Onko yksineläjänä järkeä ostaa kahvinkeitin vai juoko vain pikakahvia?
Juon n.2 kuppia päivässä, eli vain yhden kupin kerrallaan
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä tuota ajatusmaailmaa että yksinelävä ei muka tarvitse jotain ihan sillä perusteella että asuu yksin. Ei elämän tarvitse olla kurjempaa/laaduttomampaa sen takia että on yksinasuja. Yksinhän voi aivan hyvin asua vaikka omakotitalossa ja siellä voi käydä siivooja, voi olla kaikki pelit ja vehkeet. Mitä se kenellekään kuuluu.
Osta kuule ihan sellainen minkälaisesta kahvista tykkäät. Itse ostaisin keittimen. Kyllä sillä saa yhdenkin kupin kahvia keitettyä.
kahvinkeittimellä tulee laimeaa jos käyttää yhden kupin, kokeilin
Ei tule. Hidasta veden tuloa. Ainakin MM löytyy säätö. Kahviakin voi lisätä.
Suoraan mukiin suodatat. Keitä vesi ja suppilo paperin kanssa mukin päälle ja sit hiljakseen jauheen päälle valutat kuuman veden.
Mää keitän yksineläjänä pannukahvia. Kerralla keitettävä 6-8 kupillista, jotta järkeä, mutta mikrottamalla kahvi on ihan hyvää 2-3 päivää. Sitten kun käy jossain vieraisilla on tuore kahvi taivaallista... Kuten kotonakin joka kolmas aamu. Kahvipannun voi nostaa jääkaappiin, kun on jäähtynyt, mutta kahvinkeitin veis pysyvästi kohtuuttomasti tilaa pienestä keittiöstä.
Itse keitän perinteisesti pannukahvia. Keitän juuri sellaisen määrän kuin haluan, ja loput voi laittaa termariin myöhemmin samalle päivälle. Jääkahviakin voi tehdä jämistä, jos se maistuu, ja pistää osan kahvista vaikka jääpalamuottiin, joiden avulla jääkahvi pysyy kylmänä ja vahvana maultaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä tykkää. Minä en edes pidä suodatin kahvista, pikakahvi on parempaa.
Riippuu mistä tykkää, minä en en pidä pikakahvista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kahvikone. Vaikka pavut suht kalliita saa keitettyä vain sen verran kuin tarvitsee - ei niin kallista sitten käytössä. Keitän aina kahvit tuolla, silloinkin kun olen yksin kotona.
Löpötihöpöti. Liitissä pavut on kympin kilo. Halvempaa kuin kahvijauhe.
Oman maun mukaan. Itse en asu yksin ja taloudessa on kahvinkeitin, mutta juon yksin ollessa aina pikakahvia. Jotenkin keittimellä tulee aina tehtyä liikaa yhdelle ja sitten litkin ne yksin kuitenkin. Kun on kaksi tai enemmän juomassa, niin suodatinkahvit.
Pressopannusta en tykännyt, pannukahvi on ihaninta harvinaisena herkkuna.
keitän aina itselleni mukillisen kahvia
Kapselikeitin on paras. Tasainen laatu ja ei sotkuja.
Mulla oli joskus sellanen ihan pienenpieni kahvinkeitin jolla sai kupin tai kaksi. Ainut vika oli, et se ei kuumentanu tarpeeksi. Kyllästyin. Hankin tavallisen. Sillä keitän aamulla 3 kuppia. Päivällä juon mukillisen pikakahvia. Lämmitän maidon siihen lisäksi. Hyvältä maistuu, melkein kuin kaakaota. Kahvin valmistamisen ihana tuoksuhan siitä jää uupumaan kyllä.
Kesällä voi myös kylmäsuodattaa. Ohjeet löytyvät netistä.
Muuten kannattaa hankkia juuri sellainen kahvivehje, josta itse pitää. Kahvi on arjen nautinto. Elämänlaatu paranee.
Suodata mukiin suoraan. Tulee halvemmaksi kuin muut vaihtoehdot.
Pour over. Et tartte sähköhärpäkkeitä kun vedenkeitin jo on. Pelkkiä suppiloita voi käyttää mukin päällä mutta on tällaisiakin
https://www.crema.fi/fi/products/hario/pour-over-kit-v60/2333?utm_sourc…
Vierailija kirjoitti:
Osta pressopannu. Sillä haudutat helposti 1-2 kupillista kerrallaan. Tavallinen suodatinkahvi käy hyvin.
Sillä erolla, että suodatinjauhatusta kannattaa haudutella vain noin 2 minuuttia, ei 4 minuuttia kuten pannujauhatusta.
Suosittelen itsekin tätä metodia, tulee mielestäni parasta kahvia. Pressopannua ei edes tarvitse, jos löytyy joku kuumankestävä kannu kaatonokalla ja vaikkapa teesiivilä.
Ostin n. 5 vuotta sitten deLonghin jauhavan espressolaitteen. Maksoi 300e ja on elämäni paras investointi. Laadukasta espressoa kuppi kerrallaan napin painalluksella. Mukaan kuuluu tietenkin maitovaahdotin jos tekee mieli cappuccinoa.
Pressopannun tiskaaminen on liian työlästä. Joo olen laiska.
Pikakahvi on tosi hyvää. Plus suodatettua. Suodatus on tärkeä osa sillä suodattaminen poistaa kolesterolia nostavan kafestolin pois. Eli kaikki suodattamattomat kahvit on terveysriski jokapäiväisessä käytössä, silloin tällöin ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä tuota ajatusmaailmaa että yksinelävä ei muka tarvitse jotain ihan sillä perusteella että asuu yksin. Ei elämän tarvitse olla kurjempaa/laaduttomampaa sen takia että on yksinasuja. Yksinhän voi aivan hyvin asua vaikka omakotitalossa ja siellä voi käydä siivooja, voi olla kaikki pelit ja vehkeet. Mitä se kenellekään kuuluu.
Osta kuule ihan sellainen minkälaisesta kahvista tykkäät. Itse ostaisin keittimen. Kyllä sillä saa yhdenkin kupin kahvia keitettyä.
kahvinkeittimellä tulee laimeaa jos käyttää yhden kupin, kokeilin
Riippuu suodattimesta. Kun laittaa paksumman suodattimen tulee vesi hitaammin läpi, ja kerkeää enemmän makua liueta veteen.
Kokeilin.
Vierailija kirjoitti:
Pour over. Et tartte sähköhärpäkkeitä kun vedenkeitin jo on. Pelkkiä suppiloita voi käyttää mukin päällä mutta on tällaisiakin
https://www.crema.fi/fi/products/hario/pour-over-kit-v60/2333?utm_sourc…
Toi kannu on ihan turha, tiskiä vaan tulee. Pelkkä muki riittää mulle.
Minulla on tavallinen keitin. Juon pari mukillista aamulla ja illalla samat. Jäin juuri eläkkeelle ja katson joskus myöhään yöhön sarjoja tms ja juon silloinkin kahvia. Minulla käy myös vieraita joten pikkupannu on hyödytön.