Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa joka ei halua lapsilleen lahjoiksi ns krääsää?

Vierailija
04.12.2006 |

Minä en kestä puhuvia, käveleviä, syöviä hökötyksiä. Heppoja jotka kävelevät itsekseen, nalleja jotka huutelevat rakkauttaan. Barbeja, brätsejä tuhannen tilpehööreineen, muovihökötyskeittiökomplekseja, rakennussarjoja työpisteineen. Suihkuhoitoallashökötyksiä nukeille ja muovisia linnakeitaita epäluonnollisille pikkuhevosille.

Voi jaiks vaan sitä paskan ja krääsän määrää. Kuka jaksaa jouluaaton jälkeen kuunnella kun nukke ulvoo ja huutaa " mummyiloveyouta" tai pikkukoira räksyttää ja pomppii pitkin lattiaa?

Kiitos ei meille niitä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mielellään tietenkin jotain, joka sopii sisustukseen. Muistathan kertoa lasten huoneen värityksen, niin osaavat ostaa kirjan, jossa on sopivan värinen selkä?

Vierailija
2/9 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. 70¿:n hintaista ponia krääsänä. Ja LAPSEN lahjahan se on! Ei lapsen kaikkien lelujen tarvitse olla überhyödyllisiä, jotain hänen unelmaansakin voi lahjaksi antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maassa ja myyty mielellään vielä suoraan käsityöläiseltä itseltään, ilman välikäsiä.

Mutta mitä ne LAPSET haluavat...?

Vierailija
4/9 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta annas olla, kun kysytään itse lapsilta, mitä he haluavat... Minulla on vieläkin " traumoja" lapsuudestani sillä, etten saanut mitä haluan, enkä halua samoja muistoja omille lapsille. Kyse ei siis ollut mistään kalliista tai saavuttamattomasta.

Esimerkiksi en saanut koskaan lapsena pääasiäismunaa, jossa oli sormus tms. sisällä. Koska vanhemapani olivat sitä mieltä, että ne munat ovat pelkkää roskaa. Ja siksi sain aina mignonmunan.

Joka pääsiäinen olin onneton, kun en saanut sitä sormusta....

Pienet asiat voivat olla lapselle hyvin tärkeitä. Siksi minä kyllä ostan heille sen yhden krääsän, kun he haluavat, siis kirjojen ohessa. Jotta minun lapseni eivät pääse nalkuttamaan minulle sitten aikuisena " kuinka minä en koskaan saanut sitä, mitä olisin halunnut. Sain vain sitä, mitä te halusitte" .

Vierailija
5/9 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaiset kantaa lapselle. Mutta lapsi on hulluna niihin ja muistan miten itse tykkäsin semmoisista leluista lapsena:) Antaa lapsen nauttia!

Vierailija
6/9 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti rajansa sillä ääntelevällä tavaralla, mutta älä nyt fanaattiseks ala ap!

Vierailija
7/9 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole loppujen lopuksi isosti väliä, mitä me aikuiset haluamme lapsemme haluavan lahjaksi. HÄNHÄN sillä leikkii! Ja niin kauan kun lelu ei vaaranna lapsen terveyttä tai kasvata hänestä väkivaltaista riiviötä, niin minusta lapsella pitää olla oikeus toivoa juttuja, jotka aikuisesta ovat typeriä.

Kannattaa muistaa, että aikuisen lelulle antamat merkitykset ovat aika eri juttu kuin mihin rooliin lapsi niitä mielikuvitusleikeissaan laittaa.

Mikä ei tietysti estä ostamasta lapselle myös " kehittäviä" juttuja, kunhan lapsi edes joskus saa itse vaikuttaa siihen, millä leikkii.

Vierailija
8/9 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa, sekä vaatteita, mutta EI muovikrääsää. vaan kuinkas onkaan käynyt? Ja lapsi on vasta 4v. apua, me hukutaan krääsään!

Ja joillakin on vielä paljon enemmän kuin meillä.

Vierailija
9/9 |
04.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasten lelujen pitää olla kestäviä ja monikäyttöisiä. Meillä on paljon erilaisia dinosauruksia ja muita elukoita, legoja ja muuta sellaista. Mitään Turtleseja ja Prätkähiiriä tms. meille ei tule. Olen odottanut, milloin tuo meidän eskarilainen käy kapinaan, kun ei saa moisia leluja mutta kapinaa ei ole kuulunut.