Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 47 työtön nainen ja arvatkaa mitä mitä multa kysyttiin

Vierailija
18.05.2023 |

Siis työhönottohaastattelussa.?

Ne oikeasti kysy, että mitkä on mun IT-taidot.

Vastasin, että ihan tavalliset. Luuliko ne nyt iha oikeasti, etten ole viime vuosina tehnyt kaikkea mahdollista toimenkuvaani liittyvää, vaan kirjoitellut kirjoituskoneella 🤣🤣🤣

Ei juma!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoissa firmoissa käytetään samoja ohjelmia. Ne on räätälöity just sen firman tarpeisiin. Sanoisin, että olen käyttänyt todella monipuoisesti moni järjestelmiä ja oppinut ne kaikki aina.

Vierailija
42/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en enää osaisi. Olen pudonnut kelkasta, vaikka onkin atk-ajokortit. Tekniikka edistyy hurjaa vauhtia ja ne tiedot mitä minulla on, ovat auttamatta vanhentuneita. Olisin kyllä hukassa, jos pitäisi ruveta Wordia ja Exeliä käyttään. No, olenkin jo 58 v.

Ikä ei voi olla tekosyysi. Minä olen 56-vuotias eivätkä ne teknologiat mitenkään älytöntä vauhtia edisty. Nämä nykyaikaiset tietokoneet, internet ja toimisto-ohjelmistot alkoivat yleistyä 90-luvun puolessa välissä, jolloin sinä olet ollut kolmekymppinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät luule.

Nykyisin vaan on niin, että työpaikoilla on osattava käyttää monipuolisesti, eri ohjelmistoja.

Mitä paremmin tuntee, edes samantyyppiset ohjelmat, sitä nopeammin pääsee, omaan työhönsä käsiksi.

Ei riitä että taitaa Word-tekstinkäsittely ohjelman erittäin hyvin, lisäksi pitää osata erilaisia kuvankäsittely ohjelmia,

taulukkojen käsittelyä.

Sekä käsittää tallennuksien perusteet, ja jotain koko firman it-järjestelmästä.

Joka firmassa kun on omat ohjelmansa ja järjestelmät.

Mitä tottuneempi on käyttämään erilaisia it-juttuja, sitä lyhyempi perehdyttäminen niiden osalta tarvitaan.

Höpö höpö. Missään kunnon työssä ei tuollainen ole työn ydintä. Noita ohjelmia oppii muutamassa päivässä, ei tarvi olla it-nero.

Vihdoinkin joku sanoi tämän. Jos kysellään IT-taitoja, silloin kyseessä yksinkertainen työ eikä mikään asiantuntijatehtävä.

No ei ihan noinkaan. Jos on kaksi tasavertaista hakijaa, niin otan mieluummin sen, jolle ei tarvii photaria ja exceliä opettaa. Just siks kun ne ei ole sitä ydintä vaan välttämätön välivaihe työssä.

Vierailija
44/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin sanonut, että tarkalleen ottaen mitä ICT-taitoja kysyjä haluaa tietää? Ohjelmointi? Editointi? Tekstinkäsittely, taulukkolaskenta, tietokanta, powerpoint, kuvankäsittely vai jotain ihan muita atk-taitoja?

Vierailija
45/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät luule.

Nykyisin vaan on niin, että työpaikoilla on osattava käyttää monipuolisesti, eri ohjelmistoja.

Mitä paremmin tuntee, edes samantyyppiset ohjelmat, sitä nopeammin pääsee, omaan työhönsä käsiksi.

Ei riitä että taitaa Word-tekstinkäsittely ohjelman erittäin hyvin, lisäksi pitää osata erilaisia kuvankäsittely ohjelmia,

taulukkojen käsittelyä.

Sekä käsittää tallennuksien perusteet, ja jotain koko firman it-järjestelmästä.

Joka firmassa kun on omat ohjelmansa ja järjestelmät.

Mitä tottuneempi on käyttämään erilaisia it-juttuja, sitä lyhyempi perehdyttäminen niiden osalta tarvitaan.

Höpö höpö. Missään kunnon työssä ei tuollainen ole työn ydintä. Noita ohjelmia oppii muutamassa päivässä, ei tarvi olla it-nero.

No et kyllä opi muutamassa päivässä useampaa toiminnanohjausjärjestelmää itsenäisesti käyttämään vaikka it-nero sattuisit olemaankin.

Vierailija
46/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyy varmaan siksi, kun sillä on merkitystä työhön oton kannalta? Vai eikö ihan aidon todella ole?

Vierailija
47/47 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheellinen kysymys.

Olen valtiolla asiantuntijatyössä. Kollegani 52-V nainen opettelee käyttämään power pointtia, joka on hänen työssään ehdoton edellytys. Ja voi luoja niitä esityksiä. Ei noudata ollenkaan työnantajan määräämiä,ohjeita, koska joku kukkafontti on hänen mielestä kauniimpi

Yksinkertaisen esityksen teko vie päivän-pari. Koska on vaan niin hidasta.

Yksityiseltä puolelta olis saanut lähteä jo ajat sitten.

Mikset itse ole yksityisellä, jossa sanojesi mukaan on paljon paremmat työntekijät? Etkö ole päässyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän