Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistus on niin kova ettei voi olla

Vierailija
20.05.2023 |

Mitä tehdä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neulo. Todistettavasti auttaa.

Hyvä tietää että kaikki neulovat naiset on hulluja. Olen arvellutkin niin.

Vierailija
22/39 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasongelmat aiheuttavat tuotakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene huoneen nurkkaan kyykkyyn. Voit joko tuijottaa seiniä tai sulkea silmäsi, kumpi sinusta tuntuu vähemmän pahalta. Keinuta itseäsi sivuttain, eteen ja taakse, muuten eri tavoin. Etsi itsellesi sopivin tapa. Jos keinutus ei tunnu hyvältä, lopeta se.

Vierailija
24/39 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaako yksinäisyys, muut ihmiset, jokin asia elämässäsi, vai onko se kenties sisäsyntyistä, selittämätöntä ahdistusta?

Minulle pahimmat ahdistukset ovat tulleet lääkkeestä, jota kokeiltiin sen jälkeen kun minulle oli tehty mt-diagnoosi, joka on myöhemmin kahdenkin päälääkärin toimesta todettu virheelliseksi.

Vierailija
25/39 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut vain kerran elämässä ahdistustilanne, joka kesti useita päiviä. Ulkona kävely auttoi, ei liikunta vaan se, että näki muita ja normaalia elämää, kun pää alkoi hajota. Lopulta en tarvinnut lääkärin apua, laukesi näin.

On se ikävä olo, älä katso itseksesi liian kauan.

Vierailija
26/39 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätäensiapu, jota ei saa käyttää usein: mutta alkoholi. Se pelasti nuorena muutaman kerran henkeni, en olisi kestänyt hetken yli, ellei olisi saanut rauhoittavaa ryyppyä. Mutta kaikki tietää mitkä sen aineen vaarat on, joten jos on joutunut tähän turvautumaan useamman kerrankin niin pitää mennä lääkärille ja hakea turvallisemmat lääkkeet ja/tai terapiaa ahdistukseen. 

Pidemmän tähtäimen apuja: mindfulness ja meditaatio, jossa voi opetella tyynesti antamaan ahdistuksen tulla ja olla ja mennä, terapia, tilanteen "pakeneminen" tekemiseen tai ihmisten seuraan voi auttaa myös pahan hetken yli mutta oma kokemus on että pitkän päälle se ei ratkaise ongelmaa koska ahdistuksen pelko säilyy. Mulle varmaan tuosta mindfulnessistä ollut eniten apua. Terapiassakin kävin jonkun aikaa, mutta kun ei mun ahdistuksella oikein ollut mitään syytä, eikä muita ongelmia tms. niin ei se juttelu oikein tuntunut auttavan. Jonkun muun tapauksessa juuri se voi olla se avain.

Vierailija
27/39 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme palsta. Aloitusta on alapeukutettu ihan urakalla. Miksi alapeukutatte, kun joku pyytää apua?

Vierailija
28/39 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ajattele. Olet liikaa omien ajatustesi kanssa ja samastut niihin. Kuulostaa valjulta neuvolta, mutta opettele olemaan läsnä tässä hetkessä (käytännössä siis yrität olla ajattelematta mitään). Mieli se tekee tepposet. Löydä tietoisuuteesi äläkä anna mielesi kertoa mitä olet/pitäisi olla. Pitää vain olla.

Vierailija
29/39 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä auttaa jos ajattelee ahdistusta flunssana. Tuntuu pahalta ja on kurja olo, mutta se menee lopulta ohi. Oireita voi yrittää helpottaa monien ehdottamilla keinoilla. Ja sitten päähän se ajatus, että nyt tuntuu pahalta, mutta tämä menee ohi.

Vierailija
30/39 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joissakin kommenteissa ehdotetaan nukkumista ja päiväunia. Onkohan näiden kommenttien kirjoittajat itse koskaan olleet todella ahdistuneita? Ahdistushan vie pahimmillaan unet pois kokonaan, joten kuulostaa vähän paradoksaaliselta nuo ehdotukset. Tosin, saattaahan ahdistus saada mitä erilaisempia muotoja - ehkä se joillakin ihmisillä unettaa.

Mulla auttaa nukkuminen ja päiväunet. Mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö

Vierailija
31/39 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissakin kommenteissa ehdotetaan nukkumista ja päiväunia. Onkohan näiden kommenttien kirjoittajat itse koskaan olleet todella ahdistuneita? Ahdistushan vie pahimmillaan unet pois kokonaan, joten kuulostaa vähän paradoksaaliselta nuo ehdotukset. Tosin, saattaahan ahdistus saada mitä erilaisempia muotoja - ehkä se joillakin ihmisillä unettaa.

Mulla auttaa nukkuminen ja päiväunet. Mulla on yleistynyt ahdistuneisuushäiriö

Hyvä, jos auttaa! Olen tuo unineuvojen kritisoija. Kyllä mullakin toki auttaa se, ettei ole univajetta, mutta se uni tulee purkista, ei spontaanisti. Yleistynyt a.h., pakko-oireet + sos. tilanteiden pelko. Takana satoja terapiakertoja.

Vierailija
32/39 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääpaloja suuhun , Napalminallea, neulomista, rentoutusharjoituksia youtubesta. Pahimmassa tapauksessa lääkäriin ja toimivat lääkkeet. Terveisin äsken erittäin vakavasta ahdistuneisuus-häiriöstä toipuva. Tsemppiä , paremmat ajat koittaa!!!!

Vierailija
33/39 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääpaloja suuhun , Napalminallea, neulomista, rentoutusharjoituksia youtubesta. Pahimmassa tapauksessa lääkäriin ja toimivat lääkkeet. Terveisin äsken erittäin vakavasta ahdistuneisuus-häiriöstä toipuva. Tsemppiä , paremmat ajat koittaa!!!!

Entä kun toimivia ei saa? Kai tiesit, että eläkkeen saa todella helposti ja näin vapautetaan lääkärit viimeisestäkin vastuusta hoitaa?

Pahasta ahdistuksesta kärsinyt, jolla aktiivista hoitoa n. 17 vuotta ennen toimivia lääkkeitä. Toki olin työ- ja opiskelukyvytön, ei lemmikkejä eikä mitään kaveriporukoita jne. Kaikkea muuta sai mutta ei toimivia lääkkeitä, ennen kuin eräs aktiivinen kandi päätti auttaa.

Vierailija
34/39 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kun toimivia ei saa? Kai tiesit, että eläkkeen saa todella helposti ja näin vapautetaan lääkärit viimeisestäkin vastuusta hoitaa?

Pahasta ahdistuksesta kärsinyt, jolla aktiivista hoitoa n. 17 vuotta ennen toimivia lääkkeitä. Toki olin työ- ja opiskelukyvytön, ei lemmikkejä eikä mitään kaveriporukoita jne. Kaikkea muuta sai mutta ei toimivia lääkkeitä, ennen kuin eräs aktiivinen kandi päätti auttaa.

Miten niin toimivia lääkkeitä ei saa? Bentsot ei ole toimivia lääkkeitä , vaan esim. Ketipinor , Mirtazapin ja mielialalääkkeet. Mulla kesti 8 viikkoa ennenkuin lääkkeet otti vastetta. Onneksi olin sairaalassa , kotona en olisi jaksanut.

Vierailija
35/39 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samaa poteva. Hurjasti oireet pamahtaneet nyt viikossa päälle. Olen ollut koko kevään todella uupunut, paljon muutoksia tulossa ym. Tiedän, että johtuu siitä. Vaikeaa on välillä olla. Kohtauksia tulee myös.

Vierailija
36/39 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hakemaan apua pikimiten. Jos on varaa maksaa yksityiselle lääkärille, mene ihmeessä.

Vierailija
37/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistushäiriö. Rubiikin kuution ratkomisen huomasin auttavan. Varmaan ohitti ahdistuksen polun.

Neulominen ei auta jos ei vaan voi olla. Olo on niin karsea.

Mulla on mieto rauhoittava ja sen avulla voi jatkaa päivää, ilman että on kuristumaisillaan henkisesti

Vierailija
38/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin toimivia lääkkeitä ei saa? Bentsot ei ole toimivia lääkkeitä , vaan esim. Ketipinor , Mirtazapin ja mielialalääkkeet. Mulla kesti 8 viikkoa ennenkuin lääkkeet otti vastetta. Onneksi olin sairaalassa , kotona en olisi jaksanut.

Siten niin että se katkaistaan sulta varoittamatta. Sä et saa mirtatsapiinia jos lääkäri ei päätä antaa sitä sulle. Ei niille ole väliä mikä sulla toimii. Heillä on oma suunnitelma jonka mukaan mennään oli mikä oli.

Vierailija
39/39 |
06.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ahdistuneisuushäiriö. Tai oikeastaan dg paniikkihäiriö. Olen joutunut käyttämään rauhoittavaa siihen. Ihme kyllä vielä uusittu resepti.