Mitä ajattelet, jos joku sanoo sinulle "älä nyt leikistä suutu"?
Kommentit (45)
Kysyn, että noinko itselläsi otti koville, kun kaikki ei ymmärräkään huumorintajuasi.
Sanojat itse usein niitä, jotka eivät kestä heihin kohdistuvaa kritiikkiä.
Luonnevikaisia.
Yks tyyppi sanoo, tästä varmaan suutut, mutta..
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö kaikesta loukkaantua? Kukaan ei voi miellyttää kaikkia.
Kukaan ei päätä sitä, mitä joku toinen tuntee.
Pitää olla tilannetajua ja tuntea se ihminen/ ihmiset, kenelle tietty huumori sopii.
Vaatii tietysti fiksuutta ja empatiaakin, joita ei valitettavasti kaikilla ole.
Yksi mies haukkua mua rumaksi, lihavaksi ja laudaksi. En puhunut tyypille enää, mutta sain häneltä viestin, jossa ihmetteli miksi tuollaisesta läpästä suutuin. :D
en muista että kukaan olisi sanonut noin
Että sanoja haluaa itse määritellä mikä on leikkiä. Ei ymmärrä sosiaalisia normeja.
Asiaan liittyen;
Meillä eräs perheenjäsen, joka melkoisen kärkäs neuvomaan ja arvostelemaan muita.
Huumorikin lähinnä muille naurahtelua.
Itse ottaa pienimmänkin vastaansanomisen tooosi raskaasti.
Sitten alkaa kiukku ja mykkäkoulu.
Sukulaisissa toinenkin, ehkä vielä pahempi.
Koko elämänsä sellaista piikittelyä ja kylmän oloista suhtautumista lähes kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Yksi mies haukkua mua rumaksi, lihavaksi ja laudaksi. En puhunut tyypille enää, mutta sain häneltä viestin, jossa ihmetteli miksi tuollaisesta läpästä suutuin. :D
Uskomatonta...
Loukkasin juuri sinua, mutta sinulla ei ole oikeutta loukkaantua. Sitähän se käytännössä tarkoittaa.
Pari entistä poikakaveria on sanonu, en enää muista mikä oli tilanne mutta joku todella ärsuttävä. Siihen jäi se tyyppi kun lähdin käveleen. Eikä auttanu lepertelyt..
Sanoisin, ettei pidä leikkiä sellaisia leikkejä, joista toinen loukkaantuu.
Joku raja sentään pitää olla.
"leikistä en kyllä oo suuttunut"
"no tykkäsithän sä huonoa, mä näin! Älä nyt suutu!"
Ööö.. Mä en oo kyllä suuttunut. Mulle on ihan sama mitä sä sanot
"Mä ajattelin vaan, kun näytti että sä suutut"
"Mä kyllä nauroin. "
Pahinta on että aletaan väittää vastaan, kun ei uskota, ettei toinen suutu...
Että en taaskaan tajunnut vitsiä enkä sosiaalisen elämän kirjoittamattomia sääntöjä. Aargh.
Tilanne on ollut eellainen, että olen kokenut toisen ihmisen sanoman kommentin törkeäksi, mutta kun olen valittanut siitä, niin mulle on vastattu, että kyllä tuo on ilmiselvää huumoria ja ettei kukaan voi tosissaan sanoa tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö kaikesta loukkaantua? Kukaan ei voi miellyttää kaikkia.
Kukaan ei päätä sitä, mitä joku toinen tuntee.
Pitää olla tilannetajua ja tuntea se ihminen/ ihmiset, kenelle tietty huumori sopii.
Vaatii tietysti fiksuutta ja empatiaakin, joita ei valitettavasti kaikilla ole.
Et varmaan usko, mutta olen juuri sellainen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on ollut eellainen, että olen kokenut toisen ihmisen sanoman kommentin törkeäksi, mutta kun olen valittanut siitä, niin mulle on vastattu, että kyllä tuo on ilmiselvää huumoria ja ettei kukaan voi tosissaan sanoa tuollaista.
Ihmiset on erilaisia, hyväksy se. Ei kaikki silti tarkoita pahaa tai loukatakseen sano, ehkä eivät osaa sanoa muuten mitään tai yrittävät olla hauskoja.
Tahditon idiootti joka kiusaa ja yrittää sitten lavastaa sen vain kevyeksi vitsiksi kun toinen loukkaantuu.
Toinen on "älä nyt oo tommonen tosikko".
Äidilläni oli tapana sanoa noin, kun ensin pilkkasi ja nöyryytti huumorin varjolla. Älä nyt leikistä suutu tai leikilläänhän minä vain.