Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapetoijan hommaaminen. Miten tää voi olla näin vaikeaa?!

Vierailija
22.05.2023 |

Olen yrittänyt saada ammattilaista tapetoimaan kaksi seinää makuuhuoneesta, mutta ei vaan onnistu. Osa käy katsomassa, mutta sen jälkeen ei kuulu enää mitään eikä vastata edes puheluihin tai viesteihin, osa ei koskaan edes vastaa siihen ensimmäiseen yhteydenottoon.

Kertokaa nyt mistä hemmetistä löydän ammattitaitoisen tapetoijan 😩

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienissä urakoissa joutuu tekemään enempi töitä suhteessa laskutukseen ja tämä ala vetää puoleensa ne junteimmat tyypit, joille ei ole mikään ongelma ylilaskuttaa. Onneksi hyviäkin löytyy, mutta liian vähän.

Vierailija
22/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

PalstaTrolli kirjoitti:

Tosi ammattilaisen tunnistaa siitä, että hän ei saavu paikalle lupauksista huolimatta.

Sitten, vain kolme kuukautta alkuperäistä sovittua myöhemmin ja neljää siirtoa myöhemmin hän ilmoittaa saapuvansa ehkä ensi kuussa.

Kun sanot että älä tule lainkaan, ammattilainen suuttuu: "MEHÄN SOVIMME!" ja "KYLLÄ SOPIMUKSIEN PITÄÄ PITÄÄ!".

Kysyin ihan muina peikkoina, että olenko kenties joutunut piilokameraan, onko hän jonkinlainen sketsihahmo ja onko nyt kolme kuukautta sitten?

Jostain syystä ammattilainen löi luurin korvaani.

Ammattilaisen tunnistaa myös siitä, että jos hän saapuu ensikäynnille, hän käyttää sen ajan (yleensä yli tunti, jolloin tuhlataan jo minun aikaani) kaikkien epäkohtien esille tuomiseen. 

Kaikki on pielessä, joku suhari on tehnyt asian x, aijaijaijaijaijaijaijaijai sentään tätäkin ja onpa kumma ja hehheh, en olisi itse ammattilaisena valinnut tätä. 

Suullinen arvio työn hinnasta on kolme kertaa sen, mitä olit itse budjetoinut (etkä ole mikään eilisen teeren tyttö näissä jutuissa). Kirjallisen arvion jos saat, hinta alkaa muistuttaa kirurgin palkkatasoa. 

Lopputulema on, että koskaan ei saa sovittua mitään, ja kaksien ohareiden jälkeen teet homman itse. 

Onneksi olen tutustunut muutamaan raksa-alan ihmiseen, jotka ovat tulleet auttamaan niissä kohdin missä vakuutusyhtiö ja maalaisjärkikin jo vaatii ammattilaisen työn. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma on muidenkin "ammattilaisten" kanssa. Sähkömies ei tule asentamaan sähköjä keittiöön. Liian pieni keikka. Suomen suurimman lukkoseppäketjun seppä ei tule vaihtamaan varaston oven lukkoa. Kuulema asiakas voisi tulla hakemaan lukon liikkeestä ja asentaa itse. Putkimiestä ei kiinnosta suihkun vaihto. Asennuksen sai kun osti uuden suihkun rautakaupasta. jne jne.

Siis ihan naurettavaa touhua. Olen kyllä kuullut juttua noista putki- ja sähkömiehistä, mutta en tiennyt että se sama homma ulottuu ihan koko alaan. Ilmeisesti töistä ei ole puutetta, eikä mainehaittakaan haittaa, kun asiakkaita kohdellaan tolla tavalla.

ap

Työvoimapula-alat. Mä olin viime talven töissä naisten vastaavalla, ja kun valitin esimiehelle siitä, etten niissä olosuhteissa pysty tekemään töitäni hyvin (=asiakkaan eduksi), ei sillä kuulemma ole mitään väliä, rahaa tulee ovista ja ikkunoista joka tapauksessa.

Yksityinen terveydenhuolto se on hienoa, hyi helvetti.

Hetkonen, pieni muistutus. Nyt ei olla enää sukupuoli jumiutuneissa rooleissa, vaan puhutaanpa putkihenkilöstä tai putkikorjaajasta, ei putkiMiehestä, sähköMiehestä, esiMiehestä jne.

