Mikä ihme siinä frisbeegolfissa viehättää?
Joka ikinen aamu minun läheisellä koiranulkoilutus metsällä ollaan porukalla heittelemässä kiekkoja. Ja he kaikki ovat vielä miehiä! Kerran kokeilin ja edes koirani ei halua poimia frisbeetä. Eli mikä tässä lajissa oikein viehättää?
Kommentit (814)
Vierailija kirjoitti:
Se on matalan kynnyksen laji, jonka parissa voi nähdä kavereita. Vähän kuin padel. Molempien ympärille on kehittynyt jotain kilpailullistakin, mutta suurimmaksi osaksi ovat höntsälajeja ja lajin suomalaiset huiput jotain Peroja Lahdesta.
Omasta mielestä frisbeegolf on kuollettavan tylsää, mutta tavallaan ymmärrän viehätyksen, jos ei ole mikään superurheilullinen tyyppi. Itse opettelisin mielummin oikean golfin, jos pitäisi lähteä valitsemaan.
Ei padel ja fribeegolf ole millään lailla verrannollisia. Frisbeegolf on jokaiselle ilmaista liikuntaa luonnossa, padeliin pitää varata vuoro ja maksaa pelioikeudesta rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on matalan kynnyksen laji, jonka parissa voi nähdä kavereita. Vähän kuin padel. Molempien ympärille on kehittynyt jotain kilpailullistakin, mutta suurimmaksi osaksi ovat höntsälajeja ja lajin suomalaiset huiput jotain Peroja Lahdesta.
Omasta mielestä frisbeegolf on kuollettavan tylsää, mutta tavallaan ymmärrän viehätyksen, jos ei ole mikään superurheilullinen tyyppi. Itse opettelisin mielummin oikean golfin, jos pitäisi lähteä valitsemaan.
Ei padel ja fribeegolf ole millään lailla verrannollisia. Frisbeegolf on jokaiselle ilmaista liikuntaa luonnossa, padeliin pitää varata vuoro ja maksaa pelioikeudesta rahalla.
Padeliin tarvitaan neljä ihmistä pelaamaan. Pelivuoron hinnaksi jää joku 5€ per pää. Ei kauhean kallista. Mutta matalalla kynnyksellä tarkoitin lähinnä sitä, että molemmat on helppo kenen tahansa aloittaa, vaikka oma liikuntatausta olisi mikä.
Miten nuo isovanhemmat tähän edes liittyvät?
Syvässä hangessa on vaikea uppuroida.
Jokaisella on omat surunsa polvilleen.
Onko sinusta OK tarjota vauvalle ruuaksi ranskalaisia?
Ajattele jotain asiaa, joka itseäsi kiehtoo, jota tykkäät tehdä. Miksi teet sitä? Siinä vastaus.
En itse esim. jalkapallosta (enkä sen puoleen frisbeegolfistakaan) välitä, mutta ymmärrän kyllä, miksi joku muu saattaisi pitää kyseisistä lajeista.
Itse olisin halunnut tykätä frisbeegolfista ja tykkään toki videoita siitä katsella.
Mutta pelaaminen on yhtä tuskaa. Kiekko on äärimmäisen helppo hukata jonnekin metsikköön taikka pusikkoon ja siinä se meneekin sitten 90% pelaamisajasta, kun etsit kiekkoa. Vaikka olisi useampi heittueessa, niin ilman mitään spotteria on kyllä ikävää etsiä kiekkoansa. Ja jos heität johonkin lampeen, niin bye bye kiekko.
On tämä av kurja palsta, kun kaikki harrastukset lytätään. Siskoni lasten kanssa olen käynyt heittelemässä muutaman kerran, ja oli ihan kivaa.
Tänään tuli frisbeegolfattua ja kilpailin erään kanssa. Tulos oli aika surkea, mutta voitto tuli mulle. On se kiva kilpailla. Siinä kun saa jännitystä eli tiukkaa peliä aikaiseksi.
Kilpailun päätyttyä oli aika hikinen olo.
Hyvää liikuntaa kropalle tuo.
Mihin ihmeeseen perustatte mielipiteenne?
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin halunnut tykätä frisbeegolfista ja tykkään toki videoita siitä katsella.
Mutta pelaaminen on yhtä tuskaa. Kiekko on äärimmäisen helppo hukata jonnekin metsikköön taikka pusikkoon ja siinä se meneekin sitten 90% pelaamisajasta, kun etsit kiekkoa. Vaikka olisi useampi heittueessa, niin ilman mitään spotteria on kyllä ikävää etsiä kiekkoansa. Ja jos heität johonkin lampeen, niin bye bye kiekko.
Ihan aluksi (ja toki myöhemminkin) kannattaa heittoja harjoitella urheilukentällä, niityllä tai pellolla. Jossain sellaisessa paikassa jossa ei pysty hukkaamaan kiekkoa. Radalle kannattaa lähteä vasta on perusheitoissa on jonkinlaista ennakoitavuutta. Ja sittenkin kannattaa ehkä valita se avoimempi ja lyhytväyläisempi rata.
Kyllä se siitä lähtee! Kopittele vaikka kaverin kanssa putterilla pihalla, rannalla tai puistossa (riittävän kaukana muista), vähitellen etäisyyttä kasvattaen niin että saatte vielä kaikki kiinni. Se kopittelu konvertoituu suoraan puttaamiseksi siellä radalla. Kun kopittelu sujuu 10-15 metrin etäisyydellä pitkiäkin ralleja, niin putti alkaa olla siinä kunnossa että radallakin alkaa olla jo ihan kivaa. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän poika haluaisi alkaa harrastaa ja vaatii nyt jotain omia kiekkoja. Onko teillä suosituksia mikä kiekko kannattaisi ostaa? Vai onko frisbeegolf oikeasti noin pahamaineista kuin väitetään? t. huolestunut äiti
Midari-kiekko on paras frisbeegolf kiekko aloittelijalle, koska sillä voi pelata kokoajan. Ammattilaisilla on sitten erikseen draiverit ja putterit. Netistä löytyy vaikka mitä kiekkoja https://www.vitamiini.org/paras-frisbeegolf-kiekko/ niiden katselusta kannattaa lähteä liikkeelle. Ei montaa kymppiä maksa tuollainen midari kiekko ja suurin osa frisbeegolf radoista on ilmaista esim Granissa on hyvä ilmainen rata.
Ihan loistavaa, että Granissa on hyvä rata. Tämähän olikin sitten helppo juttu, pojalle midari-kiekko kympillä Prismasta ja iltaseltaan ajelulle Kuopiosta Graniin.
t. huolestunut äiti
Kuopiosta löytyy suorastaan legendaarisia ratoja.
Kasvatuksessa vika. Parempi onni ensi kerralla.
Älkää analysoiko liikaa!