Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on hurahtanut tietokonepeleihin ja en tiedä mitä tehdä!

Vierailija
18.05.2023 |

Olen uusi täällä foorumilla ja tarvitsen apua todella hankalaan tilanteeseen. Mieheni, jonka kanssa olen ollut yhdessä jo yli kymmenen vuotta, on aina ollut kiinnostunut tietokonepeleistä, mutta viime kuukausina asiat ovat menneet todella huonoon suuntaan.

Alkuvuodesta hän löysi uuden pelin, josta tuli hänen uusi pakkomielteensä. Kesäloman aikana pelaaminen lisääntyi entisestään, hän saattoi istua koneella jopa 14 tuntia päivässä. Nykyisin, hän tulee kotiin töistä, nukkuu muutaman tunnin ja alkaa taas pelata, usein myöhään yöhön asti.

Kun yritän puhua hänelle, vastauksena on vain ärtyneitä murahduksia tai ei vastausta lainkaan. Meillä on kolme lasta ja odotan neljättä. Tuntuu, että olen yksin vastuussa koko perheestämme, ja raskaus ja lapset vievät minulta kaikki voimat.

Mieheni ei myönnä olevansa peliriippuvainen, eikä näe ongelmaa. Olen yrittänyt jutella hänelle asiasta, mutta hän vain vähättelee tilannetta. Onko kukaan teistä kohdannut samanlaista ongelmaa? Voiko tämä mennä ohi itsestään? Miten saan hänet ymmärtämään tilanteen vakavuuden?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa muuttaisin lapsineni muualle. Olet jo käytännössä yksinhuoltaja, miksi ottaa lisätaakkaa aikuisesta?

Vierailija
22/34 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap kysy mieheltäsi kykeneekö hän olemaan pelaamatta jos haluaa. Sitten ehdotat että keskittyisi lapsiin joka toisen päivän ja pelaisi joka toinen päivä. Jos mies kykenisi tähän niin ehkä pelaamisen palo vähenisi kun elämään tulisi muutakin. Jatkossa voisit ehdottaa enemmän osallistumista perhe-elämään erityisesti kun vauva syntyy.

Ja sitten tärkein neuvo. Huolehtikaa ehkäisystä kun vauva syntynyt. Teillä kummallakin taitaa olla jaksaminen rajoilla jo nykyisen perheen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelaan päivisin paljon. Olen viisikymppinen, perheellinen nainen. Olen päivisin yksin kotona, joten se on kivaa ajankulua.

Vierailija
24/34 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on löytänyt pakopaikan perhe-elämästä

Mitä perhe elämässä on niin pahaa?

Vaikeahan se on muiden perhe elämästä tietää mikä siinä on niin pahaa että tarvitsee paeta. Aika usein ongelmat löytyy kommunikoinnista kun sen puolison kanssa ei oikein kommunikoinnista mitään tule paetaan tilannetta sinne missä koet pärjääväsi, saavasi arvostusta, seuraa jne.

Vierailija
25/34 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on minua lukuunottamatta muu perhe suurimman osan päivästä tabteleilla tai puhelimilla pelaamassa Hayday peliä.. M41

Vierailija
26/34 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ap kysy mieheltäsi kykeneekö hän olemaan pelaamatta jos haluaa. Sitten ehdotat että keskittyisi lapsiin joka toisen päivän ja pelaisi joka toinen päivä. Jos mies kykenisi tähän niin ehkä pelaamisen palo vähenisi kun elämään tulisi muutakin. Jatkossa voisit ehdottaa enemmän osallistumista perhe-elämään erityisesti kun vauva syntyy.

Ja sitten tärkein neuvo. Huolehtikaa ehkäisystä kun vauva syntynyt. Teillä kummallakin taitaa olla jaksaminen rajoilla jo nykyisen perheen kanssa.

Tämä voi olla ihan hyvä vinkki, mutta musta on jotenkin outoa, että aikuisen pitäisi neuvotella ja houkutella kumppaniaan osallistumaan yhteisten lasten hoitoon. Sen pitäisi olla itsestäänselvästi molempien velvollisuus, ja on ikävää, ettei näin kaikissa perheissä ole.

Vierailija
27/34 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kerro vielä että olet työtön kotiäiti?

Olen kotiäiti, kyllä.

Vierailija
28/34 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero vireille. Miehesi on jo hylännyt perheensä pelin vuoksi, mutta asia konkretisoituu hänelle vasta, kun laitat eron vireille. Mies voi sitten miettiä kumman valitsee, perheensä vai pelit. Valitettavasti sun täytyy varautua siihen, että valitsee pelit, kuten valitsi jo, mutta saatpa selvyyden ja voit keskittyä omaan elämääsi ja lapsiisi. 

Vierailija
29/34 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä peliä se pelaa? Jos pelaa pubgia tai raketti liigaa, niin voisko se addää mut? Tarttis pelikavereita.

Vierailija
30/34 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pelaan päivisin paljon. Olen viisikymppinen, perheellinen nainen. Olen päivisin yksin kotona, joten se on kivaa ajankulua.

Pelaatko Minecraftia?

Vierailija
31/34 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä ei kiinnosta lasten hoitaminen. Noin käy kun otatte komean miehen niin jäätte yksin kotia hoitamaan.

Vierailija
32/34 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelaatko Minecraftia?

Ei, kun candy crush soda sagaa, happy ja grazy hospital yms.

Vierailija
33/34 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ex-mieheltäni. Tosin meillä oli vain yksi lapsi ja miehen aloitteesta erottiin. Mutta peliriippuvainen oli selvästi, joulunakin piti pelata ja lapsen kanssa oleminen oli sitä, että piti vauvaa sylissä samalla kun pelasi. Koin asian niin, että pakeni parisuhteesta ja perheestä. Jatkoi pelaamista, nyt hänellä uusi puoliso, jonka kanssa enemmän lapsia. En tiedä miten siinä suhteessa menee, tai miten paljon pelaa. Mutta jos pelit kiinnostavat enemmän kuin perhe, niin ei siitä mitään hyvää seuraa.

Vierailija
34/34 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se välitä seksihommista ollenkaan,se pitää saada haluamaan,niin pelihimot saa väistyä.Pillua vaan,kylläse siitä innostuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän