Hi from USA!
hei, olen nelikymppinen nainen, jonka vanhemmat ovat suomalaisia. en puhu suomea enkä ole koskaan käynyt suomessa. kirjoitan tämän google translatella. Ymmärrän vähän puhuttua suomea, koska vanhempani puhuivat sitä kotona, kun olin lapsi. Voit vastata viestiini suomeksi ja minä käännän sen, koska en osaa lukea sitä.
Haluaisin kovasti viettää vuoden tai kaksi suomessa. vain oppiakseni hieman vanhempieni kotimaasta ja ehkä myös itsestäni. valitettavasti äitini on kuollut ja olen menettänyt yhteyden isääni vuosia sitten. joten en voi luottaa siihen, että he auttavat minua tässä asiassa.
Yritän myös selvittää onko minulla sukulaisia Suomessa ja ehkä ottaa heihin yhteyttä. Minulla on yksinkertainen kysymys sinulle vauva.fi:ssä: tiedätkö mitään nettisivuja tai organisaatioita, jotka voisivat auttaa minua paikantamaan sukulaisia suomesta? Lisäksi olisin erittäin kiitollinen tiedoista siitä, kuinka ulkomaalainen voi hakea töitä Suomeen. kiitos jo etukäteen vaivannäöstäsi tähän viestiin vastaamisessa ja mahdollisista vastauksista kysymyksiini.
parhain terveisin!
Kommentit (12)
mä tappaisin itseni jos olisin usasta
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedätte, että on trolli?
Unohti oman nimensä, kirjotti vain 'parhain terveisin' jonka jälkeen yleensä mainitaan nimi.
Trolli teki virheen (tai kaksi) jo otsikossa.
Try facebook or X. Etsi tilejä suomalaisen sukulaisesi nimellä.
Vierailija kirjoitti:
Trolli teki virheen (tai kaksi) jo otsikossa.
????? Sorry, what?!?! Oon natiivi englanninkielinen enkä keksi mitään virhettä otsikossa. Ihan legit to me.
Paremmat neuvot sinä saat Redditistä, täällä kukaan ei usko, että olet oikeasti Yhdysvalloista.
Tee geenitesti MyHeritage tai vastaava.
Kirkot ovat myös pitäneet kirjaa kaikista suomalaista jo monta sataa vuotta, mutta en tiedä saavatko he antaa tietojaan.
Jos tiedät edesmenneiden sukulaistesi nimiä tai missä päin Suomea he ovat asuneet, sillä pääsisi jo alkuun.
Mistä päin Suomea äitisi oli kotoisin?
Do you know where your mother was born?
Where did she grew up?
Which city?
Hello from Houston