Pitäisi ruokkia työmiehiä pari päivää, enkä osaa laittaa ruokaa!?
Tilanne on se, että meille tulee remonttia tekemään pari ammattilaista, ja ne pitää ruokkia.
Ne syö kuulemma KAKSI ateriaa päivässä, lisäksi aamupäivällä kympin kahvi, iltapäivällä kahvit sekä iltapala.
Sitä ruuan määrää siis herrajumala.
Kahvilla pitää olla makeaa ja ehkä joku voileipä, iltapalalle pannukakkua tms.
En mä osaa laittaa ruokaa, mitä niille voi tarjota?
Teen makaronilaatikkoa. Sit joku wokki. Mut siinäpä se sit onkin.
Mitä takuuvarmoja hyviä ruokia teillä in? Vinkkejä otetaan vastaa.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Miksi niitä pitää passata. Tuokoon omat eväät tullessaan. Ei naisen miehiä kuulu passata.
Jep.
Ja kun mies opettelee laittamaan itse ruokaa niin ei se enää naista mihinkään tarvitse :D
Vierailija kirjoitti:
Tekisin pellisen uunipyttipannua paistetuilla munilla ja rosollia. Toinen ruoka kevyempi seiti kala keitto. Leipoisin itse sämpylät.
https://ruokaideat.com/tag/pyttipannu/
https://kalaneuvos.fi/reseptit/seitikeitto/?gad=1&gclid=EAIaIQobChMI9NS…
Hitto että ärsyttää. Lue kunnolla viestit. Ap ei osaa kokata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nippu banaaneja ja jugurttipurkkeja iltapalalle/aamupalalle. Valmiita pasteijoita paistopisteeltä.
Ensimmäisiä järkeviä ehdotuksia. Lidlin paistopisteeltä löytyy edullisesti piirakat, pasteijat ja pitsat sun muut. Riittää hyvin kaikille kahvihetkille ja sen lisäksi jotain kiusausta päivälliseksi. Illalla voi grillata makkaraa.
Katsoin kartalta, että lähimpään Lidliin täältä 82,2 km. Tulee aika kalliit pasteijat.
Pizzaa voi saada lähempääkin, luulen että naapurikylällä on joku paikka. Matkaa on toki sinnekin. Mtn kotiinkuljetuksia täällä ole.
Pitopalveluista en tiedä, eikös ne halua tilaukset hyvissä ajoin ja minimimäärä ole 10 henkeä, vähintään?
Kumma kun ei ymmärretä että kakkosasunto sijaitsee nimenomaan maalla, jossa on hyvin vähän josko ollenkaan palveluja. Täällä on luontoa ja rauhaa. Siksihän tänne on tultu.
Vierailija kirjoitti:
Juttuhan on niin, että paikka on kaukana ruokapaikoista. Siksi varmaan on sopimus, että aloittaja hoitaa ruokapuolen.
Valmisruuista erityisesti kiusaukset on miesten mieleen ollut. Ne isommissa alumiinivuokaan tehdyt valmisruuat muistaakseni kokkikartanon valmistamia. Toinen on valmislasagne alumiinivuoassa, josta riittää kahdelle miehelle. Se paistetaan uunissa 200 asteessa puoli tuntia - kolme varttia. Helppoa ruoan "valmistamista". Maistuu paremmin kuin joku kuivakka makaronilaatikko.
Siltikään en käsitä, miksi ruonlaittotaidoton tekee tuollaisen sopimuksen. Asia tuntuu aiheuttavan ap:lle monenmoista päänvaivaa, eikä tyytyväisyyttä, joten sopimus on ap:n kannalta järjetön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen osaa 300 gramman pihvin paistaa.
Lisäksi paistetut perunat ja maustevoita.No ei tarvii kokonaista lehmää syöttää tuntemattomille. Laittaisin itse 75 grammasen ja vaikka pari tomskua antaan väriä.
Ei tietenkään kokonaista lehmää per mies, aamuruualle riittää puolikas sikaa per mies. Vähemmän jos on niin helposti pyörtyy energian puutteeseen jo ennen puoltapäivää.
Naudanpihvit sopii iltaruuaksi, lihapullat on kumminkin näppärämmät ja varmemmat tarjoiltavat. Semmoinen 350 grammaa per mies jos on raskas työ. 250 grammaa voi ehkä riittää jos kyseessä on sisänikkarointia.
Perunamuusiin reippaasti kermaa, persiljaa koristeeksi että pääsevät vitsailemaan saavansa salaattia ruuaksi.
Ap voisi nyt avata hieman enemmän tätä keissiä. Kuka hänet on määrännyt muonittajaksi? Miksi reiskoilla ei voi olla eväitä? Oletettavasti heillä on auto, jolla pääsevät kauppaankin, jos eivät osaa ostaa 2 päivän eväitä itselleen. Yöpyvätkö kohteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin pellisen uunipyttipannua paistetuilla munilla ja rosollia. Toinen ruoka kevyempi seiti kala keitto. Leipoisin itse sämpylät.
Ehkä ap on mies.
Mutta hyvillä resepteillä voi oppia kokkaamaan. Tässä ketjussa on ehdotettu sellaisia ruokalajeja, joita alakouluikäiset lapset osaavat valmistaa.
Kummastelen kaaliruokaehdotuksia. Kaaliruuat vaativat pitkän hauduttamisen jotta maistuvat. Tekisin itse mahdollisimman paljon valmiiksi, pakkaseen ja sitten vain lämmitys. Keittoruuat on helppoja tehdä isolle porukalle. En välttämättä tekisi mitään kalasta, kaikki ei tykkää. Makkarakastike ja perunat on helppoja miehille, miehet ei kursaile samalla tavalla kuin naiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä teit koulun kotitaloustunnilla? Sehän on selvää, että lapsuudenkodissasi ei tehty ruokaa tai sinua ei ainakaan päästetty keittiöön.quote]
Kotitaloustunneista voi olla 50v aikaa, samoin kotioloista. Ennen keitettiin hellalla jossa oli tuli, ei sinne lapsia päästetty!
Itellä oli työpaikka lounas joka ikisessä työssä, ei tarvinnut opetella ruuanlaittoa.
En minäkään osaisi laittaa joukolle (ja kostille haha) ruokaa, kun ei ole kokemusta.
Käyytäisin pitopalvelua, josta saisi astiatkin mukaan.
Pääsisin kaikkein helpommalla.
Jos ei olisi niin purkkihernekeitto sun muut pussiruuat, makkaraa grillattavaksi, pullapitkoja kahville, korppuja, hapankorppuja, näkkileipää, juustokilo, makkaratanko, kurkkua ja tomaattia, siinähän sitä jo on.
Kotitaloustunneista 50 vuotta? Enpä ole ikinä tavannut yli 60-vuotiasta ihmistä, varsinkaan naista, joka ei osaisi laittaa kuin paria ruokaa. Kaipa niitäkin on, mutta ovat sitten jotain raharikkaita julkkiksia tmv, jotka oikein lesoilevat taidottomuudellaan.
Tervetuloa meille, vaikka en olekaan tuo edellinen vastaaja. En osaa tehdä ruokaa, mutta osaan ommella vaatteet ja tehdä kengät. Ruokaa saa eineksinä kaupasta. Minua ruoka ei ole ikinä kiinnostanut, se on pelkkää energiaa ja saman energian saan ruisleivästä tai perunoista, miksi ei valitsisi sitä leipää.
Oletko koskaan miettinyt kuinka valtavasti rahaa olisit säästänyt, jos olisit laittanut ruokasi itse eineksillä elämisen sijasta?
Enpä ole, koska en syö eineksiä. Ruokani koostuu pääosin oman maan antimista, porkkanaa tai retiisiä ei tarvitse erikseen valmistaa eikä kaali edellytä, että siitä tehdään kääryle. Valitettavasti pala kaalia ei ole ns. ruoka muille kuin minulle. Juustoa ei tarvitse raastaa ja sirotella paistoksen päälle, sen voi syödä sellaisenaan palana jne. (kirjoitin, että ruokaa saa eineksinä kaupasta, en kirjoittanut, että syön vain eineksiä)
Itse asiassa olen säästänyt elämäni aikana tuhansia euroja sillä, että en laita ruokaa! En paahda, pariloi, loimuta, liekitä, keitä, kypsennä, hauduta jne. , vaikka saatan leikata, pilkkoa ja viipaloida, joskus raastaakin. Suurin osa ostaa leipänsä kaupasta, niin minäkin eli siinä olen samalla viivalla muiden kanssa.
Totta turiset. Itse kun grillaan niin kyllä meillä rahaa kuluu ruokaan paljon. Syödään kalliisti nautaa ja vaaleaa kalaa( ei seitä).
Ihmiset nyt vaan on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nippu banaaneja ja jugurttipurkkeja iltapalalle/aamupalalle. Valmiita pasteijoita paistopisteeltä.
