Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ketään kellä ei ole kun vaan ydinperhe?

Vierailija
20.05.2023 |

Tuli mieleen tuosta yhdestä ketjusta, jossa puhuttiin some-tykkäysten määrästä.

Mulla ja lapsillani ei ole ikinä ollut kavereita. Yleensä tämmöinen tietynlainen yksinäisyys periytyy. Mä olin vielä ainoa lapsi, se oli hyvin yksinäistä. Mutta omilla lapsilla 3 kpl on onneksi kuitenkin toisensa.
Ja meillä on toisemme.

Meillä ei ole sukulaisia, kummeja, isovanhempia, kavereita.. Mihin semmoista jatkuvaa sosiaalista kanssakäymistä ja some-ihkutusta yms. tarvii? Miksei voi olla onnellinen ihan oman perheen kesken? Olemme entistä onnellisempia, ja tiiviimpiä, kun meillä on toisemme.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on noita, että ei olla ihan yksin kuitenkaan. Noin ku miettii. Mut silti monesti siltä tuntuu. Luulen et se tunne myös on periytyvä. Traumakin jotenkin. Paljon ystäviä lähtenyt. Osasyy se, että oli olosuhdeystäviä tai jotenkin siihen aikaan. Tai jtn. Paljon aikaa vietetään ihan vaan perheen kesken. Työt vie arjen.

Vierailija
2/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja se olennainen unohtui. Kun niiden tärkeimpien kanssa ei ole jutussa. Niin onhan se yksinäistä. Onneksi on tämä oma perhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin semmoista jatkuvaa sosiaalista kanssakäymistä ja some-ihkutusta yms. tarvii?

Ei jatkuvana mihinkään, mutta ihminen on sosiaalinen eläin ja vuorovaikutusta tarvitaan, jos aikoo oppia mm. työelämässä tärkeitä taitoja. Somea taasen ei tarvita mihinkään.

Vierailija
4/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tarvitsevat ikäistään seuraa. Jatkuva äidin kanssa pesiminen tekee lapsista kyvyttömiä tulemaan toimeen oman ikäistensä kanssa. Kasvatat mammanpoikia/tyttöjä tuolla  tyylillä.  

Vierailija
5/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverillani ei taida olla edes ydinperhettä. Tulee ensimmäisenä kauan ennen töiden alkua ja lähtee vasta illalla muiden jälkeen. Tulen kovin surulliseksi.

Vierailija
6/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin teidän elämästä on isovanhemmat hävinneet? Eikö miehenkään puolelta ole sisaruksia tai serkkuja?

Vierailija
7/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset tarvitsevat ikäistään seuraa. Jatkuva äidin kanssa pesiminen tekee lapsista kyvyttömiä tulemaan toimeen oman ikäistensä kanssa. Kasvatat mammanpoikia/tyttöjä tuolla  tyylillä.  

No onhan heillä koulut ja päiväkodit (tai eskari) ja keskenään ikäeroa ei ole paljon, paljon liikkuvat ulkona keskenään. Ei kiusata kuitenkaan koulussa ja päiväkodissa, sanovat itsekin että ei jaksa aina olla muiden kanssa.

Ja olen sanonut että on ok olla välillä itsekseen. Ja on ok olla vaan koulussa kaveri. Ap

Vierailija
8/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yhden totaaliyh:n, jolla ei ole käytännössä lainkaan kavereita. Sekä äidillä että lapsella mt-ongelmia, kun möllöttövät kaiket päivät vain kotona. 

Vierailija
9/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin teidän elämästä on isovanhemmat hävinneet? Eikö miehenkään puolelta ole sisaruksia tai serkkuja?

Ei heitä oo koskaan ollutkaan. Lasten isä ja minä ainoita lapsia kummatkin, ei serkkuja. Ap

Vierailija
10/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverillani ei taida olla edes ydinperhettä. Tulee ensimmäisenä kauan ennen töiden alkua ja lähtee vasta illalla muiden jälkeen. Tulen kovin surulliseksi.

Ihanaa! Olet ihan outo.

Vierailija
11/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään teini-iässä tulee ongelmia, jos ei ole mitään elämää oman kodin ja koulun ulkopuolella. 