Suomalaiset työmarkkinat ovat valitettavasti erittäin voimakkaasti sukupuolittuneet nimihipostelusta riippumatta, ja samaa sutta ja sekundaa tehdään nykyään joka puolella, samasta syystä.

Vierailija
24/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma on muidenkin "ammattilaisten" kanssa. Sähkömies ei tule asentamaan sähköjä keittiöön. Liian pieni keikka. Suomen suurimman lukkoseppäketjun seppä ei tule vaihtamaan varaston oven lukkoa. Kuulema asiakas voisi tulla hakemaan lukon liikkeestä ja asentaa itse. Putkimiestä ei kiinnosta suihkun vaihto. Asennuksen sai kun osti uuden suihkun rautakaupasta. jne jne.

Siis ihan naurettavaa touhua. Olen kyllä kuullut juttua noista putki- ja sähkömiehistä, mutta en tiennyt että se sama homma ulottuu ihan koko alaan. Ilmeisesti töistä ei ole puutetta, eikä mainehaittakaan haittaa, kun asiakkaita kohdellaan tolla tavalla.

ap

Työvoimapula-alat. Mä olin viime talven töissä naisten vastaavalla, ja kun valitin esimiehelle siitä, etten niissä olosuhteissa pysty tekemään töitäni hyvin (=asiakkaan eduksi), ei sillä kuulemma ole mitään väliä, rahaa tulee ovista ja ikkunoista joka tapauksessa.

Yksityinen terveydenhuolto se on hienoa, hyi helvetti.

Hetkonen, pieni muistutus. Nyt ei olla enää sukupuoli jumiutuneissa rooleissa, vaan puhutaanpa putkihenkilöstä tai putkikorjaajasta, ei putkiMiehestä, sähköMiehestä, esiMiehestä jne.

Suomalaiset työmarkkinat ovat valitettavasti erittäin voimakkaasti sukupuolittuneet nimihipostelusta riippumatta, ja samaa sutta ja sekundaa tehdään nykyään joka puolella, samasta syystä.

Seli seli.

Vierailija
25/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammattitaitoinen tapetoija. Olen tämän  vuokra asuntoni seinät tapetoinut myös ja kymmeniä muita asuntoja. Kun muutin tähän niin seinät oli kamalat edellisen asukkaan takia ja vuokranantajalta kysyin saako remontoida ja tapetoida. Kyllä sai ja vuokranantaja maksoi kaikki ja hyvitti vuokrassa vielä 450 euroa koska tein itse työn. Noin 40 neliöö meni tapettia seiniin.

Vierailija
26/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin youtubesta pari videota aiheesta ja kysyin kaverilta vinkit sekä tein itse 2 seinää. Ei se vaikeaa ollut. Tee itse. Ai niin, olenkin mies joten minulla on varmaan synnynnäisiä erityislahjoja naisiin nähden, joten remonttihommat onnistuvan niiden johdosta.

Kyllä mä olen joskus tapetoinut yli 20 vuotta sitten itsekin, mutta nyt kun yritin niin ei tullut mitään, ryppyjä, rikkoutunutta tapettia ja itkua. Että tämän takia haluan jonkun joka tietää mitä tekee ja tekee niin hyvää jälkeä, että sitä seinää kehtaa katsella jatkossa. Ehkä miehillä on paremmin lahjoja remontointiin ja muutenkin käsillä tekemiseen, mutta tuo asenne sulla on kyllä todella huono. 

ap

Vierailija
27/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä niissä seinissä on vikana? Liikaa tasoitustyötä?

No niissä ei ole sitä tapettia. Tasoitustyötä ei tarvita ollenkaan ja vanha tapetti on jo irroitettu ja pistorasiat ja listat myös. 

ap

Vierailija
28/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tapetti on sellaista että liisteri laitetaan seinään, ei tapetointi ole vaikeaa. Kannattaa tehdä itse.

Vierailija
29/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä opettelisin ja tekisin itse. Ei todellakaan ole ylivoimaista. Ja olen nainen.

Näin tein, mutta feilasin silti pahasti. Ei oo tapetointi mun juttu. Ja kyllä, olen nainen ja joka miesten alalla töissä, ei tää ole sukupuolisidonnaista, ei kaikki miehetkään osaa tapetoida.

ap

Vierailija
30/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tapetti on sellaista että liisteri laitetaan seinään, ei tapetointi ole vaikeaa. Kannattaa tehdä itse.

