Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieläkin harmittaa pääsiäinen, törkeä alkoholistivieras

Vierailija
21.05.2023 |

Meillä oli nyt pääsiäisenä vieraita joista yksi pariskunta oli miehen pitkän matkan tuttuja. Tunsin heidät itsekin, tosin lähivuosina emme ole olleet hirveästi tekemisissä.

Pariskunnan rouva oli aika hurja tapaus. Alun kohteliaisuuksien jälkeen huomasin, että kun me muut joimme ehkä ensimmäistä tai toista lasillista, osan ollessa autolla selvinpäin, rouvalla oli kumottuna jo puolikas viinipullo. Mitä enemmän rouva tuli humalaan, sitä enemmän hän alkoi puhua erityisesti minulle hyvin alentuvaan sävyyn. Hän alkoi ikäänkuin vetää iltaa ja sivuutti minut illan emäntänä. Hän meni koko ajan vain ikävämpään suuntaan ja juomisen tahti vain yltyi. Kiltti puoliso ei sanonut asiasta yhtään mitään ja esitti kuin mitään ei olisikaan. Rouva komenteli ja piikitteli niin etten meinannut uskoa todeksi.

Lopulta rouva nuokkui ja sammalsi niin pahasti ettemme saaneet hänestä enää selvää, joten soitimme hänelle vastusteluista huolimatta taksin johon talutimme hänet. Ei varmaan tarvitse sanoa ettei kutsua enää tule. Harmi, sillä miehet tulivat loistavasti toimeen.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä hän käytännössä teki sinulle mitä pitäisi pyydellä vuolaasti anteeksi? Ei ilmeisesti haukkunut sinua pystyyn, hajottanut tavaroita, kaatanut punaviiniä valkoiselle sohvalle, pannut miestäsi?

Saanko tulla sun luo kylään, vetää kännit ja vittuilla sulle koko illan? Laitat tietenkin ruuat ja tarjoat juomaa niin ettei lopu kesken

Kännit saat vetää, mutta pään aukomista ja negatiivista arvostelua vaikka kodistani tai ruuistani en kuuntele (mitä se sitten tarkoittaa kenenkin mielestä). Ei oikein käy selväksi miten on veetuiltu tässä ap:n tapauksessa...

No sillä tavalla, että muutkin huomasivat ja kohteelle itselleen tuli paha mieli.

Vierailija
62/85 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä mollaat pääsiäisen tapahtumia. Get over it!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä mollaat pääsiäisen tapahtumia. Get over it!

Ei se noin onnistu että vaan käsketään päästä. Ne pitää käsitellä ja käydä läpi. Haloo

Vierailija
64/85 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä hän käytännössä teki sinulle mitä pitäisi pyydellä vuolaasti anteeksi? Ei ilmeisesti haukkunut sinua pystyyn, hajottanut tavaroita, kaatanut punaviiniä valkoiselle sohvalle, pannut miestäsi?

Saanko tulla sun luo kylään, vetää kännit ja vittuilla sulle koko illan? Laitat tietenkin ruuat ja tarjoat juomaa niin ettei lopu kesken

Kännit saat vetää, mutta pään aukomista ja negatiivista arvostelua vaikka kodistani tai ruuistani en kuuntele (mitä se sitten tarkoittaa kenenkin mielestä). Ei oikein käy selväksi miten on veetuiltu tässä ap:n tapauksessa...

En ymmärrä. Mutta eihän siinä sinun mukaasi olisi mitään pahoiteltavaa jos vähän tölvii ja puhuttelee töykeästi? Enkö saa tulla kotiisi demonstroimaan jos anteeksipyynnön odottaminen on mielestäsi noin naurettavaa?

Vierailija
65/85 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuu kai näitä että jollain menee överiksi alkon kanssa, ja noloahan tuo on lähinnä henkilölle itselleen. Todennäköisesti häpeää itsekin. Tai sitten ei. Tietenkään ei tarvitse eikä kannata kutsua uudelleen ihmistä joka ei osaa alkoholin kanssa käyttäytyä, mutta ei siitä kannata mieltään niin suuresti pahoittaa.

Harmittaa kun laitoin tarjoiltaviin ihan rahaakin jonkin verran (lammas, koristelut, viinit) eikä kenelläkään ollut kovin mukavaa tämän yhden rouvan takia.

Illan jälkeen ehkä parin viikon päästä rouva kysyi minua lounaalle, mutta kieltäydyin. Ei mitään pahoittelua, ei asian huomioimista millään tavalla. Jos olisin lähtenyt lounaalle ja ollut mukana leikissä missä teeskennellään, että minulle ei puhuttu inhottavasti, ei käskytetty eikä räksytetty, olisin viestinyt tällaisen olevan okei. Hänellä olisi taas yksi ihminen elämässä joka vahvistaisi, ettei hänen käytöksensä tai juominen ole mikään ongelma. Puolisonsa on näköjään jo mestari siinä.

