Onko yksineläjänä järkeä ostaa kahvinkeitin vai juoko vain pikakahvia?
Juon n.2 kuppia päivässä, eli vain yhden kupin kerrallaan
Kommentit (66)
Olen yksinasuva ja juon koko täyspannullisen pitkin aamupäivää. Myöhemmin saman päivänä en sitten enää juo.
Keitin. Keitän täytenä, juon mikrotettuna seuraavina päivinä.
Riippuu mistä tykkää. Minä en edes pidä suodatin kahvista, pikakahvi on parempaa.
Mä juon pikakahvia. Presso- tai mutteripannullakin voi keittää pienen määrän, normaalikokoinen kahvinkeitin on vähän turha kahden kupin keittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mistä tykkää. Minä en edes pidä suodatin kahvista, pikakahvi on parempaa.
Tämä.
Onhan niitä yhden kupin suodatinkeittimiäkin. Moccamasterilta saa ja Melittalta ainakin.
Kyllä minulla on kahvinkeitin. Minulla on myös hyvä termari, laitan sinne jämäkahvin ja juon myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Osta pressopannu. Sillä haudutat helposti 1-2 kupillista kerrallaan. Tavallinen suodatinkahvi käy hyvin.
Pitää olla karkeampaa jauhatusta, muuten kahvin seassa leijuu hituloita.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on paras pikakahvi? Mun mielestä niissä on aina sellainen jännä maku
Mulla on yksin asuvana automaattikeitin, jolla saa pavuista kupin kerrallaan. Toimii hyvin, maksaa tietty vähän enempi.
Kaikenlaista sitä ihmiset miettivätkin parisuhdestatuksen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/segafredo-pronto-pikakahvi-100g-642…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlin tumma on mielestäni hyvää. Ja sitä tarkotin että nehän maistuu erilaiselta ja kannattaa sen mukaan oma tapa juoda valita mikä on omaan makuun. Pikakahveissa saatan välillä ottaa jotain maustettua kuten taas lidlin cappucinojauheet.
Mä taas en tiedä miksi, mutta mun mielestä Presso pannussa tehty kahvi ei ole hyvää, eri laatuja ja haudutusaikoja ja ties mitä kokeillut, mutta ei vaan ole hyvää. Pikakahvi alkaa mulla aika pian myös tökkimään. Myöskään kapseli tai sellaiset johon kaadetaan papuja ei mulla vaan toimi, ei maistu hyvältä. Itse juon saman verran kuin sinä, mutta kyllä mielummin laadukkaalla keittimellä keitän ne kahvit, vaikka sitten vaan kuppi kerrallaan, onpahan ainakin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlin tumma on mielestäni hyvää. Ja sitä tarkotin että nehän maistuu erilaiselta ja kannattaa sen mukaan oma tapa juoda valita mikä on omaan makuun. Pikakahveissa saatan välillä ottaa jotain maustettua kuten taas lidlin cappucinojauheet.
Säilyykös pikakahvi avattuana kaeummin kuin suodatinkahvi?
Meillä kahvikone. Vaikka pavut suht kalliita saa keitettyä vain sen verran kuin tarvitsee - ei niin kallista sitten käytössä. Keitän aina kahvit tuolla, silloinkin kun olen yksin kotona.
Mä suodatan suoraan mukiin kahvin. Eli siis laitan siis suodattimen mukin päälle ja kaadan keitettyä vettä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säilyykös pikakahvi avattuana kaeummin kuin suodatinkahvi?
Säilyy. Ainakin minun kahvinjuontivauhdilla normaalikokoinen kahvipaketti kuivahtaa ennen kuin on loppu vaikka säilyttäisi miten tiiviisti jääkaapissa.
Itse juon 1 ison kupin päivässä, iltapäivän kahvitauolla etätyössä ollessani, ja kyllä, ihan keitin mulla on. Keitän 2 annosta eli 3 dl vettä ja pari rkl kahvia, ja juon sen kerralla. Ei mitenkään ongelma että on vain 1 juoja eikä edes tarvi kaataa kahvia menemään. Pikakahveja en joisi, kamalia ovat.
Osta pressopannu. Sillä haudutat helposti 1-2 kupillista kerrallaan. Tavallinen suodatinkahvi käy hyvin.