Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vauvaperhe tekee väärin? Mitä neuvoisit, jos et olisi hienotunteinen?

Vierailija
21.05.2023 |

Itse sanoisin: ruokkikaa 6 kk ikäinen vauva ennen unia.

Ihmettelevät, kun nukkuu päiväunia vain puoli tuntia ja herää yöunilta 2 tunnin jälkeen syömään.

Mut neuvon vaan jos kysytään.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti neuvoisin, että nukuttakaa vauvaa useammassa asennossa kuin selällään pää vasemmalle kääntyneenä. Hirveen näköistä kun vauvoilla on littana takaraivo ja vielä vinoon littaantunut. Pari lasta nähnyt jopa jolla niin vino pää, että naamakin on viisto.

Vierailija
22/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan rinnalla oleminen ei takaa, että vauva saa maitoa riittävästi. Jatkuva pikkuvauvan Itku ei välttämättä ole koliikkia. Se voi olla myös nälkää.

Puuro pitää nälkää paremmin kuin velli.  

Yöllä ei kannata ylläpitää 24/7 luksustasoista hotellipalvelua. Silloin nukutaan. Yöllä jatkuvaa palvelua vaativan lapsen vanhempi on usein itse aiheuttanut ongelman. Pikkuvauvat ovat eri asia.

Moni lapsi hallitsee ja manipuloi nukkumaanmenotilanteita. Lapsi kannattaa opettaa pienestä pitäen selkeisiin ja lyhyisiin nukahtamisrituaaleihin. Kaikenlainen vanhemman ylimääräinen puuhastelu vain hankaloittaa lapsen omatoimista nukahtamista. 

Nää on just näitä narsistin paskapuheita joita ei kannata lukea eikä kuunnella lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan pitää saada ruokaa juuri niin usein kuin haluaa. Mielellään rintaa.

Vierailija
24/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin

- luottakaa itseenne

- älkää välittäkö anopin tai äidin ohjeista, jonne tuntuu vanhoillisilta

- vauva ei tarvi kaikenmaailman härpäkkeitä, vähempikin riittää

- opeta lapsi syömään muutenkin kuin sormiruokailemaan

Vierailija
25/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt voisin palata omiin vauvavuosiin niin neuvoisin itseäni hakemaan apua ajoissa ja luottamaan omaan vaistoon jos epäilee, ettei kaikki ole kunnossa.

Ei ole kenenkään etu jos vanhemmat uhraavat oman hyvinvointinsa vauvan takia. Ihan liikaa sain kuullu, että sellaista se on, kaikki vauvat valvovat yöt ja huutavat. En lopulta enää osannut nukkua kun olin valvonut 1,5v. Myöhemmin selvisi, että lapsella oli refluksia, kireä kielijänne ja allergioita, mutta minun huolia ei otettu tosissaan. Tiesin, ettei kaikki ole hyvin, mutta en saanut apua mistään, pelkkää hyssyttelyä.

Vierailija
26/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää häslätkö kaikkea mahdollista pikkulapsiaikana. Opiskellaan työn ohessa, rakennetaan talo tms. Työt ja kodin kun hoitaa se riittää kun on pienet lapset.

Tää on ihan totta, mutta elämässä sitä tulee tilanteita, että näitä "häsläyksiä" vaan joutuu tekemään.

Mekin rakennettiin pikkulapsiaikana. Tiedettiin, että on tyhmää. Mutta vaihtoehto olis ollut vielä huonompi.

Vierailija
27/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvan rinnalla oleminen ei takaa, että vauva saa maitoa riittävästi. Jatkuva pikkuvauvan Itku ei välttämättä ole koliikkia. Se voi olla myös nälkää.

Puuro pitää nälkää paremmin kuin velli.  

Yöllä ei kannata ylläpitää 24/7 luksustasoista hotellipalvelua. Silloin nukutaan. Yöllä jatkuvaa palvelua vaativan lapsen vanhempi on usein itse aiheuttanut ongelman. Pikkuvauvat ovat eri asia.

Moni lapsi hallitsee ja manipuloi nukkumaanmenotilanteita. Lapsi kannattaa opettaa pienestä pitäen selkeisiin ja lyhyisiin nukahtamisrituaaleihin. Kaikenlainen vanhemman ylimääräinen puuhastelu vain hankaloittaa lapsen omatoimista nukahtamista. 

Nää on just näitä narsistin paskapuheita joita ei kannata lukea eikä kuunnella lainkaan.

Tämä on keskustelupalsta. Ja täällä ihmisillä on erilaisia mielipiteitä. Ne ovat vain mielipiteitä. Ei enempää. Ja jokaisella on oikeus omiin mielipiteisiin. Ei niistä tarvitse olla samaa mieltä. 

Vierailija
28/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat nuokin käyttäneet ehkäisyä

Vierailija
29/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee ekan lapsen kans jotain turhaa tai 'väärin'.

Mulle olis joku voinu sanoa, ettei niitä harsoja tarvi silittää. Tai vauvanvaatteita.

Ja mua olisi voinut neuvoa ettei korvikemaito mene pilalle vaikka olisikin ollut pullossa sen suositellun tunnin ja 5 minsaa yli. Jos oli minuutinkin yli sen tunnin niin kaadoin pois 😬

Olin nuori äiti ja noudatin kaikkia ohjeita ja suosituksia ilmeisen orjallisesti.

Vierailija
30/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin itse halunnut kuulla jonkun sanovan, että vauva voi nukkua päiväunia myös sisällä, jos uni siellä paremmin tulee. Meillä neuvolan täti oli ehdoton ja käski tekemään kaikki asiat oikein, oikein hänen mielestään tietenkin. Minä reppana veivasin vaunuja pihalla pakkasessa tunteja, kun luulin sen olevan välttämätöntä. En halunnut olla huono äiti :(

Vierailija
31/31 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasyntyneet kaksoset kannattaa laittaa nukkumaan samaan sänkyyn.. Kaksosvauvat nukkuvat paremmin yhdessä. He ovat tottuneet kohdussakin toistensa liikkeisiin, joten uni ei häiriinny. 

Pienet kaksoset voivat aluksi nukkua pinnasängyssä vierekkäin laittamalla vauvat sänkyyn poikittain. Voivat samalla katsella ja seurailla toisiaan. Helpottaa nukahtamista ja rauhoittaa heräilyä. Kannattaa kuitenkin jättää väliin tilaa sen verran, etteivät vauvat raavi vahingossa toisiaan. 

Voi, mun kaksosvauvat vihasi toisiaan! Nukkuivat superhuonosti samassa sängyssä tai edes samassa huoneessa. Herättivät toisensa koko ajan. Ja kun 10kk tuli täyteen alkoivat purra toisiaan ja olla muutenkin väkivaltaisia toisiaan kohtaan.