Muistan alkoholisti-isäni tehneen näin, että kännissä sanottuja loukkauksia tai ikäviä tekoja ei pyydellä anteeksi eikä huomioida mitenkään. Olen jo tässä vaiheessa elämää lopettanut alkoholistien hyssyttelyn omalta osaltani. Äiti jatkaa yhä. Ap

Minä en hyväksy ollenkaan käytökseeni liittyvää arvostelua. Rakentavia vinkkejä voi hyvässä hengessä antaa. Arvostelua ei tarvitse sietää.

Vierailija
66/85 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sattuu kai näitä että jollain menee överiksi alkon kanssa, ja noloahan tuo on lähinnä henkilölle itselleen. Todennäköisesti häpeää itsekin. Tai sitten ei. Tietenkään ei tarvitse eikä kannata kutsua uudelleen ihmistä joka ei osaa alkoholin kanssa käyttäytyä, mutta ei siitä kannata mieltään niin suuresti pahoittaa.

Harmittaa kun laitoin tarjoiltaviin ihan rahaakin jonkin verran (lammas, koristelut, viinit) eikä kenelläkään ollut kovin mukavaa tämän yhden rouvan takia.

Illan jälkeen ehkä parin viikon päästä rouva kysyi minua lounaalle, mutta kieltäydyin. Ei mitään pahoittelua, ei asian huomioimista millään tavalla. Jos olisin lähtenyt lounaalle ja ollut mukana leikissä missä teeskennellään, että minulle ei puhuttu inhottavasti, ei käskytetty eikä räksytetty, olisin viestinyt tällaisen olevan okei. Hänellä olisi taas yksi ihminen elämässä joka vahvistaisi, ettei hänen käytöksensä tai juominen ole mikään ongelma. Puolisonsa on näköjään jo mestari siinä.

Muistan alkoholisti-isäni tehneen näin, että kännissä sanottuja loukkauksia tai ikäviä tekoja ei pyydellä anteeksi eikä huomioida mitenkään. Olen jo tässä vaiheessa elämää lopettanut alkoholistien hyssyttelyn omalta osaltani. Äiti jatkaa yhä. Ap

Minä en hyväksy ollenkaan käytökseeni liittyvää arvostelua. Rakentavia vinkkejä voi hyvässä hengessä antaa. Arvostelua ei tarvitse sietää.

Niin mitä nyt käyt toisten kotona päissään pilaamassa illan ja mitään ei saa asiasta sanoa kun sulle tulee paha mieli

Vierailija
67/85 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoittehan hänen taksimatkansa kerta laitoitte hänet sellaiseen väkisin?

Alkoholistit saavat luvan maksaa itse. Tai kävellä. Tai nukkua ojassa. Evvk.

Vierailija
68/85 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no tähän ei voi sanoa, kuin että alkoholismi on sairaus. Lue vielä uudestaan, mikäli et ymmärtänyt. Siis sairaus. Ei ole pahantahtoisuutta, ei vittupäisyyttä, ei ilkeilyä, vaan sairaus. Tätä ei yleensä moni pysty ymmärtämään. Et sä vittuile sillekään joka ei voi kävellä ja menee pyörätuolissa. Mutta alkoholismin näet "omana vikana" kuten tavataan.

Hassua, että tähän sairauteen sairastuvat OVAT ilkeitä vittupäitä. Aina heillä on toki jokin syy, miksi juovat ja aika usein se on siinä kun ihan kaikki ihmiset eivät olekaan palvoneet heitä.

Vierailija
69/85 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli minun kotiini, veti kännit ja alkoi jankuttaa ärsyttävästi kokon ajan toisten päälle, käskytti minua ja puhua minulle alentuvasti (muutkin huomasivat), veti aivan kaiken ilman ja huomion itseensä tuntikausia putkeen. Lopulta solvauksista ei saanut armollisesti selvää kun hän nuokkui puoliksi sammuneena, mutta silti jatkoi häiritsevää ölinää. Aukoi päätään kun ohjasin häntä korvat myötähäpeästä ja ärsyyntymisestä kohti eteistä ja taksia.

Minä en halua sellaisia ihmissuhteita missä tehdään näin eikä sitä edes pahoitella. Ap

Jep. Oma koti, oma valtakunta.

Vierailija
70/85 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojalle kiitos ettei koskaan ole tarvinnut järjestää tuollaisia hienoja pääsiäiskinkereitä viineineen, lampaineen ja hienoine ihmisineen!

Vierailija
71/85 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luojalle kiitos ettei koskaan ole tarvinnut järjestää tuollaisia hienoja pääsiäiskinkereitä viineineen, lampaineen ja hienoine ihmisineen!

Eikä kannata jos itse ja lähipiiri on tuon rouvan tyylistä porukkaa

Vierailija
72/85 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no tähän ei voi sanoa, kuin että alkoholismi on sairaus. Lue vielä uudestaan, mikäli et ymmärtänyt. Siis sairaus. Ei ole pahantahtoisuutta, ei vittupäisyyttä, ei ilkeilyä, vaan sairaus. Tätä ei yleensä moni pysty ymmärtämään. Et sä vittuile sillekään joka ei voi kävellä ja menee pyörätuolissa. Mutta alkoholismin näet "omana vikana" kuten tavataan.

Hassua, että tähän sairauteen sairastuvat OVAT ilkeitä vittupäitä. Aina heillä on toki jokin syy, miksi juovat ja aika usein se on siinä kun ihan kaikki ihmiset eivät olekaan palvoneet heitä.

Ja meillä muilla olisi joku velvollisuus pitää elämässä näitä ihmisiä? Juu en ole alkoholistille mitään velkaa.

Vierailija
73/85 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Siis kyllähän nyt herranjumala alkoholisteistakin löytyy erilaisia ihmisiä. Kyllä siellä känninkin alla on aina tietynlainen persoona. Joillain on jopa narsistinen persoonallisuushäiriö ja ovat selvinpäinkin aivan hirveitä ihmisiä. Osa taas kääntää vihan enemmän itseään kuin ympäristöään kohti. Ja ymmärrän kyllä että kännissä esim. niitä vihanpurkauksia voi tulla niillekin jotka ei selvinpäin tekisi kärpäsellekään pahaa, mutta on ihan fakta että alkoholisteista löytyy myös todella, todella häijyjä ja häiriintyneitä tapauksia.

Näin on. Alkoholismi ei missään tapauksessa tee jenestäkään mukavampaa ja parempaa ihmistä kuin mitä selvänä olisi.

Joku alkoholistin omainen sanoi, että on kaikkein oahinta sanoa alkoholismia sairaudeksi. Silloin se juoppo saa syyn juoda vapaasti, kun ei sairaudelleen mitään voi.

Vierailija
74/85 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä nyt käyt toisten kotona päissään pilaamassa illan ja mitään ei saa asiasta sanoa kun sulle tulee paha mieli

Illan pilaaminen on ihan omassa päässäsi.

Vierailija
75/85 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Siis kyllähän nyt herranjumala alkoholisteistakin löytyy erilaisia ihmisiä. Kyllä siellä känninkin alla on aina tietynlainen persoona. Joillain on jopa narsistinen persoonallisuushäiriö ja ovat selvinpäinkin aivan hirveitä ihmisiä. Osa taas kääntää vihan enemmän itseään kuin ympäristöään kohti. Ja ymmärrän kyllä että kännissä esim. niitä vihanpurkauksia voi tulla niillekin jotka ei selvinpäin tekisi kärpäsellekään pahaa, mutta on ihan fakta että alkoholisteista löytyy myös todella, todella häijyjä ja häiriintyneitä tapauksia.

Näin on. Alkoholismi ei missään tapauksessa tee jenestäkään mukavampaa ja parempaa ihmistä kuin mitä selvänä olisi.

Joku alkoholistin omainen sanoi, että on kaikkein oahinta sanoa alkoholismia sairaudeksi. Silloin se juoppo saa syyn juoda vapaasti, kun ei sairaudelleen mitään voi.

Alkoholistin vittuuntunut omainen ei ole objektiivinen näissä asioissa. Kysessä on sairaus siinä missä muutkin sairaudet.

Vierailija
76/85 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illan pilaaminen on ihan omassa päässäsi.

Tässähän tuli selvästi ilmi että muutkin vieraat huomasivat tilanteen. Mutta tietenkin vauvamamma tietää paremmin

Vierailija
77/85 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistin vittuuntunut omainen ei ole objektiivinen näissä asioissa. Kysessä on sairaus siinä missä muutkin sairaudet.

Mielestäni jopa parempi arvioija kun on omaa kokemusta. Ulkopuolinen ei pysty käsittämään niitä syvyyksiä mistä vittuuntuminen läheisen alkoholismiin voi kouraista.

Vierailija
78/85 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuukäyttäjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo ja niinpä niin.

Kyllä näitä on. Veljeni häissä eräs vieras sammui vessaan eikä kello ollut edes kymmentä. 

Eikö se ole vain hyvä asia? Sammumiseen loppuu piikittelyt ja örvellykset. Kannattaa vain täyttää häirikön lasia entistä tiuhempaan tahtiin.

Tämä on suomalainen ratkaisu asioihin.

Vierailija
79/85 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuukäyttäjä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joopa joo ja niinpä niin.

Kyllä näitä on. Veljeni häissä eräs vieras sammui vessaan eikä kello ollut edes kymmentä. 

Eikö se ole vain hyvä asia? Sammumiseen loppuu piikittelyt ja örvellykset. Kannattaa vain täyttää häirikön lasia entistä tiuhempaan tahtiin.

Tämä on suomalainen ratkaisu asioihin.

Menisikö parhaimmillaan pahoinpitelystä?

Vierailija
80/85 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Get over it!