Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loistovinkit makkarasoppaan!

Vierailija
20.05.2023 |

Tein eilen makkarakeittoa, ja sohvalta kuuluu että "leikkaathan ne ensin halki ja sitten silleen puolikuita", kysyin että jaa makkarat... no ei kun perunat.
Hetken päästä kävi vissiin tarkistamassa, ja lenkki oli leikkuulaudalla odottamassa. Kuului "Otathan sä nuo kuoret pois?"

Siinä vaiheessa kiehui kokki vaikkei soppa vielä...
Näköjään en sitten osaa tehdä mitään.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne kuoret siihen.

Vierailija
2/9 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ohje makkarasoppaan: ota makkarapaketti jääkaapista ja avaa se. Ota kossupullo pakkasesta ja avaa se. Ota ensimmäinen huikka kosanderista suoraan pullon suusta ja kaada lasiinkin paukku. Ota veitsi, leikkaa makkarat pitkittäin ja kuori makkarat, nauti lasista kossua. Käy laittamassa hyvää musiikkia soimaan stereoihin, kaada uusi paukku lasiin.

Laita puolet makkaroista lautaselle ja käytä niitä mikrossa niin, että ne ovat lämpöisiä, odottaessasi voit nauttia kossua. Ota sinappi jääkaapista ja voithan kaataa vielä yhden paukun lasiin. Nauti lämmitetyt makkarat sinapin kanssa. Päälle nautit, kai arvaat, kosmonauttia. Diggaile musiikkia muutaman biisin verran. Hae loput makkarat ja uusi kossupaukku. Istahda kuuntelemaan musiikkia ja popsi makkarat omaan tahtiisi.

Unohda makkarakeitto, nyt tarvitsee lähteä hakemaan olutta ja lisää makkaraa, onneksi kossuakin on vielä jäljellä.

Mukavaa päivän jatkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisto-pokkaria soppaan.

Vierailija
4/9 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin sanonut että minä teen makkarakeiton kuten teen ja tee sinä sitten kuten itse haluat.

Meillä ainakin kannustetaan tekemään sellaista ruokaa kuin mitä kokki itse halua. Maustamisessa joustetaan, esim. chilin köytössä, myös mustapippurin.

Vierailija
5/9 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin sanonut että minä teen makkarakeiton kuten teen ja tee sinä sitten kuten itse haluat.

Meillä ainakin kannustetaan tekemään sellaista ruokaa kuin mitä kokki itse halua. Maustamisessa joustetaan, esim. chilin köytössä, myös mustapippurin.

Joo ei toimi täällä. Vähemmällä pääsee kun tottelee.

Noita neuvojahan satelee ihan kaikkeen ruokaan, usein parannusehdotuksia pöydässä syödessä, olen siitä tänne joskus kirjoittanutkin.

Tuo kossu ja pelkän makkaran paistaminen olisi kyllä minullekin käynyt, mutta ei kun piti olla makkarasoppaa. Siitä tuli jo tivaamista edellispäivänä, että "onhan se nyt sitten sovittu että huomenna on makkarakeittoa?"

Niin ja tällehän pitää grillimakkarankin olla kuorittua, mutta mikä ihme saa neuvomaan että otathan tuosta hk:n sinisestä kuoren pois...

Vierailija
6/9 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makkarasopasta tulee paksusuolensyöpä ja hoitoon ei pääse ku joku anto Orpolle sakset käteen.

Vierailija
7/9 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita neuvojahan satelee ihan kaikkeen ruokaan, usein parannusehdotuksia pöydässä syödessä, olen siitä tänne joskus kirjoittanutkin.

Tuo kossu ja pelkän makkaran paistaminen olisi kyllä minullekin käynyt, mutta ei kun piti olla makkarasoppaa. Siitä tuli jo tivaamista edellispäivänä, että "onhan se nyt sitten sovittu että huomenna on makkarakeittoa?"

Niin ja tällehän pitää grillimakkarankin olla kuorittua, mutta mikä ihme saa neuvomaan että otathan tuosta hk:n sinisestä kuoren pois...

Läväytä sitä valittajaa sillä HK:n sinisellä päin näköä ja lähde ulos syömään.

Vierailija
8/9 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoa se on sohvalta huudella ohjeita.

Vierailija
9/9 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ihan hyvät neuvot. En ole leikannut noin mutta jatkossa kokeilen. Ulkonäköön vaikuttaa mutta ei makuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän