Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tutustumisvaiheessa tunnistaa henkisesti tasapainoisen ihmisen?

Vierailija
21.05.2023 |

Mitkä ovat hyviä merkkejä siitä, että ihminen on tasapainoinen tapaus? Etenkin tutuista ja puolitutuista / uusista tuttavuuksista mitä kannattaa katsoa?

Kommentit (49)

Vierailija
22/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on edes jotain kontaktia perheeseen ja sukuunsa, jos ne sukulaiset siis vaikuttaa tavallusilta, kertoo yleensä sen, että ihminen on itsekin riittävän tasapainoinen parisuhteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos esimerkiksi mies jatkuvasti vähättelee naisia ja höpöttää että naiset ei osaa sitä tai tätä. Silloin 🚩🚩🚩🚩.

Olkoon muiden miesten kanssa sitten.

Vierailija
24/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En titdä kun en ole vielä koskaan tavannut. Olen sentään jo 66 vee.

Vierailija
25/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että on edes jotain kontaktia perheeseen ja sukuunsa, jos ne sukulaiset siis vaikuttaa tavallusilta, kertoo yleensä sen, että ihminen on itsekin riittävän tasapainoinen parisuhteeseen.

Saattanee pitääkin paikkansa.  Toisaalta kannattaa muistaa, että harva meistä on omia vanhempiaan saati sukuaan voinut valita tai sitä missä he asuvat ja elävät. Siksi sanosin mieluummin että minusta saattaisi olla fiksumpaa paitsi kiinnittää huomiota miten puhuu muista ihmisistä, niin myös se miten  toinen ylipäätään käyttäytyy ja kohtelee muita ihmisiä.

Esimerkiksi Tervetiikö hän vaikkapa kaupassa kassaa sanooko osotksen maksettuaani ja  mahd. vaihtorahat saatuaan kiitos ja sitten heipat vai ei mitään näistä.

Entä jos hän tapaa  sinun kanssasi sinun kaverin sattumalta, niin sanooko hän mitään vai kääntääkö hän teille selkänsä.  - Esittääkkö hän hänestä sinulle mahd,. kysymyksiä vai kiusaantuuko jos sinä edes mainitset häenstä tai ylipäätään, jostain kavaeristasi/ läehesestäsi jotain

Entä miten hän toimii silloin, jos tapaatte yhdessä jokun hänelle läheisen / tutun. - Tai miten hän reagoi, jos sinä kysyt tai minitset heistä jotain  Tai yhdessä hänen tuttunsa tavatessanne sinä sanot hänelle tai kysyt häneltä jotain 

Sinkkumies

Vierailija
26/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asiat ylipäänsä on hallussa. Onko esim. ajoissa vai myöhässä, valmistautunut (jos on työjuttu) vai ei jne. 

Vierailija
27/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+Ei koe ketään uhkana identiteetilleen.

+Käyttää tuottaja-puhetta, eli vahvoja verbejä, esim; luoda, toimittaa, 

aikaansaada, tuottaa, kehittää, yhdistää...

Tuottaja-puhe kuulostaa melkoiselta turnoffilta muualla kuin työkontekstissa. Sielläkin sillä voi hämätä, sanat voi olla tekemisen meininkiä korostavat, teot välttämättä ei. 

Vierailija
28/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä miten hän kohtelee niitä ihmisiä, jotka eivät voi tehdä mitään hänen hyväkseen ja siitä miten hän käyttäytyy ollessaan eri mieltä jostain asiasta. Henkilö, joka huutaa ja raivoaa pienestäkin asiasta on aina valtava varoitusmerkki.

Vierailija
29/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti, kodin siisteys ja ylläpito kertovat aika paljon.

Vierailija
30/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnioittaako omia ja sinun rajojasi. Ei esim. avaudu suurin piirtein heti traumoistaan tai kysele sinulta liian henkilökohtaisia. Ei puhu päälle, on kiinnostunut tilaa kuitenkin antaen. Pyrkii löytämään yhteistä säveltä, on avoin. Ei ole sellainen joka valittaa koko ajan ja jatkuvasti taivastelee kaikkea mikä on maailmassa/omassa elämässä pielessä. Ei ole draamanhakuinen, ei puhu pahaa muista. Tuommoisia nyt tuli mieleen, mutta valitettavasti monen ihmisen todellinen luonne tulee esiin vasta kun on tuntenut vähän pidempään.

En pitäis pahana ajoittaista päällepuhumista, monet ekstrovertit tekee niin ollessaan innostuneita

Tätäkin on monenlaista. Sellaista kiinnostunutta aivoriihimäistä päällepuhumista, jossa keskustelua käydään kuitenkin koko ajan yhdessä ja halutaan kuulla, mitä toinen on mieltä. Ja sitten sellaista, missä ei kuunnella toista ja aletaan puhua päälle jopa ihan eri asiasta, kun toinen kertoo omaa juttuaan. Esim. toinen kertoo äitinsä vakavasta sairaudesta ja toinen alkaakin vain kesken lauseen puhua isompaan ääneen päälle kaverinsa koiran ripulirallista, kuin ei olisi edes kuunnellut. Niin kuin ei olekaan.

