Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä verran neuvoja muilta kannattaa ottaa vastaan?

Vierailija
20.05.2023 |

Eli vaikka työelämässä, tai muualla. Moni varmaan (etenkin nuoret ym) tunnistaa tilanteen, jossa esim. vanhempi ja kokeneempi, tai päsmäröivä luonne tulee antamaan pyytämättä ohjeita miten pitää toimia jne. Mitä neuvoja kannattaa kuunnella ja mitä ei?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin kuunnella mutta päästän toisesta korvasta ulos.

Vierailija
2/11 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voin kuunnella mutta päästän toisesta korvasta ulos.

Olen vanhempi ja kokeneempi mutta kaikki tekee omat virheensä. En puutu muiden asioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki hyviä neuvoja on kiva kuulla, mutta on eri asia kuulla itsestäänselvyyksiä, tai sitten neuvoja asioista mistä toinen ei selvästi ole perillä mutta antaa ne koska kokee olevansa parempi yms. Itse ainakin koen että olen saanut keskivertoa enemmän kuulla näitä neuvoja, koska olen helposti lähestyttävä, ulkonäköni on kiltin ja naiivin oloinen sekä en ole mikään pyrkyri ym vaan rento.

Vierailija
4/11 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä aikoinaan neuvoi, että kannattaa hengittää. Minusta se oli hyvä neuvo koko loppuelämäksi.

Vierailija
5/11 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään.. yhtä harhaisia kaikki.

Vierailija
6/11 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt neuvoa, kuinka paljon kannattaa kuunnella neuvoja? Paradoksaalista... Neuvo: kannattaa kehittää itseluottamusta ja omaa arvostelukykyä.

Vierailija
7/11 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota vastaan keneltäkään, joka niitä auliisti jakelee. Kysy itse neuvoja heiltä, joita tunnet tarpeeksi ja arvostat. Vain positiiviset, kannustavat neuvot kannattaa kuunnella.

Vierailija
8/11 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max 2 neuvoa per kuukausi.

Vierailija
9/11 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti ennemmin kenen neuvoja kuuntelet.

Asia on nimittäin niin, että jotkut neuvoo, vaikkeivät tajua mitään. Pitää osata valkata kenen neuvoja seuraa.

Jos nimittäin kaikki meneekin mönkään neuvoja seuerattua, ei sitten hyödytä sanoa, että no kun toi sanoi että tee niin. Sillä ittehän sinä sitä neuvoa päätit seurata!

Vierailija
10/11 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvojat voi tehdä saman tien ihan itse ja mä lähden vaikka himaan roikkumaan netissä. 

Vierailija
11/11 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät neuvot positiivisesti annettuna on aina kiva juttu.

Sen sijaan jos silloin tullaan neuvomaan, kun asia on sellainen, mitä olen tehnyt jo useita kertoja tai minkä neuvoja tietää minun tekevän omalla tavallani samaan lopputulokseen päätyen, niin se antaa neuvojasta typerän kuvan.