Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko yksineläjänä järkeä ostaa kahvinkeitin vai juoko vain pikakahvia?

Vierailija
19.05.2023 |

Juon n.2 kuppia päivässä, eli vain yhden kupin kerrallaan

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin elävän aikuisen ei tarvitse perustella omien valintojensa järkevyyttä muille.

Vierailija
22/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suodatan suoraan mukiin kahvin. Eli siis laitan siis suodattimen mukin päälle ja kaadan keitettyä vettä päälle.

Tein noin ja pussi repeesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä tykkää. Itse en missään nimessä joisi pikakahvia. Mulla on mylly ja mutteripannu sekä hyvät, vähän tummempi paahtoiset pavut käytössä.

Vierailija
24/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mistä tykkää. Minä en edes pidä suodatin kahvista, pikakahvi on parempaa.

Mikä on paras pikakahvi? Mun mielestä niissä on aina sellainen jännä maku

Lidlin tumma on mielestäni hyvää. Ja sitä tarkotin että nehän maistuu erilaiselta ja kannattaa sen mukaan oma tapa juoda valita mikä on omaan makuun. Pikakahveissa saatan välillä ottaa jotain maustettua kuten taas lidlin cappucinojauheet.

Säilyykös pikakahvi avattuana kaeummin kuin suodatinkahvi?

Säilyy. Ainakin minun kahvinjuontivauhdilla normaalikokoinen kahvipaketti kuivahtaa ennen kuin on loppu vaikka säilyttäisi miten tiiviisti jääkaapissa.

Kuivahtaa? Mä juon 1 kupin päivässä ja vain itselleni keitän, enkä edes sulje kahvipakettia millään tapaa. Siellä se on maustekaapissa avonaisena lusikka pystyssä ties kuinka kauan. En ole mitään kuivahtamista ikinä huomannut, ja makukin on ihan arkikahviksi ok kauan auki olleessakin.

Vierailija
25/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan riippuu siitä mistä kahvista pitää. Minulle maistuu normaali suodatinkahvi. Joskus keittelen pressopannulla ja teen lattea. Pikakahvia olen juonut viimeksi viime kesänä. Automaattikahvia töissä jos en viitsi tai kukaan muukaan ei ole viitsinyt keitellä oikeaa.

Vierailija
26/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukin päättää itse mitä tekee asian kanssa.Itse join vuosia pika kahvia. Silti oli kahvinkeitin vieraita varten.Nykyisin juon  aamulla kahvia ja valmistan se kahvinkeitimessä 4 kupilista laitan tulemaan sillä.Joista puolet jää juomatta.Mutta laitan lasi purkiin sen lopun ja kansi kiinni jääkappiin,Juon siis kylmä kahvina , päivälisen jälkeen  yksin asuvana.

Vierailija
27/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmista baareista saa yhden kupin kerrallaan ja usein santsikuppi tulee tarvittaessa samaan hintaan. Kotona kahvipaketin hinnalla saa noin 50 kupillista ja baarissa 2 kupillista!

Vierailija
28/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

V I TUN ID IOOTIT

Vierailija
29/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pressopannu tai kapselikone

Vierailija
30/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keitän päivän kahvit kerralla. Heti keittämisen jälkeen juon mukillisen, ja laitan loput termosmukiin, jossa kahvi on sopivan lämmintä mustana juotavaksi muutaman tunnin kuluttua. perheessäni olen ainut, joka juo kahvia, mutta vieraita käy joskus.

Oma vanha (sinkkuaikana ostettu; 8 kuppia) keittimeni on alkanut hajoilemaan. Uutta tuossa katselin ja huomasin, että niitä on todella monen kokoisia, yhden kupin keittimestä alkaen. Nykyiseni on aika sopivan kokoinen.

Mutta jos en ikinä kenellekään muulle keittäisi kuin itselleni, voisi yhden kupin keitin olla paras.

Termoskannullinen olisi kai minulle paras, jos vain sopivan kokoinen löytyy.

Vierailija
31/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitin. Keitän täytenä, juon mikrotettuna seuraavina päivinä.

Kahvi on nautintoaine eikä mikään mikropaska, sulla menee rahaa hukkaan ja hyvää kahvia hukkaan!

Vierailija
32/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitin. Keitän täytenä, juon mikrotettuna seuraavina päivinä.

Kahvi on nautintoaine eikä mikään mikropaska, sulla menee rahaa hukkaan ja hyvää kahvia hukkaan!

Mitä se meille molemmille kuuluu, jos joku haluaa juoda mikrossa lämmitettyä kahvia? Itse juon mieluummin kylmänä kuin lämmitettynä. Mutta termarikahvi on ihan parasta, vaikka sitä ei aina pääsisikään järvenseljälle juomaan.

Vierailija
33/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras löytö on keraaminen suodatinsuppilo. Keitän veden, suodatan kahvin suoraan mukiin. 4 kupin keitin ja kapselikahvikone lähtee ihan pian kierrätykseen. Keittimestä en saanut sopivan kuumaa kahvia, kapseleista en löytänyt makuuni sopivaa. Perkolaattoria en vielä heivaa pois, silläkin saa hyvää kahvia, jos joskus on useampi juoja.

Vierailija
34/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en tiedä miksi, mutta mun mielestä Presso pannussa tehty kahvi ei ole hyvää, eri laatuja ja haudutusaikoja ja ties mitä kokeillut, mutta ei vaan ole hyvää. Pikakahvi alkaa mulla aika pian myös tökkimään. Myöskään kapseli tai sellaiset johon kaadetaan papuja ei mulla vaan toimi, ei maistu hyvältä. Itse juon saman verran kuin sinä, mutta kyllä mielummin laadukkaalla keittimellä keitän ne kahvit, vaikka sitten vaan kuppi kerrallaan, onpahan ainakin hyvää.

Minäkään en tykkää. Asun yksin ja käytän mutteripannua, vieraita varten on isompi samanlainen.

Vierailija
35/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AeroPress

Vierailija
36/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahvinkeitin kotona, mutta tyttärelleni ostin pressopannun. Ei hän juo kahvia, se on enemmänkin sen takia ostettu, että saa keitettyä kahvia mahdollisille kahvia juoville vieraille. Käytännössä tähän mennessä siis mulle. Mut siis, todella hyvä kahvi tulee pressopannullakin ja mietin, josko ostaisin omaankin kotiin sellaisen, kun kahvinkeittimestäni aika jättää.

Vierailija
37/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta Nespressokone. Napista saat aina tuoretta kahvia kupillisen kerrallaan.

Vierailija
38/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä tuota ajatusmaailmaa että yksinelävä ei muka tarvitse jotain ihan sillä perusteella että asuu yksin. Ei elämän tarvitse olla kurjempaa/laaduttomampaa sen takia että on yksinasuja. Yksinhän voi aivan hyvin asua vaikka omakotitalossa ja siellä voi käydä siivooja, voi olla kaikki pelit ja vehkeet. Mitä se kenellekään kuuluu.

Osta kuule ihan sellainen minkälaisesta kahvista tykkäät. Itse ostaisin keittimen. Kyllä sillä saa yhdenkin kupin kahvia keitettyä.

Vierailija
39/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä suodatan suoraan mukiin kahvin. Eli siis laitan siis suodattimen mukin päälle ja kaadan keitettyä vettä päälle.

Ihan vaan pannu pois ja muki tilalle sopivalle korkeudelle. Esim. toinen muki alle väärinpäin. Keitin siis tekee suoraan mukiin. Veden määrän voi myös laittaa mukille sopivaksi.

Vierailija
40/66 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä tuota ajatusmaailmaa että yksinelävä ei muka tarvitse jotain ihan sillä perusteella että asuu yksin. Ei elämän tarvitse olla kurjempaa/laaduttomampaa sen takia että on yksinasuja. Yksinhän voi aivan hyvin asua vaikka omakotitalossa ja siellä voi käydä siivooja, voi olla kaikki pelit ja vehkeet. Mitä se kenellekään kuuluu.

Osta kuule ihan sellainen minkälaisesta kahvista tykkäät. Itse ostaisin keittimen. Kyllä sillä saa yhdenkin kupin kahvia keitettyä.

kahvinkeittimellä tulee laimeaa jos käyttää yhden kupin, kokeilin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän