pitkään. Et menettänyt mitään, et yhtikäs mitään.

Vierailija
27/32 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi osata kääntää katse tulevaan. Ja miettiä vain omaa elämää. Se on vaan kovin vaikeaa.

Minua on loukattu tosi paljon. Vaikka yritän itselleni selittää että eihän rakkaudelle mitään voi. Sattuu se silti. Että petetään vuosia selän takana.

Minua on syyllistetty ties mistä vuosia. Uskon näihin syytöksiintäysin jo itsekkin. Joskus kun näen asiat toisin, alan pian epäillä omaa mielenterveyttäni. Että oikeasti vaan kuvittelen asioita.

Olet ollut narsistin kanssa. Ei ole sinun syysi.

Vierailija
28/32 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä olisi ollut toisenlaista. Mutta jos se parisuhde ei toimi, parempi erillään. 

Vierailija
29/32 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuvuit, palvelit, nyt syyttelet itseäsi. Kuulostaa tutulta, kuulostaa läheisriippuvuudelta. 

Oletko ylikiltti myötäilijä? Onko vaikea pitää kiinni omista rajoista tai ylipäätään asettaa tai edes nähdä niitä?

Onko sinulla pohja-asetus, että sinua on vaikea rakastaa, mutta saatat ansaita rakkautta olemalla hyödyllinen?

Onkohan mies yhtä välinpitämätön uutta naista kohtaan ja laittaa tämän yhtä koville, tuskin. 

Mitäs jos aloittaisit self helpin tai terapian. 

Tsemppiä tulevaisuuteen!

Vierailija
30/32 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se miehen vika oli. On aina. Lisäksi oli kokonaan miehen vika.

Vierailija
31/32 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on jos edes oppii virheistään. Ajattele nyt jos toistaisit mahdollisessa seuraavassa suhteessa samaa kuviota.

Vierailija
32/32 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos yhtään helpottaa niin itse olen kantanut syyllisyyttä ja katumusta erosta jo 15v, koska hairahdin.