Mitä ajattelet, jos joku sanoo sinulle "älä nyt leikistä suutu"?
Kommentit (45)
Vastaan, että "niinhän ne kiusaajat aina sanoo".
Tuo lause on paluu lapsuuteeni. Mm. tuota fraasia isä käytti riidellessään kanssani ikävuosina 12>. Ajattelisin miten tämä voi tapahtua taas... olenko limbossa. Se olisi ehkä päälimmäinen tunne.
Vierailija kirjoitti:
Asiaan liittyen;
Meillä eräs perheenjäsen, joka melkoisen kärkäs neuvomaan ja arvostelemaan muita.
Huumorikin lähinnä muille naurahtelua.
Itse ottaa pienimmänkin vastaansanomisen tooosi raskaasti.
Sitten alkaa kiukku ja mykkäkoulu.
Sukulaisissa toinenkin, ehkä vielä pahempi.
Koko elämänsä sellaista piikittelyä ja kylmän oloista suhtautumista lähes kaikkeen.
Tunnistan tyypi. Meillä myös tällainen perheenjäsen.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, ettei pidä leikkiä sellaisia leikkejä, joista toinen loukkaantuu.
Joku raja sentään pitää olla.
Juu, eihän sitä aina voi tietää mistä joku loukkaantuu. Ja näitä mielensäpahoittajiakin löytyy, jotka loukkaantuvat ihan kaikesta, oikein kaivamalla kaivavat jonkin syyn vetää herneen nenään. Kuitenkin jos omaa sosiaaliset taidot, tilannetajun ja käytöstavat sekä osaa ottaa muut huomioon, harvemmin tulee sanotuksi jotain toista loukkaavaa.
Menee samaan sarjaan kaikkien muiden Älä [lisää tunne]...
Älä itke. Älä naura. Älä suutu.
"Minä tein jotain mistä sinulle tuli [tunne], mutta ei sinulle saa tulla [tunnetta] mistään mitä minä teen. Jos sinulle tulee [tunne] olet [negatiivinen asia]."
Jos leikinlasku meni ja oikeasti loukkasi toista, silloin pyydetään anteeksi ja keskustellaan auki miksi asia loukkasi. Se on eri asia jos molemmat ovat jo valmiiksi samalla aaltopituudella huumorinsa kanssa, mutta jos ei niin sitten pitää kunnioittaa toisen rajoja. Jos tämä on ylitsepääsemätön asia silloin ei olla tekemissä.