Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on yllättävin paikka mistä olet saanut rahaa vaikeassa elämäntilanteessa? Minulla on eräs kiitollinen kokemus palstalta.

Vierailija
18.05.2023 |

Olin nuori ja naiivi. Aika hukassa elämäni kanssa ja juuri muuttanut toiselle paikkakunnalle työskentelemään.
Palkka oli pieni ja ulosotto vei ison siivun. Yritin epätoivoisesti saada jostain rahaa lainaksi.
Sitten avasin elämäntilannettani täällä palstalla. Mahdoinkohan kysyä ihan suoraan, voisiko joku auttaa minua taloudellisesti. Kysymys oli vilpitön enkä todellakaan haluaisi ketään käyttää hyväksi empatiaan vedoten vaan epätoivoisena yritin sitten jostain ihmeen syystä täällä kysyä.

Joku aivan ihana ihminen sitten halusi auttaa minua. Vaihdoimme s-postia ja juttelimme, hän rahallisesti auttoi minua. en nyt muista summaa. Olisko ollut esimerkiksi 50€ ja olin todella kiitollinen. Hän ei halunnut minun maksavan takaisin vaan oikeasti halusi vain auttaa. Emme sen koommin juteltu enää mutta jäi kyllä kauniina ja kiitollisena asiana mieleen siihen hetkeen.

Eikä kannata kenenkään ottaa koppia tuosta, tuo oli varmasti ihan poikkeuksellinen tilanne enkä koskaan pyytäisi keneltäkään tuntemattomalta enää mitään vaan tilanne oli silloin se. Jos tämä ihminen palstailee vielä, niin toivon, että hänellä kaikki kunnossa ja edelleen kiitollinen tuosta olen.

Toinen oli tuolloin samaisena vuonna vai edellisvuonna tuosta kun oli joulu tulossa ja oli ankeaa. Olin rutiköyhä. Huomasin, että minulle oli tullut kirje kaupungilta. Joku oli laittanut minulle jouluksi lahjakortin 200€ ruokakauppaan. Tuosta ei todellakaan ollut mitään puhetta mistään suunnasta vaan joku ihminen vain ajatteli minulle tuon lähettää. Veikkaukseksi jää eräs ihana sosiaalityöntekijä.
Kyllä nämä mieleen jää. Jatkossa haluan auttaa toisia nuoria huonossa elämäntilanteessa olevia mikäli tulee vastaan ja pystyn edes hieman avustamaan.

Onko teillä jotain tilanteita kun olettekin saaneet yllättäen apua?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/3 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sotilasavustusta, kun mieheni oli siviilipalveluksessa. Se oli ihan ruhtinaallinen summa verrattuna opintotukeen, jolla olimme aiemmin eläneet. Oikeastihan se oli joku minimieläkkeen tasoinen avustus, mutta siinä elämänvaiheessa se tuntui ihan ylelliseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovainen tuttavani antoi minulle rahaa useamman satasen (markka-aikana) ja sanoi Jumalan kertoneen, että tarvitsen sitä. Jumalasta en niin tiedä, mutta tarpeeseen se raha kyllä tuli.