Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Henkilökohtainen avustaja ottaa avustettavilta rahaa-ketjut poistetaan järjestäen, miksi????

Vierailija
19.05.2023 |

Tekeekö useakin avustaja näin? Eikö tämä ole jonkin sortin rikos?
Vai mikä yritys sallii tämän?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alun alkaen taisi kysymys kuulua niin, että saako avustaja ottaa avustettavalta rahaa vastaan pimeästi?

No ei verottajaa pimittäen, mutta kai omistaan saa antaa vaikka palkasta riippumattoman  joulubonuksen tunnustuksena hyvästä työstä. Syntymäpäivälahjakin on mahdollinen, kunhan alle lahjaverotuksen. Sukulaisille voi ilmoittaa asian, ja se siitä, jos henkilöllä on itsemääräämisoikeus, niin ei ole nokan koputtamista.

Mielestäni taas ihan työnantajan säännöissä on ettei saa ottaa rahaa vastaan.

Jos avustettava ja avustaja ystävystyvät keskenään AIDOSTI, voi asian naamioida kyllä niin, ettei ongelmaa ole. Olen ollut kotiavustajana, enkä ole ottanut rahaa koskaan vastaan, ainoastaan aterian ja pullakahvit jne, kun olen seurana ollut kauppareissun jälkeen.

Avustettavalla on myös työpäivän ulkoinen elämä, kaipa omia rahojaan saa antaa, jos siis ei ole huollon alla. Ja korostan vielä, etten itse ottaisi. Jotkuthan jopa testamenttaavat omaisuuttaan muillekin kuin sukulaisille.

Voi se olla ok noin periaatteessa, mutta eipä ystävätkään varsinaisesti rahoja toisilleen jakele, epäilen kyllä näissä olevan ainakin jonkinlaista hyväksikäyttöä. Jos joku ottaa rahaa vastaan, niin ehkä ei ole a

Vierailija
22/32 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko omaisesi ostanut avustajalta lisätunteja omaan piikkiin, vai kahmiiko avustaja seteleitä lompakosta heti kun silmä välttää? Aika iso ero näissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alun alkaen taisi kysymys kuulua niin, että saako avustaja ottaa avustettavalta rahaa vastaan pimeästi?

No ei verottajaa pimittäen, mutta kai omistaan saa antaa vaikka palkasta riippumattoman  joulubonuksen tunnustuksena hyvästä työstä. Syntymäpäivälahjakin on mahdollinen, kunhan alle lahjaverotuksen. Sukulaisille voi ilmoittaa asian, ja se siitä, jos henkilöllä on itsemääräämisoikeus, niin ei ole nokan koputtamista.

Jos avustettava ja avustaja ystävystyvät keskenään AIDOSTI, voi asian naamioida kyllä niin, ettei ongelmaa ole. Olen ollut kotiavustajana, enkä ole ottanut rahaa koskaan vastaan, ainoastaan aterian ja pullakahvit jne, kun olen seurana ollut kauppareissun jälkeen.

Avustettavalla on myös työpäivän ulkoinen elämä, kaipa omia rahojaan saa antaa, jos siis ei ole huollon alla. Ja korostan vielä, etten itse ottaisi. Jotkuthan jopa testamenttaavat omaisuuttaan muillekin kuin sukulaisille.

Voi se olla ok noin periaatteessa, mutta eipä ystävätkään varsinaisesti rahoja toisilleen jakele, epäilen kyllä näissä olevan ainakin jonkinlaista hyväksikäyttöä. Jos joku ottaa rahaa vastaan, niin ehkä ei ole a

No en todellakaan tarkoita, että kummasti avustaja paikalla eläkepäivinä auliina ottamassa vastaan säännöllisesti rahaa.

Vaan jos siis aidosti kyse on hyvästä ja lämpimästä suhteesta, jonka voi muistaa esim. juuri jouluna jne. Itse olen kylläkin aikoinaan noissa hommissa antanut pienen joululahjan "suosikeilleni". Otin myös erään ihanan rouvan autooni työpäivän jälkeen mukaan kauppareissullekin (ilman kustannuksia), tunnustan. Oli antoisaa työtä.

Vierailija
24/32 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ystävältä pyytää vaikka apua remonttiin tai jatkuvaa lapsenhoitoapua, on ihan ok, että rahaakin voi liikkua.

Vierailija
25/32 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla järjestäen? Ihan satunnaisessa järjestyksessähän ketjut täältä poistuvat.

Vierailija
26/32 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan tarkoita, että kummasti avustaja paikalla eläkepäivinä auliina ottamassa vastaan säännöllisesti rahaa.

