Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan äitiäni mutta kaipaan muuta perhettäni

Vierailija
21.05.2023 |

Äitini on vakavasti mielenterveysongelmainen ja kärsii hirveistä vaihdevuosista.
Hänen mielialansa vaihtelevat nollasta sataan ihan minuutin välein, tönii minua ja siskoani usein ja hajottaa tavaroita kotonaan jatkuvasti.
Ajelee autolla holtittomasti ja saa outoja raivokohtauksia ihan mitättömistä asioista kuten esimerkiksi siitä että joku on samaan aikaan samassa huoneessa hänen kanssaan.
Jatkuvasti pyytää minuakin käymään kotona ja sitten vain tönii, lukittautuu vessaan itkemään ja saa paniikkikohtauksia jos joutuu olemaan esimerkiksi samassa autossa jonkun perheenjäsenen kanssa.
Äiti on hajottanut mm. autonsa ja lukuisia astioita tarkoituksella raivarin aikana.
En tiedä mikä ihme hänellä on diagnoosina mutta jotain mielialalääkkeitä kyllä kiskoo.
Aloittaa myös jotain omia kotiprojekteja ja hajottaa tavaroita silloinkin ja itkee miten rankkaa on vaikka täysin vapaaehtoisesti vaikka alkaa maalata jotain penkkiä pihassa.
Siskoni on nyt kesän äidin luona koska hänellä on kesätyöt täällä lapsuuspaikkakunnalla ja minäkin käyn usein häntä kotona katsomassa, meillä on myös omat lemmikit täällä.
Ensi kesänä toivon että siskokin saa kesätyön omalta kotipaikkakunnaltaan.
Itse asun vielä samassa kaupungissa kuin lapsena mutta olen muuttanut omaan kämppään jo pari vuotta sitten.
Minulla on kuitenkin niin pieni yksiö, ettei siskoni viihdy luonani ja hän haluaa olla maalla koska hänen koiransa on äidin luona maalla.
Näen siskoa hyvin harvoin muuten kuin kesäisin ja hän on minulle tärkeä ja läheinen, paras ystäväni.
Koen kuitenkin olevani vain haitaksi äitini luona enkä kyllä aio enää tämän viikonlopun jälkeen hänen luonaan käydä, äsken heitti maalia päälleni kun muistelin vain että ostin joskus omalla rahalla nukkekodin lapsena ja sanoin etten aio myydä sitä koskaan koska sillä on tunnearvoa.
Äiti suuttui koska hän osti myös rahalla meille leluja lapsena. :) Nyt hän ei halua minua samaan tilaan.
Lähden kohta pyöräilemään kotiin enkä aio tavata tuota hullua enää ikinä.
Voisiko joku selittää mistä tuollainen käytös voi johtua ja onko tuo ihan normaalia?
Joku kysyy ikää kuitenkin, olen 19 ja siskoni 20.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
2/7 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisikin provo.

Ilmeisesti muilla ei ole mielenterveysongelmaisia läheisiä?

Ja tosiaan tulin käymään kotona koska äiti pyysi itse ja halusin nähdä siskoani ja koiraa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä enää mene kotiin, problem solved. Seuraava tyhmä kysymys?

Vierailija
4/7 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun olisikin provo.

Ilmeisesti muilla ei ole mielenterveysongelmaisia läheisiä?

Ja tosiaan tulin käymään kotona koska äiti pyysi itse ja halusin nähdä siskoani ja koiraa.

Ap

Tajuat siis että äitisi on sairas ja hän tarvitsee hoitoa. Jos äidilläsi olisi jalka murtunut tai syöpä, tietäisit miten toimia. Tee hänestä huoli-ilmoitus.

Vierailija
5/7 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap. Mulla oli mielisairas äiti. Hän pakotti lähtemään jo varhain kotoa ja sanoi ettei kotiin ole mitään asiaa. Hän on onneksi jo kuollut. Isäni kanssa minulla on ihan hyvät välit. Tosin se suututtaa ettei hän koskaan lapsuudessa ja nuoruudessa puollustanut minua ja eronnut äidistä. Yritä olla mahdollisimman vähän lapsuudenkodissasi.

Vierailija
6/7 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei lääkitys ole oikea? 

Ei tarvitse vihata sairasta ihmistä ymmärtääkseen pysyä kauempana. Siihen ei ole välttämätöntä voimiaan käyttää. 

Vierailija
7/7 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap. Mulla oli mielisairas äiti. Hän pakotti lähtemään jo varhain kotoa ja sanoi ettei kotiin ole mitään asiaa. Hän on onneksi jo kuollut. Isäni kanssa minulla on ihan hyvät välit. Tosin se suututtaa ettei hän koskaan lapsuudessa ja nuoruudessa puollustanut minua ja eronnut äidistä. Yritä olla mahdollisimman vähän lapsuudenkodissasi.

Oletpa itsekäs, kun vaadit tuollaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän