Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin matkustat kesällä ?

Vierailija
18.05.2023 |

Paljonko lennot maksoivat ja mikä lentoyhtiö ? Miten kauan ennen matkaa varasit ? Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta.

Kommentit (513)

Vierailija
481/513 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haave olisi käydä briteissä lopultakin, pitäisi alkaa tutkimaan miten sen halvimmalla toteuttaisi ja saisi eniten irti muutamassa päivässä, teinejä mukana.

Finskillä juuri kampanja kesä-syyskuu ajalle menopaluu 181e/henkilö

Vierailija
482/513 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontooseen kesäkuussa, viikko.

Varo sähköpyörillä liikkuvia varkaita. Repivät käsistä puhelimet, kassit, laukut ja kaiken mikä irtoaa. Liikkuvat varsinkin ydinkeskustan ostoskaduilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/513 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappeenrantaan.

Vierailija
484/513 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suonenjoelle kuukaudeksi 🍓🍓

Vierailija
485/513 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjaan niinkuin joka kesä, meren rannalla ei tarvi kalastuslupa ja kalaa saa niin paljon kuin jaksaa vain pyytää, yleensä vain ruokakalat.

Kaupoissa olut ja ruoka halvempaa kuin Suomessa ja polttoainekin välillä halvempaa rööki nyt maksaa enemmän ja nuuska enemmän kuin Ruotsissa.

Vierailija
486/513 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanympärysmatkalle ollaan menossa. Matka kestää noin kolme kuukautta. Siksi aikaa tarvittaisiin tänne kartanoon talovahtia. Jos ei löydy, ei voida mennä.

Vierailija
487/513 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietoa vielä.

Vierailija
488/513 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kartano kehä kolmosen sisäpuolella, jos on niin sitten ei onnistu alkaa oksettaan pelkkä ajatus et hengittää rantaruotsalaisten ja kokkareiden kanssa samaa ilmaa "paskaa".

Vierailija
489/513 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sant-Troupes

Vierailija
490/513 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkuun olen menossa. Varasin hotellin ja liput tammikuussa. Kannattaa olla ajoissa liikkeellä.

Omalla autolla liikkeellä ja ajan varmasti ylinopeutta moottoritiellä.

Vierailija
491/513 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailuautolla Euroopan roadtripille, 5-6 viikkoa. Lopullinen reitti valikoituu tien päällä sään ja fiiliksen mukaan, mutta alustava reittihahmotelma maittain on Ruotsi-Tanska-Saksa-Alankomaat-Belgia-Ranska-Saksa-Puola-Liettua-Latvia-Viro.

Vierailija
492/513 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailuautolla Euroopan roadtripille, 5-6 viikkoa. Lopullinen reitti valikoituu tien päällä sään ja fiiliksen mukaan, mutta alustava reittihahmotelma maittain on Ruotsi-Tanska-Saksa-Alankomaat-Belgia-Ranska-Saksa-Puola-Liettua-Latvia-Viro.

Jatkan omaa tekstiä vielä hieman. Ainoa mitä on varattu ennakkoon on laivamatka Naantali-Kapelskär. Paluulaiva Tallinnasta varataan kun ollaan tulossa jossain Koillis-Puolan tai Liettuan nurkilla eli kun nähdään koska voitaisiin olla Tallinnassa.

Vierailija
493/513 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattaya

Vierailija
494/513 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamme perheen kanssa kotimaassa. Lapsi toivoi pääsevänsä hotelliin ja Tampereelle, joten menemme lyhyelle hotellilomalle Tampereelle. Loppuaika lomasta meneekin mökillä Keski-Suomessa. Lomabudjetti on noin 2 000 € ja se kulutetaan Suomessa suomalaisiin palveluihin.

Vierailija
495/513 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusikaarlepyy- Kokkola- Raahe- Ylivieska olis kiikarissa. Toinen reisu itärajalle.

Vierailija
496/513 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuu välimerellä vastaa minun käsitystäni helvetistä. Itse matkustan aina huhti tai toukokuussa Välimerelle. Sillon siellä on suljettujen parhaimmillaan.

No me pidämme lämpimästä.

Olen nyt ollut kuukauden Italiassa kuten joka vuodi ja olen toisenkin, sitten palaan kesäkuun lopussa tänne. Toukokuu on kaunein kuukausi mutta turhan viileä muuten

Ei täällä ole erityisen kuuma, viimekesänä muutaman päivän 34 astetta. Nyt 18-23

Kai te sitten pitkän talven aikana myös matkustatte pariksi viikoksi aurinkoon? Muutenhan tuo olisi aivan älytöntä olla talvi pakkasen keskellä ja mennä koko kesäksi etelään kun on vihdoinkin Suomessa inhimillinen sää.

Vierailija
497/513 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi että sanon näin suoraan mutta juntit matkustaa kesällä. Fiksut talvella. Paras on se jos saa sovittua 4 viikon loman talvelle ja on sen lämmössä ja sitten keskikesällä 2 viikkoa Suomessa.

Toki ymmärrän että monet saa sen pitkän loman vain heinäkuulle kun toimisto on kiinni. Meillä hommat pyörii ympäri vuoden ja työnantaja antaa mielellään pitkän loman kauden ulkopuolella.

Kyllä kesällä riittää se pari viikkoa lomaa. Kesä antaa energiaa töihin. Talvella voimat loppuu ja ihana päästä pitkäksi aikaa kauas lämpöön. Thaimaaseen saakka kun lentää niin jo aika erosta ja matkasta toipuminen vie muutaman päivän. Ja ennen matkaa ja matkan jälkeen on kiva levätä kotona muutama päivä. Että melkein mä tarvin sen 4 viikkoa josta 3 Thaimaassa. Siellä on niin halpaa eläminen että enemmän menis rahaa kotona ollessa niin se matka paljoo enempää maksa vaikka on pidemmän aikaa.

Vierailija
498/513 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heinäkuu välimerellä vastaa minun käsitystäni helvetistä. Itse matkustan aina huhti tai toukokuussa Välimerelle. Sillon siellä on suljettujen parhaimmillaan.

No me pidämme lämpimästä.

Olen nyt ollut kuukauden Italiassa kuten joka vuodi ja olen toisenkin, sitten palaan kesäkuun lopussa tänne. Toukokuu on kaunein kuukausi mutta turhan viileä muuten

Ei täällä ole erityisen kuuma, viimekesänä muutaman päivän 34 astetta. Nyt 18-23

Kai te sitten pitkän talven aikana myös matkustatte pariksi viikoksi aurinkoon? Muutenhan tuo olisi aivan älytöntä olla talvi pakkasen keskellä ja mennä koko kesäksi etelään kun on vihdoinkin Suomessa inhimillinen sää.

Toki, kaikenkaikkiaan olen 5-6kk poissa Suomesta. 

Joulunaikaan olimmme pari viikkoa, nyt pari kuukautta, kesällä 5 vkoa, syksyllä reilu 2kk. Joulunaika ei vielä selvillä mutta varmaan n 1kk

Vierailija
499/513 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmanympärysmatkalle ollaan menossa. Matka kestää noin kolme kuukautta. Siksi aikaa tarvittaisiin tänne kartanoon talovahtia. Jos ei löydy, ei voida mennä.

Vartiointiliike? Ehkä myös moottoripyöräporukalta voi ostaa palvelun, tosin siitä ei saa kuittia.

Vierailija
500/513 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi että sanon näin suoraan mutta juntit matkustaa kesällä. Fiksut talvella. Paras on se jos saa sovittua 4 viikon loman talvelle ja on sen lämmössä ja sitten keskikesällä 2 viikkoa Suomessa.

Toki ymmärrän että monet saa sen pitkän loman vain heinäkuulle kun toimisto on kiinni. Meillä hommat pyörii ympäri vuoden ja työnantaja antaa mielellään pitkän loman kauden ulkopuolella.

Kyllä kesällä riittää se pari viikkoa lomaa. Kesä antaa energiaa töihin. Talvella voimat loppuu ja ihana päästä pitkäksi aikaa kauas lämpöön. Thaimaaseen saakka kun lentää niin jo aika erosta ja matkasta toipuminen vie muutaman päivän. Ja ennen matkaa ja matkan jälkeen on kiva levätä kotona muutama päivä. Että melkein mä tarvin sen 4 viikkoa josta 3 Thaimaassa. Siellä on niin halpaa eläminen että enemmän menis rahaa kotona ollessa niin se matka paljoo enempää maksa vaikka on pidemmän aikaa.

Me matkustamme kyllä ympäri vuoden koska 2. koti on Italiassa. Toki muuallekin. Mitä junttia on kesällä matkustamisessa? En pidä tuulisesta enkä sateisesta heinäkuusta Suomessa, pakkoko minun on silloin siellä kärvistellä? 

Mutta Thaimaa ei ole junttia?? Sano nyt vielä että menet Pattayale:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme