Kesä aluillaan ja olen taas jo kyllästynyt tähän yksinäisyyteen.
Vit u ttaa katsella muiden kahvilareissu-, terassinrakennus- ja grillauskuvia
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene mukaan jonkun yhdistyksen toimintaan. Heillä on usein jotain illanviettoa tai retkiä. Täysin yksin oleminen on valinta.
Ei ole löytynyt sopivaa. Fb saisi olla joku eri alkeiskurssien ryhmä. Ap
Ei löytynyt sopivaa? Että niin huonoja olivat vaihtoehdot, että mielummin selaat muiden somea yksin siellä kotonasi itkeskellen? Et sä mitään apua tai muutosta halua.
Olet väärässä. Martat tai sydänyhdistys ei tunnu itselle sopivalta.
Mene spr:n toimintaan. Siinä ole hyvä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene mukaan jonkun yhdistyksen toimintaan. Heillä on usein jotain illanviettoa tai retkiä. Täysin yksin oleminen on valinta.
Ei löytynyt sopivaa? Että niin huonoja olivat vaihtoehdot, että mielummin selaat muiden somea yksin siellä kotonasi itkeskellen? Et sä mitään apua tai muutosta halua.
Turha väännellä asioita. Kuten jo kirjoitin, teen paljon asioita yksin.
Takana varsin yksinäinen nuoruus ja aikuisikä. Yksin "viettänyt" kesiä, vappuja, juhannuksia, jouluja ja uusi vuosia ym. Nyt olen jo siinä iässä, etten enää hötkyile. Yksinäisyys on paha nuorelle ihmiselle, joilla on kovat paine olla osana tätä maailmaa, vanhempana siihen osaa suhtautua paremmin. Nuorena vain kärsi siitä, mitä muut tekevät yhdessä ja kuinka elämä on jossain muualla. Ei pysty edes keskittymään mihinkään omaan tekemiseen noiden negatiivisten tunteiden pyörteessä. Itsesääliä, itseinhoa, masennusta - you name it.
Nykypäivänä kuitenkin on tämä somemaailma keskustelupalstoineen ja nekin ihmiset, joilla on ulkopuolisen silmin vilkas sosiaalinen elämä somen perusteella, ovat 100 % sti addiktoituneet älylaitteisiin. Se kummasti on typistää elinpiiriä, vaikka poseerataan sata lasissa koko ajan. Omassa nuoruudessa ei ollut nettiä, ei mitään näin tehokasta kanavaa saada edes anonyymisti yhteyttä kehenkään, jos oli yksinäinen.
Tsemppiä ihan kaikille, jotka kokevat olevansa yksin. Omassa päässä se tunne voi olla totaalisen tuhoava voima, jonka kanssa on vaikea elää. Maailma on kuitenkin avoin sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miski sitten teit tämän aloituksen? Jos kaikki on kerran hyvin?
Se on kyl helpoin tapa pilata oma elämänsä ihan super nopsaan tuo ittensä muihin vertailu, älä ihmeessä kuitenkaan ulos mene tai tee asialle jotain.
Yks mihin kannattaa kans keskittyä super kovaa on se ajatus siitä kuinka kaikki muut on vaan saanu sen mitä niillä on.
Tästä seuraava askel on miesten horoskoopit, et sä ole vätys, sä olet sigma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset voi tehdä yksin mitään vaan tarvitset jonkun assistentin joka asiaan? Mene ja tee, yksin voi mennä kaikkialle minne seurassakin. Niin minä toimin.
Niin minäkin teen kaiken yksin. Miksi oletat etten tekisi? Vkl olen käynyt leffassa, museossa, brunssilla ja terassilla. Ap.
Silti vit u ttaa.Osallistu aikuisopintoihin, harrastuksiin ja vapaaehtoistoimintaan.
Olen käynyt aikuisopiston kursseilla ja on liikuntaharrastuksia. Ei niissä valitettavasti ystäviä ole mukaan tarttunut. Ap.
Mutta riittäkööt tämä tällä erää.
Mua taas kyllästyttää yksinöisten valitus. Jos yksinöisyys höiritsee, pitää tehdä asialle jotain. Hankkia kumppani, ystäviä, hakeutua sukulaisten pariin, mennä yksin ihmisten pariin. Tehdä asioita, mitä haluaa. Jolleimitään itse tee asialle, niin ehkä se yksinäisyys ei ole oikeasti niin suuriongelma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et ymmärrä vaikka sulle rautalangasta vääntää 🤷 Ei jaksa enää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mua taas kyllästyttää yksinöisten valitus. Jos yksinöisyys höiritsee, pitää tehdä asialle jotain. Hankkia kumppani, ystäviä, hakeutua sukulaisten pariin, mennä yksin ihmisten pariin. Tehdä asioita, mitä haluaa. Jolleimitään itse tee asialle, niin ehkä se yksinäisyys ei ole oikeasti niin suuriongelma
No hei jos ehdotat jotain eikä Ap:lle kelpaa, se on asioiden vääntämistä jos kyseenalaistat että halutaanko tässä oikeasti muuta kuin valittaa :D
Ei ihme että on yksin, eihän tuollaista jaksa kukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehheh miten väännät rautalangasta kun koko tässä sun hommassa ei ole mitään järkeä tai logiikkaa.
Vastaapa tähän kysymykseen: miksi et mene mukaan vaikkapa vapaaehtoistoimintaan?
Ap ihan turha uhriutua ja olla negatiivinen. Sulla oli koko talvi aikaa hankkia itsellesi seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä siis halusit vaan huomiota? Kukaan ei hae sua kotoa, jos haluat kavereita sun pitää itsekin tehdä jotain.
En ole itse somessa. En halua postailla kuvia oman perheen elämästä, enkä myöskään seurata muiden vastaavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulutko esim. ammattiliittoon? Näillä on toimintaa, matkoja ym. Tai eläkeliitto, jos on jo eläkkeellä. Näihin on matala kynnys lähteä.
Kannattaa lähteä pois sieltä Facebookista tai missä oletkin. Itse en ole missään sellaisissa ja on kesät yksinäiselle kivempaa kuin talvet. Itse käyn joka päivä luontopoluilla ja otan kiikarit mukaan lintujen bongailuun. Tekemistä ja näkemistä löytyy niin paljon enemmän kuin talvella. Olen oppinut yksinäisenä valtavan paljon luonnosta ja historiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikset voi tehdä yksin mitään vaan tarvitset jonkun assistentin joka asiaan? Mene ja tee, yksin voi mennä kaikkialle minne seurassakin. Niin minä toimin.
Sivusta tähän. Itsekin olen yksinäinen. Silti on ihan typerää kirjoittaa, että miksi yksinäinen tarvitsee assistentin. Tämä jo ihan sen vuoksi, ettei minullakaan ole ollut ketään oikeastaan koskaan seuraksi. Olen aina saanut yksin mennä kaikkialle. Yksinäinen tekee jo muutenkin paljon yksin kaikkea. Hyvä, että sinä haluat ja jaksat yksin mennä ja tehdä. Älä vaadi sitä silti kaikilta ja kaikissa tilanteissa. Jokaisella on oma elämänsä. Ja älkää kukaan kiitos alkako pohtia mitä vikaa minussa on kun ei ole ystäviä tai alkako neuvomaan mitään muutakaan. En jaksa sitä nyt. Yleensä kestän melko hyvin elämääni. Tämä vuosi alkaa vaan olemaan poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehheh miten väännät rautalangasta kun koko tässä sun hommassa ei ole mitään järkeä tai logiikkaa.
Vastaapa tähän kysymykseen: miksi et mene mukaan vaikkapa vapaaehtoistoimintaan?
Miksi ilkeällä täällä muille. En ymmärrä sitä. Menisitkö itse vapaaehtoistoimintaan? Kaikilla ei vaan riitä voimat siihen. Nuo toiminnat ovat sellaisia, että niihin pitää olla kiinnostusta. Muuten ne eivät tuo elämään mitään iloa. Samalla jos kyse on esim ihmisten kanssa olevasta jutusta niin siinäkin pitää muistaa se jaksaako sellaista. Velvollisuuden tunteella ei mennä pitkällä ja siinä väsyttää itsensä. Et tietysti varmaan hyväksy näitäkään selityksiä. Sivusta tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hei jos ehdotat jotain eikä Ap:lle kelpaa, se on asioiden vääntämistä jos kyseenalaistat että halutaanko tässä oikeasti muuta kuin valittaa :D
Ei ihme että on yksin, eihän tuollaista jaksa kukaan
En minäkään jaksaisi ihmistä joka kirjoittaa ikävästi täällä muille. On helppoa kirjoittaa asioista mikä ei ole itselle se ikävä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lähteä pois sieltä Facebookista tai missä oletkin. Itse en ole missään sellaisissa ja on kesät yksinäiselle kivempaa kuin talvet. Itse käyn joka päivä luontopoluilla ja otan kiikarit mukaan lintujen bongailuun. Tekemistä ja näkemistä löytyy niin paljon enemmän kuin talvella. Olen oppinut yksinäisenä valtavan paljon luonnosta ja historiasta.
Sama mulla. Kierrän luonnossa ja nautin kesästä. Metsässä ei tunne itseään yksinäiseksi. Se kuhisee elämää.
Mukavaa kukkailua 🌷 ap