Nykypäivän tapetit liki kaikki ovat tällaisia. Ne vanhat joissa liisteri laitettiin tapettiin olivat haastavia kun märkä paperi venyi, vanui, repeytyi ja meni ryttyyn. Nykyään ihan helppoa, kannattaa panostaa laadukkaaseen tapettiin.

Vierailija
31/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neanderthalensis kirjoitti:

Ne verot ne verot. Ei siis kannata! Paperityöt vie jo katteen veks. Te olette syylisiä.

Voin maksaa pimeesti.

Vierailija
32/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ketään kiinnosta tehdä parin seinän tapetointikeikkaa, niin ei kai siinä sitten auta kuin joko tehdä itse, tai tarjota niin paljon rahaa, että alkaa kiinnostamaan.

Vierailija
33/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ketään kiinnosta tehdä parin seinän tapetointikeikkaa, niin ei kai siinä sitten auta kuin joko tehdä itse, tai tarjota niin paljon rahaa, että alkaa kiinnostamaan.

En tee itse, kun haluan hyvää jälkeä. Kokeilen tuota FoxDo:n kautta, onnistuisiko sieltä saada joku ammattilainen tähän hommaan. On tää kyllä kummallinen maailma...

ap

Vierailija
34/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonneja pöytään niin alkaa tekijöitä riittää.

Vierailija
35/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapetoi ite. Nykyään helppoa, kun liisterit voi laittaa seinään ja tapetit puskusaumaan. Katot pari vinkki videota youtubesta, niin homma hoituu kyllä.

Vierailija
36/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin youtubesta pari videota aiheesta ja kysyin kaverilta vinkit sekä tein itse 2 seinää. Ei se vaikeaa ollut. Tee itse. Ai niin, olenkin mies joten minulla on varmaan synnynnäisiä erityislahjoja naisiin nähden, joten remonttihommat onnistuvan niiden johdosta.

Kyllä mä olen joskus tapetoinut yli 20 vuotta sitten itsekin, mutta nyt kun yritin niin ei tullut mitään, ryppyjä, rikkoutunutta tapettia ja itkua. Että tämän takia haluan jonkun joka tietää mitä tekee ja tekee niin hyvää jälkeä, että sitä seinää kehtaa katsella jatkossa. Ehkä miehillä on paremmin lahjoja remontointiin ja muutenkin käsillä tekemiseen, mutta tuo asenne sulla on kyllä todella huono. 

ap

20 vuotta sitten tapetoiminen olikin vielä ihan kamalaa. Asiat onneksi tässäkin edistyneet... Ei ole enää vaikeaa.

Vierailija
37/42 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapetoi ite. Nykyään helppoa, kun liisterit voi laittaa seinään ja tapetit puskusaumaan. Katot pari vinkki videota youtubesta, niin homma hoituu kyllä.

En mä turhaan ole ammattilaista hakemassa. Olen nyt jo monessa viestissä kertonut, että multa se tapetointi ei vaan onnistunut. En saa siistiä jälkeä aikaiseksi ja kaikki menee ketuiksi. Siksi haen nimenomaan sellaista jolta se homma hoituu.

ap

Vierailija
38/42 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans käyttäny foxdo joihinkin pikkuremppoihin. Yhden seinän tuli tyyppi tapetoimaan ja toisella kertaa yhden veitsitelineen kiinnitti toinen, vaikka kaksi reikää piti vain tehdä betoniin, mutta ei siitä urputtanut :D Molemmat ainakin suunnilleen ajallaan saapuivat. En tiedä toimiiko muualla kuin pk-seutu

Vierailija
39/42 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistä siihen joku muu toimeksianto. Tuskin saat ketään tekemään mitään remontti tai kunnostushommaa alle 2500 euron toimeksiannolla.  Ja tuohonkin tarttuu vain joku yksityisyrittäjä.

Vierailija
40/42 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Paras kun kysyt jotain tuttua, se kun ei tosiaankaan ole noin vaikeaa kun kuvailet. Minä olen äitini kanssa tapetoinut ensimmäisiä kertoja jo alakouluikäisenä, ja meidän huushollissa sekä tyttären, tapetointi on pääosin naisten hommaa, ja ammattilaisia mitä on netissä nähnyt on yleensä myös naisia, useimmiten maalareita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi