Miksi kaikki kauniit huonekalut maksaa niin paljon!
Mä en ala. En saa kotiin mitää kivaa ja kaunista kun kaikki haluamani jutut on niin kalliita. Sitten tyydyn johonkin ihan kivaan ja olen aina tyytymätön kotini sisustukseen kun kaikki on halpaa kompromissia😭😭
Kommentit (46)
Itse olen ostanut käytettynä melkein kaiken. Ja on saanut kohtuulliseen hintaan laatua ja kaunista tavaraa mm laitilan hieno sohva, koko seinän kirjahylly. Joo onhan siinä omat murheensa ostaa käytettyä, mutta jos on budjetilla liikenteessä niin kompromissejä tarvitaan.
Oletko katsonut Veke-nimisen kaupan kalusteita? Tilasin sieltä tummanvihreän sohvan ja olen siihen hyvin tyytyväinen. Hinnat ovat keskiluokkaa, eivät niin halpoja kuin Jyskissä mutta eivät Iskun tai Askon luokkaa.
Noista Juvin kaapeista vielä.... Täyspuiset kaapit ovat minunkimieleeni. Niitä.löytyy onneksi vanhoja huonekaluja myyvistä liikkeistä. Juvan kaapeissa on yksi merkittävä tyylimoka eli nuo ulospäin törröttävät metallisaranat. Useimmiten ne on malliltaan sellaiset, ettei ulospäin näy metallia. Ehkä ei harmita kaapin kalleus, koska ajattelet että nuo rumat saranat alkaisivat jossain vaiheessa ärsyttää!
Vierailija kirjoitti:
Niin ja miksi kaikki huonekalut ovat joko mustia tai valkoisia? Miksei missään myydä tummanruskeita huonekaluja?
Kyllä värejä löytyy kankaissa ja pinnoissa. Ei kun tilaamaan
Esteetikko1 kirjoitti:
Oletko katsonut Veke-nimisen kaupan kalusteita? Tilasin sieltä tummanvihreän sohvan ja olen siihen hyvin tyytyväinen. Hinnat ovat keskiluokkaa, eivät niin halpoja kuin Jyskissä mutta eivät Iskun tai Askon luokkaa.
Noista Juvin kaapeista vielä.... Täyspuiset kaapit ovat minunkimieleeni. Niitä.löytyy onneksi vanhoja huonekaluja myyvistä liikkeistä. Juvan kaapeissa on yksi merkittävä tyylimoka eli nuo ulospäin törröttävät metallisaranat. Useimmiten ne on malliltaan sellaiset, ettei ulospäin näy metallia. Ehkä ei harmita kaapin kalleus, koska ajattelet että nuo rumat saranat alkaisivat jossain vaiheessa ärsyttää!
Vanhoissa huonekaluissa nimenomaan on hyvin usein tuollaiset lehtisaranat. Halpis uustuotannoissa on ne näkymättömät kalustesaranat. Ap
sitä se on kun pieni eliitti kerää rahat ja tätä tukee etenkin EU... muille ei jää kuin rippeet ja ostetaan mitä voidaan ei muuta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ap:lla antaa edes jotain esimerkkejä näistä kauniina pitämistään huonekaluista, jotka ovat kalliita?
No esim se minkä haluaisin
https://www.juvikauppa.fi/images/kuvat/isannanvaatekaappi23.jpg 2290 + maalaus valkoiseksi
Vs se minkä ostin
https://www.ikea.com/fi/fi/images/products/pax-grimo-vaatekaappi-valkoi…
Ap
Ihan paska tuo IKEAN vaatekaappi, eikä halpakaan. Eli ei ollut mikään ikuinen, tuo toinen voisi olla vielä käytössä.
Meillä maksoi lähes tonnin, kun varustelu oli lähes samalla tasolla kuin paremmassa jo valmiiksi.
Uskomattoman paljon nostaa hintaa verkkokorit ja muut sisusteet, eikä ole yhtä käytännöllisiä kuin kunnon laatikosto, jollainen löytyy tuosta kalliimmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ap:lla antaa edes jotain esimerkkejä näistä kauniina pitämistään huonekaluista, jotka ovat kalliita?
No esim se minkä haluaisin
https://www.juvikauppa.fi/images/kuvat/isannanvaatekaappi23.jpg 2290 + maalaus valkoiseksi
Vs se minkä ostin
https://www.ikea.com/fi/fi/images/products/pax-grimo-vaatekaappi-valkoi…
Ap
Ihan paska tuo IKEAN vaatekaappi, eikä halpakaan. Eli ei ollut mikään ikuinen, tuo toinen voisi olla vielä käytössä.
Meillä maksoi lähes tonnin, kun varustelu oli lähes samalla tasolla kuin paremmassa jo valmiiksi.
Uskomattoman paljon nostaa hintaa verkkokorit ja muut sisusteet, eikä ole yhtä käytännöllisiä kuin kunnon laatikosto, jollainen löytyy tuosta kalliimmasta.
Miksi kukaan ostaa Ikeasta?
Eikö kaikille jo ole selvää että laatu on surkeinta paskaa, mitä on olemassa?
"Miksi kukaan ostaa Ikeasta?