Vierailija
12/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden totaaliyh:n, jolla ei ole käytännössä lainkaan kavereita. Sekä äidillä että lapsella mt-ongelmia, kun möllöttövät kaiket päivät vain kotona. 

No meilläpä on paljon harrastuksia ja me liikutaan paljon :) enkä ole yh.. Ap

Vierailija
13/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä sukulaisia/ystäviä mihinkään sometykkäyksiin tarvita vaan ovat rikkaus elämää jakamassa. Meilläkin on pieni suku, mutta molemmin puolin isovanhemmat ovat rakkaita ja läheisiä ja olen tosi iloinen siitä, että lapsillani on serkkuja. Toivon kovasti, että kaikki yhdessä viettämämme aika luo tukevan pohjan sille, että heidän yhteytensä säilyy elämän loppupuoliskolle asti sitten kun meitä vanhempia ei enää ole olemassa.

Vierailija
14/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei heitä oo koskaan ollutkaan. Lasten isä ja minä ainoita lapsia kummatkin, ei serkkuja. Ap

Niin missä ne isovanhemmat ovat, eli sinun ja miehesi vanhemmat?

-sama

Vierailija
15/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan heillä koulut ja päiväkodit (tai eskari) ja keskenään ikäeroa ei ole paljon, paljon liikkuvat ulkona keskenään. Ei kiusata kuitenkaan koulussa ja päiväkodissa, sanovat itsekin että ei jaksa aina olla muiden kanssa.

Ja olen sanonut että on ok olla välillä itsekseen. Ja on ok olla vaan koulussa kaveri. Ap

Ei kiusata vielä. Mutta isompana todennäköisesti kyllä. Lällättely siitä, että oletko naimisissa siskosi kanssa kun et koskaan ole muiden kanssa jne. on aika takuuvarmaa. Teet karhunpalveluksen lapsille opettaessasi heistä kotona nyhjääviä nössöjä. 

Vierailija
16/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeistään teini-iässä tulee ongelmia, jos ei ole mitään elämää oman kodin ja koulun ulkopuolella. 

Millasia ongelmia?

Ja mihin niitä kavereita tarvitaan, jos halutaan matkustella, harrastaa tai vaikka käydä puistossa tai rannalla? Eikös ne oo ihan samanlaista kodin ulkopuolista elämää? Ap

Vierailija
17/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sama

No jo heitä ei koskaan ole ollut, ei liene kovin vaikea päätellä, että ovat kuolleet. HALOO!

t. ei

Vierailija
18/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millasia ongelmia?

Ja mihin niitä kavereita tarvitaan, jos halutaan matkustella, harrastaa tai vaikka käydä puistossa tai rannalla? Eikös ne oo ihan samanlaista kodin ulkopuolista elämää? Ap

No juurikin noihin harrastuksiin, puistossa käymisiin jne. tarvitaan kavereita. Katsos kun ne pikkupallerosi eivät ole ikuisesti pikkulapsia, jolle pelkkä äiti riittää. Jos et nyt opeta heitä viettämään aikaa muidenkin kuin sinun kanssasi, he jäävät isompana ulkopuolisiksi kaveriporukoista jne. ja se ei ole ollenkaan hyvä asia. Loputtomiin kun ei voi äidin helmoissakaan pyöriä. 

Vierailija
19/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-sama

Mä oon ollut lastarissa, ja miehen vanhemmat kuolleet jo, mies on minua 7 vuotta vanhempi eli 40v ja hänen vanhemmat saivat hänet iäkkäänä. Ap

Vierailija
20/26 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiusata vielä. Mutta isompana todennäköisesti kyllä. Lällättely siitä, että oletko naimisissa siskosi kanssa kun et koskaan ole muiden kanssa jne. on aika takuuvarmaa. Teet karhunpalveluksen lapsille opettaessasi heistä kotona nyhjääviä nössöjä. 

No siinähän lällättää. Lapsillani on hyvä itsetunto, kuten itsellänikin. Olin vielä ainoa lapsi, eli en liikkunut edes sisarusten kanssa, eikä ollut ketään. Kun joku sanoi "nössö" hymyilin ja kävelin pois. Ei ole yksilön vika, että yksinäisyys periytyy. Ja lisäksi, kaverit on meille ihan tervetulleita. Mutta elämä on muokkautunut näin. Ap