Vaan jos siis aidosti kyse on hyvästä ja lämpimästä suhteesta, jonka voi muistaa esim. juuri jouluna jne. Itse olen kylläkin aikoinaan noissa hommissa antanut pienen joululahjan "suosikeilleni". Otin myös erään ihanan rouvan autooni työpäivän jälkeen mukaan kauppareissullekin (ilman kustannuksia), tunnustan. Oli antoisaa työtä.

No tämähän on taas aivan eri asia. 

Vierailija
27/32 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tämäkin poistuu, taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus. Omaisellani on avustaja ja olen epäillyt että maksaa pimeästi avustajalle jotta tämä tulee vaikka vain seuraksi istumaan, siis työtuntien lisäksi.

Eihän se rikos ole,jos itse haluaa maksaa. Huh huh teidän kanssa!

Vierailija
28/32 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö miksi avustajista on pulaa. No siksi että heitä epäillään varkaiksi ja milloin mitäkin. Itsekin miettinyt lopettaisiko nämä hommat. Ei ole kivaa joutua syyttelyn kohteeksi,vaikka mitään ei ole vienyt. Yksi avustettava pyysi milloin mitäkin kaupasta käteisellä tuomaan ja kuitit heitti roskiin. Eli ottakaa selvää ennenkuin syytätte avustajia. Lisäksi ulkonäön arvostelu saa loppua.

Vierailija
29/32 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne tänne kuulu mustamaalattaviksi, ilmoita toimintaa organisoivalle, ovat jonkin tahon valvonnassa. 

Ei ole mustamaalausta, kenet voit tästä tunnistaa? Ei kai tämä nyt niin yleinen ilmiö ole?

Aikanaan yksi sukulainen oli loppuvaiheessaan sairaalassa ja sielläkin oli varoituksia siitä että ei rahaa tai muita arvoesineitä potilashuoneisiin kun sieltä katoilee tavaroita ja arvokkaita esineitä. Välillä ilmeisesti jopa lukituista kaapeista kun se röyhkeä varas vaan katsoi että vanhus nukkuu, otti kaapin avaimen laatikosta ja sitten kaapista sen mitä sattui löytämään.

Ei tuo varastelu tilaisuuden tullen ole mitenkään uusi ilmiö siis. Jotkut vaan on tuollaisia että niihin ei kannattaisi luottaa ollenkaan. Se vaan ei näy päällepäin ennen kuin jää ensimmäisen kerran kiinni. Sitten saattaa käydä ilmi että samaa on harrastettu jo pitkään. 

Kannattaa aina muistaa se, että tilaisuus tekee varkaan ja monelle lisärahaa kelpaa aina jos hoidettava sitä antaa hyvää hyvyyttään. Ei tajua, että ei henkilö välttämättä tajua täysin ja että työntekijänä se on rike ottaa potilaalta rahaa.

Vierailija
30/32 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tämäkin poistuu, taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus. Omaisellani on avustaja ja olen epäillyt että maksaa pimeästi avustajalle jotta tämä tulee vaikka vain seuraksi istumaan, siis työtuntien lisäksi.

V*ttuako se meille kuuluu? Ilmoita poliisille ja varaudu kunnianloukkauskanteeseen.

Kyllä se kuuluu, koska omaisellani on avustaja ja haluan todella tietää onko tälläinen yleistä?

Onko omaisesi oikeustoimikelpoinen? Jos on, hänen rahankäyttönsä ei kuulu sinulle v i t t u akaan.

Sinä olet oudon agressiivinen tässä ketjussa.

Vierailija
31/32 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V*ttuako se meille kuuluu? Ilmoita poliisille ja varaudu kunnianloukkauskanteeseen.

Kyllä se kuuluu, koska omaisellani on avustaja ja haluan todella tietää onko tälläinen yleistä?

Tuskin sen yleisempää kuin vastaava rikollisuus keskimäärin.

Tunnen hyvin yhden avustajan, joka on koulutukseltaan lähihoitaja, eikä todellakaan ota mitään välirahoja.

Toisaalta olen tavannut henkilökohtaisen avustajan, joka jäi avustettavalle (ystäväni) kiinni siitä, että oli puhunut tämän asioita perheenjäsenelleen, joka oli myös ystäväni tuttu. Ystäväni päätti tämän työsuhteen siihen paikkaan ja sai uuden avustajan. Olin vierailulla ystäväni luona tuolloin ja hyvin kauniisti hän avustajalle tämän sanoi, että nyt on valitettavasti luottamus särkynyt ja että hän on ollut muutoin hyvin tyytyväinen avustajan työhön. - Varmasti otti opikseen.

Vierailija
32/32 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan jokainen antaa omia rahojaan kenelle haluaa. Ei se kuulu muille. Menen tänään automaatille ja nostan muutaman satasen. Voin jakaa ne rahat kenelle haluan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan