Mikä on mielestäsi miehekästä
Kommentit (64)
Se, että on sinut itsensä kanssa ja oma itsensä. On kypsyyttä, vastuunkantoa ja omia mielipiteitä. On ylipäätään hyvä ihminen ja empaattinen, ystävällinen ja kohtelee muita hyvin.
Miehiä on erilaisia ja näissä vastauksissa korostuu vain kaikki stereotyyppiset mies-piirteet ja ulkoiset seikat. Mutta miehenä olo on minusta paljon enemmän. Mun mielestä mies jolla on empatiakykyä on todella vetoava ja miehekäs.
N33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli ulkonäöstä huolimatta kaikille miehillä on mahdollista olla miehekäs niin halutessaan.
Okei eli myös Niko Saarisesta tai Janne Katajasta sais miehekkään?
Huumori ja avoimuus.
Ja räväkkyys. Räväkkä mies!
Rehellisyys, avoimuus, teeskentelemättömyys, kieroilemattomuus. Hyvin epänaisellisia piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vastuukanto, turvallisuus, suoraselkäisyys, työteliäisyys ja rauhallisuus. Ulkoisista ominaisuuksista esim. ääni, tietty rosoisuus, sänki ja vaikka lihaksikkaat kädet voi olla supermiehekästä. Huom! ei tarvitse olla mikään punttikake, mutta ettei ole ihan narukäsikään. Mutta ennenkaikkea miehekkyys tulee luonteesta ja ominaisuuksista ja tekemisistä eli ulkonäöstä huolimatta kaikille miehillä on mahdollista olla miehekäs niin halutessaan.
Tämä. Se että mieheen voi luottaa tilanteessa kuin tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Perseiden katselu ulkona, kaljan juominen sisällä ja hifilaitteiden selailu netissä.
Ja heti minut canceloitiin alapeukuilla, vaikka tietenkin miehenä tiedän sen, että mistä tykkään eniten, eli mikä on kaikista miehekkäintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eli ulkonäöstä huolimatta kaikille miehillä on mahdollista olla miehekäs niin halutessaan.
Okei eli myös Niko Saarisesta tai Janne Katajasta sais miehekkään?
Jossain se raja kuitenkin menee. Nykyaikaan kuuluva jatkuva itsestään pellen tekeminen ja siihen rooliin asettuminen, lapsellinen kimitys ja yli-innostuminen eivät ainakaan miestä tee.
Gaming, animet, mangat, autot, metsästys, shakki. N23
Se ei ole machoilu, lihasten pullistelu ja oman hyödyn tavoittelu, vaikka saahan sitä bisnestä tehdä. Se tärkein on että ei ole ilkeä kylmä välinpitämätön, vaan ajattelee miten muut voivat, onko muillakin asunto ja rahaa maapallolla. Ei ehdollistettuna, vaan ehdoitta. Ei jätetä ketään kylmään ulos. Ei puutu muiden asioihin, antaa muiden tehdä omat valinnat. Huumorintaju on hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä näistä teoista tulee miehekäs olo.
- Kantamusten kantaminen ilman, että muut joutuvat kysymään apua.
- Autojen peseminen ja huolto etenkin jos pesee esim siskon tai äidin auton.
- Puutöiden tekeminen
- Perheen auttaminen ylipäätäänsä.
- Dödöä laittaessa tulee jostain syystä miehekäs olo kun dödö niin maskuliinisen hajuinen :DD
Nää kuulostaa oudoilta, mutta itselle jostain syystä tärkeitä.
Mulla aikalailla sama lista.
Mulla on yksi sellainen ylitse muiden ja se on puutyöt.
Kun hän alkoi takapihalla tekemään terassille uutta pöytää, niin minulle tuli maailman turvallisin ja lämpimin olo. Katsoin telkkaria ja näin samalla ikkunasta, kun hän mittaili ja sahaili ja suunniteli, niin se fiilis oli vaan huikea. Jotenkin, kun näki hänet sivusilmällä koko aika ja sit oli pakko välillä ihan katsella sohvalta ja laitttaa ohjelma pauselle , kun touhus. Jotenkin seksikästä samalla.
Mies on tosi näppärä ja olen monesti miettinyt, että onkohan asiaa mitä ei osa tehdä. (varmasti on). Tuntuu vaan, että kaikki luonnistuu häneltä.
Vierailija kirjoitti:
Onpas paljon pinnallista miehekkyyttä monilla ja niin stereotyyppistä. Minulle miehuus tarkoittaa henkistä kypsyyttä, arvomaailma kohillaan ja vastuullisuutta.
Eli sinun arvomaailmasi on miehekäs ja jonkun toisen ei?
-Hirvenmetsästys
-Panssarivaunulla ajaminen
-Louhiminen räjäyttämällä
-Teräksen valaminen
-Kissa lemmikkinä
Vierailija kirjoitti:
Perseiden katselu ulkona, kaljan juominen sisällä ja hifilaitteiden selailu netissä.
Tähän voisi lisätä myös tissien katselun.
Jos sitä miehisyyttään pitää miehen tuoda esille, sitä on liian vähän.
Esimerkiksi tänään appiukolta meni pasmat sekaisin kun minä naisena olin vaihtanut renkaat omaan autooni. Sönkötti tuossa portailla että jonkun pitää katsoa ne mulle kunnolla kiinni.
Epämiehekästä ahdistua tuossa määrin naisen rengaspuuhista, jos hällä ois munat tallella niin mun tekemiset ei uhkaisi hänen miehen rooliaan.
Miehekäs ei lue eikä kommentoi vauvapalstalla.
Drag queenit, ei siihen nyhverö mies pysty.
Vaatii karismaa, omalaatuisuutta, pokkaa ja lahjakkuutta.