Mitä tuliaisia ulkomailla asuvalle kaverille?
Olen menossa tapaamaan ulkomailla asuvaa kaveria. Kysyin, haluaako hän jotain tuomisia ja pyysi paketin ruisleipää. Pitäisiköhän silti viedä vielä jotain muuta lisäksi?
Kommentit (32)
Ruisleipä on hyvä. Sitä mäkin aina toivon tänne ulkomaille. Jos haluat viedä jotain lisäksi niin vie jotain suomalaista karkkia, jos kaverisi tykkää niistä.
Vierailija kirjoitti:
makeisia ja suklaata jos tykkää joku muumi esine? mimnun amerikkalainen kaveri inhosi kyllä suomalaisia makeisia :D
Veitkö salmiakkia? Kaikki mun amerikkalaiset kaverit on tykänneet suomalaisesta suklaasta ja hedelmäkarkeista.
Pussi rehuperunoita ja paha mieli.
Riippuu ihan siitä, missä ulkomaassa kaverisi on.
Siis ulkomailla asuva suomalainen? Minä ulkosuomalaisena toivon aina suomalaisia karkkeja, varsinkin lakua. Ilahdun myös suomalaisessa arkidesignestä kuten jostain marimekon pikkujutusta. Ruisleipää en toivo, koska asuimaassani saa ihan yhtä hyvää kuin Suomessakin.
Ekotuotteita? Saippua, mehiläisvahakynttilä, teetä, makeisia, esine. Mitä sinne saa viedä?
Vierailija kirjoitti:
Ekotuotteita? Saippua, mehiläisvahakynttilä, teetä, makeisia, esine. Mitä sinne saa viedä?
Mainitsemiasi tuotteita on pilvin pimein tarjolla ulkomaillakin, jos nyt ei ihan periferiaan ole menossa. Teetä, ja vielä parempilaatuista, on saatavilla miltei kaikkialla. Katolisissa maissa mehiläisvahakynttilät ovat yleinen tuote.
Se, mitä itse kaipasin Espanjassa asuessani, oli kunnollinen juustohöylä (toki niitä nyt saa ainakin Ikeoista, jos sellainen sattuu olemaan lähistöllä). Ja salmiakki! Aakkospussi oli unelma.
Tölkinavaaja, perusmalli.
T. Monta englantilaista avaajaa rikkonut
Riippuu ihan siitä majoitutko hänen luonaan. Mikäli asut hotellissa, niin kyllä tuo riittää. Jos taas hänen luonaan, niin keksi jotain muuta lisäksi.
Me viedään yleensä ulkomailla asuville suomalaisille tutuille ruosleipää, salmiakkia, ksylitolipurkkaa ja Fazerin suklaata. Näitä siis toivoneet.
Sit esim. muumituotteita tai marimekkoa.
makeisia ja suklaata jos tykkää joku muumi esine? mimnun amerikkalainen kaveri inhosi kyllä suomalaisia makeisia :D