Ensimmäisiä järkeviä ehdotuksia. Lidlin paistopisteeltä löytyy edullisesti piirakat, pasteijat ja pitsat sun muut. Riittää hyvin kaikille kahvihetkille ja sen lisäksi jotain kiusausta päivälliseksi. Illalla voi grillata makkaraa.
Katsoin kartalta, että lähimpään Lidliin täältä 82,2 km. Tulee aika kalliit pasteijat.
Pizzaa voi saada lähempääkin, luulen että naapurikylällä on joku paikka. Matkaa on toki sinnekin. Mtn kotiinkuljetuksia täällä ole.
Pitopalveluista en tiedä, eikös ne halua tilaukset hyvissä ajoin ja minimimäärä ole 10 henkeä, vähintään?
Kumma kun ei ymmärretä että kakkosasunto sijaitsee nimenomaan maalla, jossa on hyvin vähän josko ollenkaan palveluja. Täällä on luontoa ja rauhaa. Siksihän tänne on tultu.
Ensinnäkin kakkosasunto voi hyvin sijaita jossain muuallakin kuin maalla, ja toiseksi, et kertonut aloituksessa, että kyseessä on kakkosasunto. Sanoit vain, että tulevat "teille". Turha valittaa, kun vastaajat eivät olekaan selvänäkijöitä eivätkä tiedä kaikkea tilanteestasi.
Vierailija kirjoitti:
Osta hapankaalia ja bratwurstia. Kuumenna. Tarjoa.
Ai, hapankaalia vain kuumentamalla. En söisi. Hapankaalia pitää hauduttaa kauan. Sitten voi kuumentaakin kun hapankaali on kunnolla valmistettu.
Vierailija kirjoitti:
Kummastelen kaaliruokaehdotuksia. Kaaliruuat vaativat pitkän hauduttamisen jotta maistuvat. Tekisin itse mahdollisimman paljon valmiiksi, pakkaseen ja sitten vain lämmitys. Keittoruuat on helppoja tehdä isolle porukalle. En välttämättä tekisi mitään kalasta, kaikki ei tykkää. Makkarakastike ja perunat on helppoja miehille, miehet ei kursaile samalla tavalla kuin naiset.
No mene tekemään kun ap ei osaa kokata
Vierailija kirjoitti:
Työmiehet käy lounastamassa muualla. Miksi edes kuvittelet että he haluavat viettää taukonsa sun seurassa? Todella kiusallista kun joku asiakas yrittää ängetä seuraan koko ajan.
Jos lähimpään lounaspaikkaan on kymmeniä kilometrejä, menee hyvää työaikaa hukkaan.
Kuka on sanonut, että ap viettäisi aikaa työmiesten seurassa heidän taukonsa aikana? Tuskinpa vaan, sen sijaan hän raataa keittiössä.
Tässä keississä ei ehkä ole kyse palkatuista ammattilaisista vaan ruokapalkalla tulevista talkoolaisista. Siksi ruuan on parempi olla hyvää ja sitä pitää olla riittävästi.
Ehkä kaikki remppaajat eivät ole riskejä miehiä? Myös nuoremmat raksa"ukot" syövät kevyemmin, vanhempi väki on tätä makkara-kalja-tupakka-osastoa. Ja sen ovat kyllä näköisiäkin...
Ja se tilaamani firma on virolainen Raivo Riivits oü.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ap on mies.
Mutta hyvillä resepteillä voi oppia kokkaamaan. Tässä ketjussa on ehdotettu sellaisia ruokalajeja, joita alakouluikäiset lapset osaavat valmistaa.
Tuskin on mies, koska mies ei edes harkitsisi mitään työmaaruokalan pyörittämistä ympäri vuorokauden.
Vierailija kirjoitti:
Wolt
Voi v*ttu miten typerä ehdotus. Ensinnäkin, Wolt ei toimi läheskään kaikkialla. Toisekseen, Wolt tulee erittäin kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaali myös pierettää. Kuka haluaa tupakilta haisevan hikisen ja likaisen remppauggelsin vielä pierevän päälle?
Jos sieltä susirajan takana sijaitsevasta mökistä löytyy hella, grilli, kiuas tai nuotiopaikka, jossa saa lämmitettyä tai tehtyä ruokaa, sekä kylmäsäilytys, niin kyllä näillä evästyksillä, mitä täällä on Ap:lle annettu, jo pitäisi osata hakea valmiit sapuskat kaupasta työmiehille.
Miksi niitä pitää passata. Tuokoon omat eväät tullessaan. Ei naisen miehiä kuulu passata.