Eikö kaikille jo ole selvää että laatu on surkeinta paskaa, mitä on olemassa?"
Minä ostan nykyään aina kaiken mahdollisen Ikeasta koska sieltä saa huonekalut heti mukaan. Liian monta kertaa on perinteisen huonekalukaupan toimitusajat kusseet ja pahasti.
Kerrankin tilattiin sohva jolle luvattiin kauppoja tehdessä 2kk toimitusaika. Kun toimitsuaika läheni, myytiin vanha sohva pois että uuden voi heti tuoda sisään omalle paikalleen. No eipä sohvaa kuulunut, puoli vuotta meni kaikkinensa ja sillä välin vietettiin kotona myös parit juhlat ilman sohvaa... Eikä tuo ollut ainoa kerta. Eli parempi ostaa Ikeasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan nykyään aina kaiken mahdollisen Ikeasta koska sieltä saa huonekalut heti mukaan. Liian monta kertaa on perinteisen huonekalukaupan toimitusajat kusseet ja pahasti.
Kerrankin tilattiin sohva jolle luvattiin kauppoja tehdessä 2kk toimitusaika. Kun toimitsuaika läheni, myytiin vanha sohva pois että uuden voi heti tuoda sisään omalle paikalleen. No eipä sohvaa kuulunut, puoli vuotta meni kaikkinensa ja sillä välin vietettiin kotona myös parit juhlat ilman sohvaa... Eikä tuo ollut ainoa kerta. Eli parempi ostaa Ikeasta.
Jaa! Juuri tuli tiktokissa vastaan asiakaskokemus, jossa ikean asiakas odotti sohvaa kuukausia.
Taisi olla jopa puoli vuotta, saiko sitten sohvaa koskaan, en ole varma? Enkä muista kuka, joten vaikea tarkistaa nykytilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Muualtakin on aina saanut heti mukaan, paitsi jos tilaa tilaustuotteen, joka tehdään toiveiden mukaan. Ikea on ainoa, jonka sohvan on joutunut itse kokoamaan, muut ovat olleet valmiiksi koottuja.
Selaa toria ja kierrätyskeskuksia, sieltä voi löytyä kaunista edullisemmin.
Huutokaupat,esim.Helander,upeita huonekaluja pilkkahintaan.Tammea etc,laatu kestää vuosikemmeniä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muualtakin on aina saanut heti mukaan, paitsi jos tilaa tilaustuotteen, joka tehdään toiveiden mukaan. Ikea on ainoa, jonka sohvan on joutunut itse kokoamaan, muut ovat olleet valmiiksi koottuja.
Me ostettiin juuri 8000 euron design nahkasohva joka tuli kahdessa osassa ja jalatkin piti ruuvata paikalleen itse.
Jos haluat puunväristä ja laatua niin googleta Acazia huonekalut. Itelläni on tätä sarjaa koko kämppä.
Huonekalukauppa ei ole enää vuosikymmeniin kannattanut kunnolla. Jo n. 15 vuotta sitten eräs oman kaupungin huonekalukauppias sanoi, että hyvä jos yksi ihminen poikkeaa kauppaan koko päivän aikana. Sen takia hinnat on varmaan kovat.
Juu ei ikinä enää tummia puisia huonekaluja tähän talouteen. En ymmärrä miksi ihmiset haluaa kaappeja jotka on niin tummia ettei niiden sisältöä näe kunnolla. Ostettiin vähän aikaa sitten ns. arvokiinteistö ja pikkuhiljaa ollaan modernisoitu vanhoja puisia kiintokalusteita. Eteisestä sai jo lähteä kokopuiset tummat kaapit jotka oli todella epäkäytännölliset. Meillä koti on asumista varten ja käytännöllisyys edellä mennään aina. Keittiön kokopuiset kaapistot tulee vielä jonain päivänä lentämään kaatopaikalle kunhan on keittiön rempan vuoro. Pitääi olla vähintäänkin otsalamppu päässä kun etsii vaikkapa jauhopussia, niin pimeitä on tummasta puusta tehdyt kaapit.
Lähinnä suren kun suomalainen puuhuonekalutuotanto on mitä nyt sattuu. Katsokaa esim. tanskalaista ja englantilaista huonekalutuotantoa. Ero on kuin keskiajalla ja kivikaudella.
Meillä on tummissa puukaapeissa valot jotka syttyvät kun kaapinoven avaa. Hyvin näkee mitä on sisällä. Kyllä ihmiset on avuttomia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa! Juuri tuli tiktokissa vastaan asiakaskokemus, jossa ikean asiakas odotti sohvaa kuukausia.
Taisi olla jopa puoli vuotta, saiko sitten sohvaa koskaan, en ole varma? Enkä muista kuka, joten vaikea tarkistaa nykytilann
Eipä olla koskaan ostettu Ikean verkkokaupasta mitään vaan haettu itse suoraan siitä myymälästä missä ko tuotetta näkyy varastosaldolla. Meiltä on suunnilleen sama matka kolmeen eri Ikeaan ja löytyy kuljetuskalustoa isommillekin ostoksille.
Jo Sotkasta löytyy värivaihtoehtoja laidasta laitaan. Ja usein on -60 % tarjouksia.