Mikä ihme siinä frisbeegolfissa viehättää?
Joka ikinen aamu minun läheisellä koiranulkoilutus metsällä ollaan porukalla heittelemässä kiekkoja. Ja he kaikki ovat vielä miehiä! Kerran kokeilin ja edes koirani ei halua poimia frisbeetä. Eli mikä tässä lajissa oikein viehättää?
Kommentit (814)
Vierailija kirjoitti:
Frisbeegolf on yllättävän vaativa laji. Luulin sitä ihan pilipalilajiksi, kunnes kaverin yllyttämänä menin alkeiskurssille. Tekniikkaa, välinettä ja opittavaa riittää ehkä jopa enemmän kuin perinteisessä golfissa. Ihan hyvä harrastus niille jotka siitä innostuu.
Itsellä muut harrastukset vie liikaa aikaa, ei ole aikaa treenata fribailua niin että siinä alkaisi pärjäämään, tai että suhteellisen kalliin totisempaan kisailuun tarvittavan kiekkoarsenaalin hankinta olisi perusteltua. Mutta, suosittelen kyllä kokeilemaan jos kiinnostaa.
Perustele tuo väite että on vaikeampaa kuin perinteinen golf
Helppoushan se viehättää ja kaljan juominen ohella
Vierailija kirjoitti:
Aloitetaan nyt ensin perkaamalla se ap:n koiran ulkoilutusharrastus. Kerran kokeilin ulkoiluttaa kaverin koiraa ja se oli ihan hölmöä hommaa. Se eläin ei edes haukkunut lintuja ja pskn kerääminen muovipussiin on äklöä hommaa.
Mielummin menisin heittämään frisbeetä.
Ei pskta tarvitse kerätä. Voi jättää hyvin maahan :)
En ymmärrä itsekään t. aito golfari
Vierailija kirjoitti:
Se on sellaista juttelun oheistoimintaa köyhille miehille, vähän kuin oikea golf rikkaille. Harvempi on mitenkään intohimoinen harrastaja, niin että kävisi yksinkin radalla.
Golf on harrastus eikä oheistoimintaa
Vierailija kirjoitti:
Hauska harrastus, liikuntaa tulee mukavasti ja huomaamatta. Yksi kierros kestää pari tuntia ja matkaa tulee 5-7 km, riippuen radasta.
Ihan hyvin voisi kysyä, mikä siinä koiran ja narun ulkoiluttamisessa viehättää?
Yksi kierros meidän lähimetsässä kestää max 20 minuuttia
Mä en ole kyllä ikinä juonut kaljaa frisbatessa. Eihän siinä ois mitään ideaakaan, kulkee purkki kädessä ja hyönteisiä purkissa. Oon pelannut sekä frisbeegolfia että ihan perinteistä golfia, patikoinut, tanssinut jazzbalettia, modernia tanssia, vatsatanssia ja kymppitanssia, harrastanut uintia ja krav magaa sekä kuntosalia, opiskellut kolme neljä tutkintoa, maalannut sekä öljy- että vesiväreillä, matkustellut, mökkeillyt ja palvellut kissaa. Frisbee ei ole millään lailla tyhmä harrastus: peruskiekot ei paljoa maksa, radat ovat Suomessa enimmäkseen ilmaisia, monet niistä ovat upeissa paikoissa. Sikäli samanlaista kuin golf, että kävellään oman pelivälineen perässä hyvässä seurassa, ja haastetaan omaa taitotasoa. Golfissa vaan saattaa joutua ällöön seurueeseen, jos kenttä on täynnä. Ällöjä ovat omahyväiset lesoilijat, jotka luettelee mailojensa hintoja ja mistä kaukaa jotku pallot on ostettu...
Lajeja voi harrastaa myös maltillisesti, kaikkea ei tarvitse vetää yli ja vetää hullunkiilto silmissä. Minä ostin pari kiekkoa, maksoi muutaman kympin ja käymme kavereiden kanssa heittelemässä kun huvitti ja on aikaa. Se on hyvää vaihtelua ja kyllä, askeleita tulee ja lähes huomaamatta saat myös metsässä liikkumisen terveyshyödyt, jos käyt heittelemässä sellaisella radalla.
Näissä keskusteluissa on joskus se ongelma, että ei ymmärretä meitä maltillisia liikkujia, joille frisbeegolf on hyvää vaihtelua. Eikä kukaan minun kaveripiirissä jaksa välittää tuon taivaallista onko joku hyvä vai ei, kaikki mahtuu mukaan heittelemään, eikä ketään tuomita.
m48
Vierailija kirjoitti:
Lajeja voi harrastaa myös maltillisesti, kaikkea ei tarvitse vetää yli ja vetää hullunkiilto silmissä. Minä ostin pari kiekkoa, maksoi muutaman kympin ja käymme kavereiden kanssa heittelemässä kun huvitti ja on aikaa. Se on hyvää vaihtelua ja kyllä, askeleita tulee ja lähes huomaamatta saat myös metsässä liikkumisen terveyshyödyt, jos käyt heittelemässä sellaisella radalla.
Näissä keskusteluissa on joskus se ongelma, että ei ymmärretä meitä maltillisia liikkujia, joille frisbeegolf on hyvää vaihtelua. Eikä kukaan minun kaveripiirissä jaksa välittää tuon taivaallista onko joku hyvä vai ei, kaikki mahtuu mukaan heittelemään, eikä ketään tuomita.
m48
fribarin copet :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m48
fribarin copet :DD
Monipuolinen liikkuminen pitää mielen virkeänä, kun lähtee kiekkoja viskelemään on se erilaista kun se perus kävely tai pyörälenkki. Minulla meni alussa eniten aikaa sen kiekon etsimiseen, hyvä puoli siinä on, että tulee yllättävän paljon liikuttua ihan puolikkaalla radallakin. Meillä on ollut aika sekailainen sakki viskomassa, on lapsia, naisia, vanhoja ukkoja ja nuorempaakin sakkia. Jokainen keskittyy siihen omaan tulokseen, ei kisailla toisia vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Frisbeegolf on yllättävän vaativa laji. Luulin sitä ihan pilipalilajiksi, kunnes kaverin yllyttämänä menin alkeiskurssille. Tekniikkaa, välinettä ja opittavaa riittää ehkä jopa enemmän kuin perinteisessä golfissa. Ihan hyvä harrastus niille jotka siitä innostuu.
Itsellä muut harrastukset vie liikaa aikaa, ei ole aikaa treenata fribailua niin että siinä alkaisi pärjäämään, tai että suhteellisen kalliin totisempaan kisailuun tarvittavan kiekkoarsenaalin hankinta olisi perusteltua. Mutta, suosittelen kyllä kokeilemaan jos kiinnostaa.
Frisbeegolf ei ole tekniikkalaji. Jopa 5v osaa heittää kiekkoa suoraan.
Mulle tulee tästä mieleen sähly tai sehän brändättiin hienosti salibandyksi. Siihen liittyi, että nuorilla miehillä ei ollut varaa harrastaa jääkiekkoa, niin sitten alkoivat pelaamaan sählyä. Frisbeegolf teki saman golfille. Golf on vastenmielinen eliittiurheilu ja nämä keksi sitten mennä metsään pelaamaan sitä frisbeellä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee tästä mieleen sähly tai sehän brändättiin hienosti salibandyksi. Siihen liittyi, että nuorilla miehillä ei ollut varaa harrastaa jääkiekkoa, niin sitten alkoivat pelaamaan sählyä. Frisbeegolf teki saman golfille. Golf on vastenmielinen eliittiurheilu ja nämä keksi sitten mennä metsään pelaamaan sitä frisbeellä.
hah ahah haa 😈😈