Tuo myöhemmän sortin päällepuhuminen on ehdoton red flag. Sitä toista ei vain tippaakaan kiinnosta mitä sanot tai ajattelet. Jos hän jo alkuun tekee tuota, niin voit uskoa että se käytös vain pahenee ajan myötä.

Vierailija
31/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mistään. Esim. Välttelevä kiintymyssuhde ilmenee vasta vähän myöhemmin.

Vierailija
32/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasen tunnistaa, tunnistaa siitä että, että sanoon asiat kahteen, kahteen kertaan et niinku varmasti, varmasti tulee asia selväks, selväks.

Vierailija
33/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käy niin oudosti, että kun olen sinkku niin olen tasapainoinen. Parisuhteessa sitten tulee kaikenlainen kuona pintaan ja joku voisi pitää käytöstä välillä ei niin tasapainoisena. Mun täytyy varmaankin työstää tuota asiaa parisuhteessa. mutta tosiaan, siihen tarvii sen parisuhteen.

Vierailija
34/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla käy niin oudosti, että kun olen sinkku niin olen tasapainoinen. Parisuhteessa sitten tulee kaikenlainen kuona pintaan ja joku voisi pitää käytöstä välillä ei niin tasapainoisena. Mun täytyy varmaankin työstää tuota asiaa parisuhteessa. mutta tosiaan, siihen tarvii sen parisuhteen.

Sama vaiva! Mulla menee mieli jotenkin aivan epävakaaksi parisuhteessa ja diagnoosejakin on olemassa. Sinkkuna ollessa ei mitään mielenterveysoireita ole.

Vierailija
35/49 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan yksi merkki tasapainosta on tietynlainen ennustettavuus, eli ihminen toimii suurin piirtein samalla tavalla aina ja normien mukaan.

Olen kohdannut tasapainottomia ihmisiä, jotka saattavat jo samassa lauseessakin olla asiasta kahta päinvastaista mieltä, saati eri päivinä. Näiden kanssa keskustellessa tulee myös jotenkin outo olo, keskustelu etenee oudolla tavalla/oudoille raiteille. Kuumaa kylmää -leikki liittyy tähän ennustettavuuteen, tai tässä tapauksessa sen puutteeseen. Koskaan et tiedä millä tuulella toinen on, vastaako viesteihin jne.

Vierailija
36/49 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen tasapaino ei ole mikään tarkkaan määritelty standardi tai pysyvä olotila. Vaihtelua esiintyy kaikilla tilanteiden ja olosuhteuden mukaan,

MUTTA:

ajattelemattomuus, tyhmyys ja henkinen velttous elämäntapana on ehdoton nou-nou! Osalla tämä näkyy kauas jo otsaluun asennosta ja lopuillakin paljastuu vähintään siinä vaiheessa kun avaa suunsa ja se niin kutsuttu ajatus pääsee ulos. Tasapainottomuuttakin voi sietää, mutta aidosti tyhmän ja idiootin kanssa vierekkäin olo on kertakaikkiaan kestämätöntä. Tyhmyys pitäisi sisällyttää rikoslakiin ja vankeudella rabgaistavaksi.

Vierailija
37/49 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellasen tunnistaa, tunnistaa siitä että, että sanoon asiat kahteen, kahteen kertaan et niinku varmasti, varmasti tulee asia selväks, selväks.

Eihän tuo kerro muusta, kuin että vastaanottajalle ei mene mikään perille. Eikä se toistaminenkaan sitä toisaalta kyllä takaa, mutta on hyvä ainakin yrittää.

Vierailija
38/49 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vain vaistoaa.

Vierailija
39/49 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, miten ja mitä hän kertoo päättyneistä parisuhteistaan, vai kertooko mitään.

Vierailija
40/49 |
19.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemuksen mukaan yksi merkki tasapainosta on tietynlainen ennustettavuus, eli ihminen toimii suurin piirtein samalla tavalla aina ja normien mukaan.

Olen kohdannut tasapainottomia ihmisiä, jotka saattavat jo samassa lauseessakin olla asiasta kahta päinvastaista mieltä, saati eri päivinä. Näiden kanssa keskustellessa tulee myös jotenkin outo olo, keskustelu etenee oudolla tavalla/oudoille raiteille. Kuumaa kylmää -leikki liittyy tähän ennustettavuuteen, tai tässä tapauksessa sen puutteeseen. Koskaan et tiedä millä tuulella toinen on, vastaako viesteihin jne.

Kyllä tälle. Sanojen ja tekojen tulee olla linjassa. Et voi olla esim. samaan aikaan konservatiivi ja liberaali.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi