Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten kaverit koulun jälkeen

Vierailija
22.05.2023 |

Millainen meno teillä on koulun jälkeen? Saako lapsi tulla kavereineen koulusta teille? Saavatko ottaa keskenään välipalaa? Mitä kaverit saavat teillä syödä?

Meillä on kolmilapsinen perhe, lapset 10, 13 ja 15. Ihanaa on, että kaikilla lapsilla on kavereita. Meille on kaverit aina saaneet tulla. Ottavat välipalaa (leipää, juustoa tms., muroja, kaakaota, isompi saattaa paistaa kananmunia ja tehdä toasteja), mutta huomaan kyllä, että tilanne ei ole tämä läheskään joka kodissa. Teen itse työni etänä toimistohuoneessa ja kuulen sivukorvalla keittiön tapahtumat. Pienimmän kaverit sanovat joskus jo eteisessä että "mennään ottaan välipalaa".

Aika paljonhan tuota välipalatarviketta kuluu, mutta on silti pidetty linja, että kaveritkin saavat ottaa. Meillä on usein jäätelöitä pakastimessa, niihin vedin rajan (en kavereiden kuullen), ettei tarjota pakastinta tyhjäksi iltapäiväkavereille.

Mikä teillä on meininki?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on ekalla. Joka päivä ei todellakaan saa kaverit tulla, ainakaan ennen kuin ovat syöneet kotonaan välipalaa. Ei lapsi itsekään joka päivä tänne kavereitaan tosin olisi raahaamassa. Mikään iltapäiväkerho tämä ei ole, vaikka täällä itse saatankin pyöriä, jos teen töitä etänä.

Vierailija
2/8 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 5. luokalla. Saa tulla kavereita ja saavat ottaa välipalaa. Yleensä kyllä meille ei tule kavereita, ja lapseni harvoin menee kylään kavereille. Mieheni ostaa aina jotain epäterveellistä ja nytkin tuolla kaksi poikaa juo limua jota mieheni tarjoilee. Itse olen leipä ja banaani-linjan tarjoaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on ekalla. Joka päivä ei todellakaan saa kaverit tulla, ainakaan ennen kuin ovat syöneet kotonaan välipalaa. Ei lapsi itsekään joka päivä tänne kavereitaan tosin olisi raahaamassa. Mikään iltapäiväkerho tämä ei ole, vaikka täällä itse saatankin pyöriä, jos teen töitä etänä.

Ymmärrän että ekaluokkalaisen kanssa noin. Neljäs-, seiska- ja ysiluokkalaiselle ei enää äidit yleensä neuvo saako kaverin kanssa olla koulun jälkeen vai ei, varsinkaan isompien kohdalla. Pidän positiivisena sitä, että koti kelpaa hengailupaikaksi isommillekin.

Vierailija
4/8 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tulla kaverit ja saavat välipalaa. On mukavaa että lapsilla on kavereita ja heidän kyläillessä oppii tuntemaan heitä paremmin.

Vierailija
5/8 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saavat, ja syövät myös välipalaa. Joo ja jätskiä ei oteta.

Vierailija
6/8 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja täällä ei marssita toisten koteihin ilmoittamatta vaan vanhemnat kuskaa ja järkkää leikkitreffit etukäteen. Kaikki ruoat tarjotaan leikkitreffipäivinä kaverille.

Vierailija
7/8 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on aina kaverit ollut tervetulleita ja välipalaa on saanut ottaa, mitä kaapista löytyy. Ei tästä ole isoa riesaa aiheutunut. Joskus on ollut töistä tullessa maitopurkki lämpimässä pöydällä tai likaiset astiat pöydällä tai eteisessä kengät hujan hajan. Ei sen pahempaa. Olen yrittänyt kestää, koska minusta on tärkeää, että lapsella on kavereita.

Vierailija
8/8 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset oli koululaisia niin mulla oli tapana että kaikki paikallaolevat ruokitaan, oli välipala tai ruoka. Herkkuihin piti kysyä lupa. Ei niitä niin usein loppujenlopuksi meillä ollut ruokailemassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän