Lahjaksi mausteita:)
Opiskelijaystävällä synttärit ja toivoi lahjaksi hyödyllisiä asioita:)
Miut kaverit on viemässä herkkuja, säilykkeitä tms.
Itse mietin että ostaisin erilaisia mausteita (tykkää kokkailla)
Mitä mausteita laittaisit koriin (arvo 30€)
Kommentit (16)
Kurkuma on lempimausteeni useimmissa ruuissa.
Paprikajauhe ja cayenne myös. Kuivattua tilliä käytän, koska teen paljon kalaruokia. Erilaisia pippureita.
Jos leivoskelee pullaa, niin kardemummakin on kiva. Kakkuleipurille voi laittaa manteleita ja pekaanipähkinöitä, jotka voi paahtaa kevyesti - käyvät myös naposteluun.
- Onko muuten varmaa, ettei hänellä jo ole tuoreita mausteita?
Kokkaavalla ihmisellä todennäköisesti on jo kaikki ne mausteet mitä hän tarvitsee.
Esiliina ja Maggie buljonkimauste joka sopii kaikkeen ! Chiliflakes, basilika tai miksi et laita basilika ja vaikka tilliruukkua essun kanssa.
Perinteinen intialainen Masala Dabba maustesetti.
https://www.johnlewis.com/kitchen-craft-world-of-flavours-stainless-ste…
Vierailija kirjoitti:
Kokkaavalla ihmisellä todennäköisesti on jo kaikki ne mausteet mitä hän tarvitsee.
Niin varmaan, mutta eivät kuivat mausteet hetkessä vanhene ja kokkaajalla ei koskaan. Mausteita ja erilaisia suoloja on niin monenlaisia, kyllä niistä saa hyvän lahjan kokoon. Itsellä on jotain viittä eri sorttia suolaa ja juuri ostin savustettua suolaa lisäksi. Fleur de Sel Sicilia on esim. oikein haluttu lahja kokkaajien keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Esiliina ja Maggie buljonkimauste joka sopii kaikkeen ! Chiliflakes, basilika tai miksi et laita basilika ja vaikka tilliruukkua essun kanssa.
Miksi joku luulee, että kokkauksesta kiinnostunut tykkää esiliinoista. Itse olen saanut niitä vinon pinon lahjaksi enkä ainoatakaan ikinä käyttänyt. Maggimaustetta ei käytetä vaan tuoretta lipstikkaa.
Kuulostaa hyvältä idealta. Mä ainakin ilahtuisin tuollaisesta lahjasta. 😃😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku luulee, että kokkauksesta kiinnostunut tykkää esiliinoista. Itse olen saanut niitä vinon pinon lahjaksi enkä ainoatakaan ikinä käyttänyt. Maggimaustetta ei käytetä vaan tuoretta lipstikkaa.
Itse rakastan ruoanlaittoa ja ostin jo viidennen esiiinan.Tuhtia antaa nuorelle miehelle nahkasta tehty essu!
Itse olen alalla että nää esiliinat on vaan minulle niinkuin toiselle pullo viiniä
Jättäisin korin antamatta.
Todennäköisesti antaisin monta ruukkua tuoreita yrttejä.
Riippuu aivan minkä tyyppistä ruokaa hän tekee, että mille on käyttöä.
Kuivatuista mausteista voisin harkita korianterin siemen, kokonainen kaardemumman siemen, tähtianis, chilihiutale, paprikajauhe, savustettu paprikajauhe, kuivattuja kaffirlimen lehtiä, erilaisia pippureita laakerinlehti jne
Pippurit ja muut antaisin kokonaisina, ei mitään valmiiksi jauhettuja.
Jos hänellä ei ole morttelia, niin se sopisi mausteiden kanssa. Esiliinoja on turha antaa, ei niitä montaa tarvitse. Itse käytän yleensä vain punajuuria laittaessa ja joskus jotain curry/kurkumaruokaa paistaessa, niistä tulee joskus värillisiä roiskeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan, mutta eivät kuivat mausteet hetkessä vanhene ja kokkaajalla ei koskaan. Mausteita ja erilaisia suoloja on niin monenlaisia, kyllä niistä saa hyvän lahjan kokoon. Itsellä on jotain viittä eri sorttia suolaa ja juuri ostin savustettua suolaa lisäksi. Fleur de Sel Sicilia on esim. oikein haluttu lahja kokkaajien keskuudessa.
Mausteet nimenomaan vanhenevat todella nopeasti. Turvallista niitä on toki käyttä vanhentuneinakin, mutta maku lähtee useista mausteista todella helposti.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä. Oikeasti mausteita ei tarvita montaa.
Kyllähän niitä tarvitsee jos kokkaat monen eri maan keittiön ruokia. Intilaisessa kokkauksessa on ihan omat mausteensa, samoin aasialaisessa, meksikolaisessa jne.
Olen antanut kokkausta rakastavalle nuorelle miehelle laadukkaita mielenkiintoisia mausteita joululahjaksi. Nuori laittaa usein someenkin kokkauskuvia. Oli mieleinen lahja.