Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tärkeä kysymys kaikille kokeille, ruoanlaittajille ja kotileipureille!

Vierailija
18.05.2023 |

Hox! Miten voin kehittää taitojani että olisin yhtä hyvä kokki kuin miehen äiti? Mies vertailee minua ja äitiään keskenään ja aina äiti tekee kaiken paremmin. Mies kuitenkin kehuu ruokiani hyviksi, mutta äidillään on aina jokin extrajuttu millä ruoasta saa vielä himpun maukkaampaa ja terveellisempää ym ym ym. Olen kysynyt anopilta neuvoja mutta aina mies vertaa äitiinsä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda miestä. Et kaipaa kumppania, jonka napanuora ei ole katkennut.

Vierailija
2/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä hyväksi kehuttuja reseptejä salaa, olet niinkuin olisit tehnyt omasta päästä ruoat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lukemisen tähän, Mies vertailee minua

Hyvää päivän jatkoa.

Vierailija
4/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräämällä lisää elinvuosia ja kokemusta.

Vierailija
5/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelet kokeilemaan uusia pikku juttuja, lisäät jotain pikkasen muokataksesi alkuperäistä reseptiä. Joskus onnistuu, joskus ei, mutta ajan myötä oppii että mikä sopii minkäkin kanssa ja mikä ei

Vierailija
6/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio pettää enkä erota rakkaastani.

Vierailija
7/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun tarvitse olla anoppia parempi kokki. Kuulostat hyvältä kokilta jo ennestäänkin. Jos mitään ongelmaa on, se on miehesi joka ääneen vertailee teidän ruokianne... ei kiva.

Vierailija
8/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se "extrajuttu" miehen äidin ruoassa on tietenkin äidin mauste.

Olen tämän vitsin kertonut täällä ennenkin, mutta tässä kertauksen vuoksi:

Nuori vaimo laittoi miehelleen ruokaa, ja mies söi kyllä kiltisti, mutta totesi että ruoka ei ollut yhtä hyvää kuin äidin tekemä, koska siitä puuttui äidin mauste. Vaimo kokeili kaikkea mahdollista, kävi läpi erikoiskauppojen tarjonnan ja vinon pinon keittokirjoja, mutta mikään ei vetänyt vertoja äidin mausteelle. Kunnes eräänä päivänä vaimo ruokaa laittaessaan unohtui puhelimeen ja ruoka paloi pohjaan. Mies oli juuri tulossa kotiin, joten kiireessä vaimo kaapi vähemmän palaneet osat toiseen kattilaan ja lisäsi reilusti suolaa, että se peittäisi palaneen maun. Mies tuli kotiin, maistoi ruokaa ja leveästi hymyillen huudahti: Äidin maustetta!

Vierailija
9/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä niin. Et myöskään tule koskaan olemaan miehen äitiä parempi kokki, avauksessa on kolme kertaa aina. Kannattaa keskittyä johonkin muuhun. Hermot saattavat silti mennä, jos joudut kuuntelemaan tuota vuosikymmenet. Useimmilla on älliä arvostaa toisen tekemää työtä.

Vierailija
10/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä niin. Et myöskään tule koskaan olemaan miehen äitiä parempi kokki, avauksessa on kolme kertaa aina. Kannattaa keskittyä johonkin muuhun. Hermot saattavat silti mennä, jos joudut kuuntelemaan tuota vuosikymmenet. Useimmilla on älliä arvostaa toisen tekemää työtä.

Minulla ja miehellä on lehmän hermot. Mies arvostaa minua kyllä eikä sano noita kommentteja ilkeästi arvostellen.

Vierailija
11/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin lukemisen tähän, Mies vertailee minua

Hyvää päivän jatkoa.

Hyvää päivän jatkoa. Ei kannata olla noin nuiva.

Vierailija
12/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ja miehellä on lehmän hermot. Mies arvostaa minua kyllä eikä sano noita kommentteja ilkeästi arvostellen.

Toki, vain kokkauksesi tulee aina häviämään äidille. Minen jaksaisi kuunnella, tosin en ole lehmänhermoinenkaan. Jokaiselle on joku.

Vierailija
13/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, vaikka olisit Michelin-kokki, et koskaan voi tehdä yhtä hyvää ruokaa kuin äiti. Eikä se ruoasta johdu. Se on se äidin rakkaus mikä siinä ruoassa maistuu.

Vierailija
14/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät miestä kokkaamaan itse mokoma Mammanpoika

Vierailija
15/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on asia , jolle sinä et voi mitään. Se ei riipu millään tavalla siitä, kuinka erinomainen kokki olet vaan se on asenne miehen korvien välissä. Ehkä sinun tekemäsi ruuat ovat sitten aikanaan poikasi mielestä paljon parempia kuin kuin hänen vaimonsa tekemät.

Vierailija
16/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen köksät paahtoivat juureksia lihakeittoon, se teki siitä maukasta.  "Miten ennen elettiin" on silti äärettömän raskasta kuunnella.

Loraus viiniä sopii muutamiin ruokiin.

Mausteiden freesaaminen tuo maut paremmin esiin.

Vierailija
17/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä sinne Ouluun!

Vierailija
18/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydät miestä kokkaamaan itse mokoma Mammanpoika

Noin sanoo vain moderni ja komenteleva feministi justiina. Kuulostat ihan exältä.

Vierailija
19/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuohon auta kuin aika. Kunhan miehesi on syönyt sun ruokiasi sen 25+ vuotta, sun ruuat on hänestä parempia. Mutta suht ääliö ukko kyllä, jos mulle sanoisi puoliso noin, hän saisi jatkossa hoitaa ruuanlaiton ihan omin pikku kätösin.

Vierailija
20/27 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli hyvä ketju, miten teet ravintolatasoista ruokaa kotona, löytyyköhän se vielä? Miehen kannattaisi pitää suunsa pienemmällä. Äiti ei saa olla tärkeämpi kuin vaimo. Teet varmasti hyvää ruokaa, mutta miehelläsi on asenneongelma. Kiva, että teillä muuten menee hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä