Ilman isää olisi parempi kuin huono isä
Oletteko tulleet samaan johtopäätökseen? Heikko isähahmo tekee enemmän pahaa poikalapselle kuin se että terve äiti kasvattaisi kokonaan yksin. Itsekin sain isältäni vain pelkästään huonoja käytösmalleja. Isäni on aina ollut tavallaan kuin toinen kilpaileva lapsi perheessä ja ollessani lapsi hän oli kateellinen kun söin tyytyväisenä vanukasta keittiössä.
Kommentit (46)
Onko sellainen hyvä isä joka pettää lapsen äitiä raskausaikana ja sitten hylkää perheensä?
Totta.
Olen ollut isätön koko elämäni.
Kyllä mä pienestä pitäen mietin, että olisi ollut parempi, kun ei olisi joka päivä joutunut näkemään, miten arvoton oli isälle, vaikka toki "totaali-isättömyyteen" olis varmasti liittynyt omat vaikeutensa ja kipunsa siihenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsistanne kasvaa suhteettoman paljon seksuaali-ja väkivaltarikollisia sekä päihderiippuvaisia. Saa olla äärimmäisen huono isä, jotta tämän poistaminen lapsen elämästä olisi lapselle parasta.
Biologinen "isä" raiskasi siskoni kun tämä oli taapero. Uhkaili myös meitä milloin milläkin.
En näe mitään syytä, miksi kukaan pitäisi sellaista ihmistä isänä.
Miksi et noin lyhyttä viestiä voinut lukea loppuun?
Kyllä niitäkin löytyy kenen mielestä tuo on kaikesta huolimatta isä. Varmaan vaativat tapaamisiakin tälle isälle.
Onko paha, jos myönnän että olin helpottunut kun kuulin äitini poismenosta?
Kivi vierähti hartioilta.
Kaikilla ihmisillä ei pitäisi olla lisääntymisoikeutta.
Vierailija kirjoitti:
Onko sellainen hyvä isä joka pettää lapsen äitiä raskausaikana ja sitten hylkää perheensä?
Ei sellaista hyvää saa millään keinolla. Aina huono mitä tahansa tekisi. Teko ei unohdu lapselta koskaan.
Mun lapsen isä flippasi raskausaikana ja alkoi sekoilla mennen tullen ja oli myös vaarallinen. Erosin tietenkin ja synnytyssairaalassa lastenlääkäriltä sain tukea, että joskus lapsen on parempi ilman isää kuin epäluotettavan ja epävakaan isän kanssa.
Isätön olen ollut koko ikäni. Ei se kuolema mitään muuttanut. Tuntui typerän teennäiseltä vastailla surunvalitteluihin. Itseasiassa koko surunvalittelut kuulosti erittäin typerältä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä pienestä pitäen mietin, että olisi ollut parempi, kun ei olisi joka päivä joutunut näkemään, miten arvoton oli isälle, vaikka toki "totaali-isättömyyteen" olis varmasti liittynyt omat vaikeutensa ja kipunsa siihenkin.
Minä olin totaali-isätön 7-vuotiaasta lähtien ja kyllä se oli paljon helpompaa kuin aiempi isättömyys. Totaali-isättömänä ei tarvinut enää pelätä.
Isin pikku prinsessat ei näköjään osallistu keskusteluun.
Sinäkö määrittelet millainen on heikko isämalli? Oletat itsesi olevan erinomainen äidin malli? Ja oletat, että vain poikalapsi tarvitsee isän mallia?
Sinulla on omat isäkokemuksesi, mutta älä peilaa niitä lapsesi kokemuksiin ja tee oletuksia lapsesi puolesta.
T: isän tyttö
Vierailija kirjoitti:
Miesvihaajien vieraannutus ketju
#miesviha
#lapsiviha
#poikalapsihullu
#vanukasrakkaus
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö määrittelet millainen on heikko isämalli? Oletat itsesi olevan erinomainen äidin malli? Ja oletat, että vain poikalapsi tarvitsee isän mallia?
Sinulla on omat isäkokemuksesi, mutta älä peilaa niitä lapsesi kokemuksiin ja tee oletuksia lapsesi puolesta.
Hyvä ja lapselle turvaa tuova vanhemmuus pohjautuu molempien vanhempien vakauteen.
Vierailija kirjoitti:
Osasta miehistä ei ole isäksi. Osa on joutunut tuohon tilanteeseen pakon sanelemana...
Osasta naisista ei myöskään ole äidiksi. Aika paljon saa tälläkin palstalla lukea niin äitien kuin isienkin aiheuttamista traumoista. Suurin osa kasvanut koko lapsuutensa näissä olosuhteissa eikä lastensuojelulla eikä muilla viranomaisilla ole ollut mitään tietoa perheen sisäisistä asioista.
Vierailija kirjoitti:
Kävikö mielessä, että kaikki isät on erilaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävikö mielessä, että kaikki isät on erilaisia?
Ja kaikki äidit myös. Meillä ei ole mitään takeita siitä, että aloittaja on hyvä äiti lapselleen. Selkeästi hän näyttää näin itse olettavan.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin.
Perheessä oli kaikki paljon paremmin kun se niin sanottu "isä" kuoli.
Tätä odotan edelleen, mutta mikä pahan tappais.
Ilman äitiä olisi parempi kuin huono äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin.
Perheessä oli kaikki paljon paremmin kun se niin sanottu "isä" kuoli.
Tätä odotan edelleen, mutta mikä pahan tappais.
Sama. Mutta odotus koskee äitiä.
Miksi et noin lyhyttä viestiä voinut lukea loppuun?