Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä säästät lapselle

21.05.2023 |

Meille syntyy heinäkuussa vauva, ja olen miettinyt mitä muistoja vauva-ajasta säästää. Säilytystilaa on rajallisesti.
Kertokaa vinkkejä mitä olette laittaneet sivuun ja mistä lapsi sanoi että kiva/ei-kiva.
Kiitos!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanomalehti, pari 44cm bodya, keskolan minikokoinen tutti, lempilelu, vauvakirja (aika ehdoton kun läksyissä aletaan kysellä vauvan kehityksestä, ei niitä ajankohtia muista) ja teran kovalevy valokuville.

Itselläni on vauvakirja, leluja, kengät ja jotain vaatteita, jotka oli tosi epäkäytännöliset tämän vuosituhannen vauvalle.

Vierailija
22/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanomalehti, pari 44cm bodya, keskolan minikokoinen tutti, lempilelu, vauvakirja (aika ehdoton kun läksyissä aletaan kysellä vauvan kehityksestä, ei niitä ajankohtia muista) ja teran kovalevy valokuville.

Itselläni on vauvakirja, leluja, kengät ja jotain vaatteita, jotka oli tosi epäkäytännöliset tämän vuosituhannen vauvalle.

Ainii, on mulla oma ruokailuvälinesetti pupun kuvalla, joka toimi aikuisena iltapalalla ja sittemmin lapsellani. Taas vähemmällä käytöllä odottelemassa seuraava sukupolvea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakirjan, yhden bodyn ja yhden vauva-ajan lelun olen säästänyt muistoksi (lapsi on nyt 2 v). Lisäksi säästin parit villasukat ja yhden neuleliivin, jonka edesmennyt mummini oli tehnyt minulle ollessani vauva. Tietoisesti olen tehnyt sen ratkaisun, että en säästä vaatteita tuon enempää: eivät ne kuitenkaan ole muodissa joskus vuosikymmenten päästä.

Valokuva-albumiin olen säilönyt paljon valokuvia sekä kirjoittanut paljon arkisia muistoja ylös. Tyyliin millainen päivärytmi on ollut, mitä on tehty jne. Noihin on ollut kiva palata jälkikäteen.

Vierailija
24/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 19 muisti lisää: pikkulapsena käyttämiäni lautasia ja neuvolakortti!

Vierailija
25/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vielä muut maininneet mutta vauva-aikana tulee usein osallistuttua kaikenlaiseen tai käytyä kaikenlaisessa niin niistä on meillä laitettu talteen kaikki liput, ohjelmalehtiset ja sen kaltaiset.

Vierailija
26/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasipurkissa käytetty kondomi. Se oli saatesanojen mukaan faijan munassa, kun eka kerran

mutsin kanssa olivat yhdessä.

Vierailija
27/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se lapsi niillä sanomalehdillä tekee? Laittaa bioastiaan kuivikkeeksi?

Vierailija
28/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko vielä muut maininneet mutta vauva-aikana tulee usein osallistuttua kaikenlaiseen tai käytyä kaikenlaisessa niin niistä on meillä laitettu talteen kaikki liput, ohjelmalehtiset ja sen kaltaiset.

Esim Savonlinnan oopperajuhlat käsiohjelma Jaska Ryhmään nimmarilla!

Vierailija
29/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvakirjan, yhden bodyn ja yhden vauva-ajan lelun olen säästänyt muistoksi (lapsi on nyt 2 v). Lisäksi säästin parit villasukat ja yhden neuleliivin, jonka edesmennyt mummini oli tehnyt minulle ollessani vauva. Tietoisesti olen tehnyt sen ratkaisun, että en säästä vaatteita tuon enempää: eivät ne kuitenkaan ole muodissa joskus vuosikymmenten päästä.

Valokuva-albumiin olen säilönyt paljon valokuvia sekä kirjoittanut paljon arkisia muistoja ylös. Tyyliin millainen päivärytmi on ollut, mitä on tehty jne. Erektiossa olevasta isäs munasta kuva jne.Noihin on ollut kiva palata jälkikäteen.

Vierailija
30/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se lapsi niillä sanomalehdillä tekee? Laittaa bioastiaan kuivikkeeksi?

No ei sitä lapselle anneta vaan 18 tai 25 lahjasi, tai vasta perinnönjaosssa löytyy. Lienee asioita joita wt ei osaa arvostaa. Samasta syystä en ole veljentytön lehteä mummonsa tallesta vielä perille toimittanut, kasvakoon kersa vielä vähän aikuisemmaksi.

Vierailija
31/31 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaipat. Ovat jätesäkeissä vuokravarastossa.