Nimi ehdotuksia
Ristiäiset tulossa ja nimi tytölle vielä vaiheessa.
Tytöllä on oranssit hiukset ja tukkaa on paljon ja on vaativa luonne:D alun perin ajattelin joitain "pehmeitä nimiä" kuten Ella, Alina, Ellen, mutta eivät kyllä sovi tälle tytölle ollenkaan. Nimessä saisi olla vahva konsonantti. Isosiskon nimi on Nea. Seuraavia nimiä olemme miettineet:
Juuli Kerttu Eveliina
Kerttu Juulia Eveliina
Lotta Juulia Eveliina
Elina
Ehdotuksia otetaan vastaan tai kerro ylemmistä suosikkisi :)
Kommentit (15)
Veera
Sara
Krista
Iiris
Mette
Anita
Beata
Karla
Mun suosikki listaamistasi on Lotta. Mutta Juulia on mun korvaan hankala toiseksi nimeksi, jos 3 nimeä. Kävisiköhän kolmanneksi "helpommin", esim Lotta Helmi Juulia?
Miten olisi
Lotta Juuli Eveliina
Lotta Ilona Eveliina
Lotta Kerttu Elina
Lotta Kerttu Ilona
Lotta Liisa Eveliina
Lotta Liisa Elina
Lotta Liisa Juulia
Listan ulkopuolelta tuli ensimmäisenä mieleen Noora. Tykkäätkö siitä?
Itsekin olin kauan sitten tyttövauva, jolla oli paljon porkkananväristä tukkaa ja vaativa luonne. Jotenkin minusta Lotta tai Juuli ei ollenkaan kuulosta kuvailemaltasi ihmisenalulta. Miten olisi Siiri, Verna, Kirsi(kka) tai Selja? Nimet, joissa on r tai s, ovat heti "särmikkäämpiä".
Vierailija kirjoitti:
Mun suosikki listaamistasi on Lotta. Mutta Juulia on mun korvaan hankala toiseksi nimeksi, jos 3 nimeä. Kävisiköhän kolmanneksi "helpommin", esim Lotta Helmi Juulia?
Miten olisi
Lotta Juuli Eveliina
Lotta Ilona Eveliina
Lotta Kerttu Elina
Lotta Kerttu Ilona
Lotta Liisa Eveliina
Lotta Liisa Elina
Lotta Liisa JuuliaListan ulkopuolelta tuli ensimmäisenä mieleen Noora. Tykkäätkö siitä?
Noora on kyllä ihana nimi, mutta paras ystäväni on nimeltään Noora niin liian lähelle osuu. Tuota Liisaa voisi miettiä. Kiitos! :)
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olin kauan sitten tyttövauva, jolla oli paljon porkkananväristä tukkaa ja vaativa luonne. Jotenkin minusta Lotta tai Juuli ei ollenkaan kuulosta kuvailemaltasi ihmisenalulta. Miten olisi Siiri, Verna, Kirsi(kka) tai Selja? Nimet, joissa on r tai s, ovat heti "särmikkäämpiä".
Joo voit olla oikeassa tuosta s ja r nimistä, pitää alkaa tutkailemaan niitä enemmän. Siiri kuulostaisi hyvältä mainitsemistasi nimistä :) kiitos! Mikä sinun nimesi on?
Lila
Eva
Meeri
Stina
Viktoria
Armi
Kati Hertta Eveliina
Tekla Lotta Eveliina
Miettimistänne suosikkini on Lotta Juulia Eveliina.
Nea ja
Lotta Erin Julianna
Lotte Ebba Eleonora
Kerttu Ines Evelina
Mette Taika Vanamo
Terhi Emma Adalina
Rosa Iris Olivia
Mia Nora Olivia
Marja Ilona Eveliina
Marja Ellen Rosalin
Sienna Elea Adalina (Sienna tarkoittaa punaruskeaa.)
Sandra Helmi Tuulevi
Ronja Tuuli Vellamo
Dalia Kukkamaaria
Rosanna Venla Vanamo
Reeta Leni Paulina
Nita Iisa Eveliina
Meiju Stella Juulia
Maia Rosa Evelina
Auri Lotta Onerva
Hilkka Helinä Eveliina
Marja Helinä Matleena
Maikki Alma Minerva
Julia Ella Nora
Julia Edena Ruusu
Juulia Elena Kaisa
Juuli Eva Karen
Terttu Taimi Tuulia
Verna Taimi Tuulikki
Tuija Kerttu Eveliina
Veera Elina Matilda
Kiitoksia kaikille kauniista nimiehdotuksista :) aivan alussa joku ehdotti Liisa nimeä ja inspiroiduimme siitä ja päädyimme antamaan etunimiksi Alisa. Alisa noidallahan muumeissa oli punainen tukka ja tyttö on syntynyt pääsiäisenä :D nyt sitten pitäisi miettiä toinen ja kolmas nimi:
Alisa Kerttu Eveliina
Alisa Kerttu Aulikki
Kerttu siksi, koska alkuun mietimme sitä vahvana vaihtoehtona nimeksi ja häntä miehen puolen isovanhemmat kutsuvat edelleen Kertuksi ja välillä itselläkin ja Nealla se lipsahtaa niin ajattelimme, että jos etunimi ei ota tuulta purjeisiin niin häntä voisi kutsua sitten Kertuksi. Tietenkään en oikein pidä ajatuksesta, että toinen nimi olisi kutsumanimi. Kerttu on muuten kaunis nimi, mutta erittäin suosittu tällä hetkellä, lempinimi olisi Kepa ja nimi ei oikein soinnu ulkomailla.
Aulikki tulisi miehen puolelta. Miehen äidin ja siskon toinen nimi on Aulikki. Mies ei itse puhunut alkuun, että olisi tärkeä saada suvussa kulkenut nimi, mutta hänen isoäitinsä puheista jäi sellainen kuva,että olisi tärkeä saada se nimi rimpsuun.
Minusta tuo Eveliina sointuu paremmin.
Kerrohan mielipiteesi kumpi on parempi tai keksitkö jonkin nimen joka rimmaisi Aulikin kanssa paremmin :)
Alisa Kerttu Eveliina sointuu paremmin ja nimet alkavat eri kirjaimella, ei ole toistoa.
Alisa Kerttu Aulikki on vain nimiä peräkkäin. Ei soinnu, vaan töksähtää. Konsonantteja aika paljon.
Auli on suomalainen naisen, aikaisemmin joskus miehenkin etunimi. Nimestä on käytössä myös pitempi muunnos Aulikki. Aulis (miehen nimi)
Kerttu on ollu erittäin suosittu nimi 1900-1939 ja nyt taas 2000-2019, mutta ei läheskään niin suosittu kuin aikaisemmin. Jotenkin näen sen vanhemman rouvashenkilön nimenä. Kerttu-nimestä on käytössä myös muunnos Kerttuli.
Kerttu Auli Eveliina
Kerttu Alisa Eveliina
Kerttu Elisa Adalina
Kerttu Elise Adalina
Kerttu Elisa Aulikki
Alisa Aulikki
Alisa Kerttuli
Kerttu Aliisa
Kerttu, Terttu (samaa sarjaa)
Ulla Terttu
Peppi tai Ruska.