Ilman isää olisi parempi kuin huono isä
Oletteko tulleet samaan johtopäätökseen? Heikko isähahmo tekee enemmän pahaa poikalapselle kuin se että terve äiti kasvattaisi kokonaan yksin. Itsekin sain isältäni vain pelkästään huonoja käytösmalleja. Isäni on aina ollut tavallaan kuin toinen kilpaileva lapsi perheessä ja ollessani lapsi hän oli kateellinen kun söin tyytyväisenä vanukasta keittiössä.
Kommentit (46)
Tjaa, mun äiti ja isä hylkäs mut kun se oli kuulemma parempi kun heillä oli muut jutut, eli paneminen ja lapset mjiden kans mielessä.
20wee olin jo pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä, mikähän se huonompi sit ois ollu?
Aika 'tun tyhmää alkaa kilpailuttaan traumoja.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan järkevä mies ala toisen siittämälle lapselle isäksi.
Luojalle kiitos, että niitä epäjärkeviäkin on. Heillä onkin sitten sydän paikallaan.
Ilman isää varttuneet miehet kokemukseni mukaan kohtelevat naisia kuin saastaa. Äitinsä on heille joku madonnamainen hahmo, mutta muuten naiset ovat kertakäyttöisiä h**ria, joihin ei voi luottaa ja joilla ei seksin lisäksi muuta tee. Ehkä he suuntaavat jonkin lapsuudessa äidin poikaystäjutuista heränneen vihan muihin naisiin tai jotakin, tiedäpä häntä.
Vierailija kirjoitti:
Ilman isää varttuneet miehet kokemukseni mukaan kohtelevat naisia kuin saastaa. Äitinsä on heille joku madonnamainen hahmo, mutta muuten naiset ovat kertakäyttöisiä h**ria, joihin ei voi luottaa ja joilla ei seksin lisäksi muuta tee. Ehkä he suuntaavat jonkin lapsuudessa äidin poikaystäjutuista heränneen vihan muihin naisiin tai jotakin, tiedäpä häntä.
No mä vartuin ilman isää ja mä pidän naisista kyl merkittävästi enemmän kun miehistä.
Sun keittiöpsykologia taitaa olla vaan vihaista seksismiä.
Vierailija kirjoitti:
Täysin samaa mieltä.
Sana isä sisältää paljon. Ja vielä osa miehistä ei tunne olevansa "oikea isä", jos ei ole siittäjä. Isä on se, joka auttaa, tukee, kuuntelee, halaa ja kasvattaa jämptisti siinä samalla. Oli siittäjä sitten kuka tahansa.
Pätee myös vähän muunnellen äitiin.
Ja jotkut niinkin, etteivät tunne olevansa "oikea isä" vaikka on biologisesti lapsen isä. Näin meillä, surullisesti.
Eivät osallistu koska ei ole tarvetta. Olen elänyt perheessä, jossa sisarkateudesta ja käenpoikailmiöstä kärsinyt tytär on kietonut isänsä pikkusormensa ympärille ja voin kertoa, että seuraus pojalle on lähinnä heitteillejättö, varsinkin kun äitiä ei ole vanhemmuus kiinnostanut pätkääkään. Jopa hammaslääkäri ihmetteli, että missä tämän pojan vanhemmat on olleet kun perusasioita olisi pitänyt opettaa.