Tarkoittaako se lähes automaattisesti sitä, että on epäonnistunut meikissä tai kampauksesta jos kukaan ei kehu muuttunutta ulkonäköä?
Olen laihtunut yli 10 kg eikä kukaan ole sanonut sanaakaan. No se on ihan ok, ei painoa tarvitse kommentoida suuntaan tai toiseen (vaikka olen kyllä puhunut laihdutusurakan alussa, että tavoitteena pudottaa painoa).
Olen alkanut muuttamaan tyyliäni muutenkin. Käynyt kampaajalla, värjännyt hiukset. Ihmiset vain katsoivat lähinnä oudosti, tuli olo, että näytänkö typerältä. Joku mainitsi, että olet käynyt kampaajalla.
Sitten meikki, olen muotoillut kulmia ja sävy muuttunut. Meikkaan koska pidän muutoksesta ja omasta mielestäni parempaan muutokseen ulkonäössä. On kiva laittaa itseään pitkästä aikaa.
Ei liikaa tietenkään, sipaisu ripsiväriä, kulmien laittaminen sekä kevyt päivävoide. On siinäkin jo huomattavasti eroa entiseen.
Kukaan ei sano mitään. Tulee olo, että näytänkö kamalalta eikä kukaan kehtaa sanoa vai olenko ihan ok. Mielestäni kuitenkin näytän paremmalta ja jatkan itseni laittamista.
Äiti kerran tokaisi kulmista, että ihan kivat. Ei kyllä koskaan muutenkaan kehu suuremmin, että saavutus sekin.
Sitä vain joskus olisi kiva tietää vähän, että onko tyylsuunta oikeasti hyvä. Joskus olisi kiva saada muiltakin kommenttia. Miten tietää, onko paremman näköinen vai ei?
Kommentit (21)
Viitsiikö joku kertoa näkemyksensä?
Lähipiirisi on moukkia.
Olen ihmetellyt vähän samaa kun työpaikkani normaalit ihmiset huomaavat ja huomioivat tällaiset asiat mutta esim. kaverit eivät sano sanaakaan. Kavereilla muutenkin ns. alistavaa käytöstä aina välillä niin eipä ole vaikea laskea 1+1.
Vierailija kirjoitti:
Lähipiirisi on moukkia.
Olen ihmetellyt vähän samaa kun työpaikkani normaalit ihmiset huomaavat ja huomioivat tällaiset asiat mutta esim. kaverit eivät sano sanaakaan. Kavereilla muutenkin ns. alistavaa käytöstä aina välillä niin eipä ole vaikea laskea 1+1.
Myöskään työkaverit eivät sano mitään.
Kyllä kun minulla oli miesystävä ja meikkasin niin muisti kehua kauniiksi. Se oli ihan peilaus tietää, että miltä näyttää. Nykyään kukaan ei sano mitään.
Tosin ei minulla tässä kauheasti kavereita olekaan.
Ap
Valitettavasti muutos on tapahtunut hyvään suuntaan. Sulla on nyt muiden silmissä aivan liikaa hyvää, ei sitä katsota suopein silmin.
Kiva kuulla että sun muodonmuutos on onnistunut, onnittelut! Älä luovuta hapannaamojen takia, elä just niinkuin parhaaksi näet.
Eipä ole koskaan kiinnostanut kiinnittää huomiota kenenkään ulkoisiin muutoksiin saati vastata kehujen kalastelijan kaipuuseen saada kehuja, hyväksyntää ja luoja ties mitä.
Enkä ole kiinnostunut itsekään kuulemaan kenenkään suusta ainoatakaan kehua tai mitään muutakaan asioihin, jotka eivät kuulu hänelle, siitäkään huolimatta, että näkyvät.
Kiinnitän huomiota ainoastaan muuttuneeseen käytökseen ja asenteeseen.
Muu on yhdentekevää.
Vierailija kirjoitti:
Viitsiikö joku kertoa näkemyksensä?
Minulla ei ole tapana sanoa mitään kenenkään ulkonäöstä. Jokainen laittautukoon itse haluamallaan tavalla. Pääasia, että on puhdas ja hampaat ovat pestyt.
Nykyään ei ole tapana kommentoida toisten ulkonäköä. Tai sitten ei näytä hyvältä heidän silmään niin ei sanota mitään.
Miksi haet kommentteja ulkonäöstäsi? Eivät muutkaan hae.
Jos ylipainoa on ollut todella reippaasti, ei sitä 10kg muutosta välttämättä huomaa. Varsinkaan sellaiset ihmiset, jotka näkevät ap:tä lähes päivittäin, tuskin huomaavat mitään muutosta. Sellainen, joka on nähnyt ennen painonpudotusta ja näkee seuraavan kerran nyt, voi huomata muutoksen, jos on sellainen ihminen, joka tarkkaan kiinnittää huomiota toisen painoon.
Vaikka toiset olisivat huomanneet laihtumisen, niin voi olla, etteivät silti sano siitä mitään. Ihmiset ovat oppineet varovaisiksi näissä. Kun ei tiedä onko se laihtuminen tapahtunut tarkoituksella vai onko siinä takana ehkä joku sairaus tai vaikea elämäntilanne.
Eikös se ole tärkeintä, että itse on tyytyväinen muutokseen?
En usko, että näytät typerältä. Voi olla, että nämä itsellesi isot muutokset kuten kevyt ehostus, ovat tosiasiassa niin pieniä muutoksia, että muut eivät niitä edes huomaa. Äitisi kommentti kulmistasi sopii myös tähän.
Voisitko joltain kaveriltasi kysyä, miltä näyttää hänen mielestään?
Voi olla että muutuit liian kauniiksi.
No itselläni ei ole tapana ikinä kommentoida kenenkään ulkonäköä millään tavalla, oli muuttunut tai ei. Eri asia sitten jos henkilö itse kysyy mielipidettä ulkonäöstään.
Pitää laittaa luomiväriä ja huulipunaa, että eron normaaliin huomaa. Ei se sipaisu puuteria yms. välttämättä näy.
Ymmärrän hyvin, että haluaisit kommentteja asiasta, joka on tällä hetkellä merkittävä osa sitä, mitä sinulle kuuluu.
Hämmästyttää, miten moni vaikuttaa suorastaan halveksivan tarvettasi saada kommentteja ulkonäöstäsi.
Jos olet laittanut kevyesti meikkiä ja pudottanut painoa, niin tuskin muutos on negatiivinen.
Itse pääset helpoimmalla, jos lakkaat odottamasta muiden kommentteja ja pidät itsesi tyytyväisenä. Silloin muutos on myös pysyvämpi.
Tsemppiä!
Ripusta kaulaasi lappu, jossa lukee kommentoikaa ulkonäköäni
Viimeiset 10 vuotta on ollut aika vahva vaatimus, että ulkonäön kommentointi on lopetettava. Itse en kommentoisi varsinkaan kenenkään painoa. Mutta ota itse esille, kysy vaikka "Kävin uudella kampaajalla, mitä pidätte?"
Ihanaa kun ihmiset puhkeavat kukkaan ja alkavat sen myötä hoitamaan ulkonäköään!
Kun se spontaani ulkonäön kommentointi ei vain ole tätä päivää. Monesti täälläkin on puhuttu, miten ulkonäön kommentointi mihinkään suuntaan ei ole ok.
Jos haluat keskustelua muuttuneesta ulkonäöstäsi, on sinun kysyttävä kavereilta, mitä he tuumaavat siitä.
Up