Tajusin juuri, että teen kotiin tultuani aina samat asiat! Oletteko te sellaisia?
Tulen kotiin, vaihdan yöpaidan, putsaan naaman, laitan laukun valmiiksi huomista varten, puran kauppakassin ja syön.
Mitä te teette?
Kommentit (38)
Käyn vessassa. Katson, onko kissoilla kaikki hyvin ja siihen liittyvät toimenpiteet. Syön. Yövaatteet päälle näin vanhemmiten. Aikaisemmin riisuin ja oli alasti. Nykyään palelee.
Sama kaava myös itsellä eli ap on meitä muitakin.
-suihku
-ruuan teko
-syöminen
-konsoli auki
-sänkyyn nukkumaan
-aamulla herätys töihin
-töistä kun pääsee nii suihkuun heti
Olen myös kylpytakissa aina kotona työpäivien jälkeen siihen asti kun menen sänkyyn, en varmaan enää edes osaa olla vaatteet päällä kotona.
Kaupassa käyn aina kotimatkalla ja vapaapäivinä kuntoilen ja tapaan sukulaisiani.
Nyt kun miettii niin varmaan vähintään 5 vuotta menny elämä noin ja siihen tottuu eikä töiden jälkeen edes enää halua mennä mihinkään ihmisten ilmoille.
M32
Vien ruokakassin keittiöön. Pesen kädet uusilla ohjeilla. Laitan pakasteet ensin pakastimeen ja loput ruuat jääkaappiin. Salaatit jätän pöydälle pesua varten. Vien puhelimen lataukseen.
Sitten alkaa joko ruuanlaitto tai harrastukset.
Avaan oven avaimilla, astun sisälle, jätän avaimet eteisen pöydälle, lasken tavarat lattialle ja katkaisen hälytyksen. Mitään muuta rutiinia ei ole, eikä tämäkään aina mene näin.
Jos töissä ei ole ollut vessaa, niin heti kotiin tultuani syöksyn sellaiseen. Muussa tapauksessa rutiinina on päästää koira pissalle, vaihtaa vaatteet, käsipesu, kahvit, syötävää, koiralle syötävää. Näin siis aamutöiden jälkeen.
Iltatöiden jälkeen (vessaan) koira lenkille, suihkuun, syömään, yöpaita päälle, hammaspesu, koiralle ja kissalle ruoka, petiin lukemaan kirjaa, nukkumaan.
Elämä on yhtä oravanpyörää. Käyt töissä, töiden jälkeen käyt mahdollisesti kaupassa ja sitten aikaa on enää pari tuntia nukkumaan menoon.
Töissä ja kaupan kassalla tapast muita ihmisiä mutta muuten olet yksin.
Jos et ole työelämässä niin sitten olet vaan kotona kun ei ole varaa tehdä mitään.
Rutiinit ovat ihmiselle hyväksi, ne luovat alitajuisesti perusturvallisuutta.
Kengät pois
Ruuat kaappiin
Syön ja selaan nettiä
Vaihdan kevyempään vaatetukseen jossain vaiheessa
Siivoan tai puuhailen kotijuttuja
Teen ehkä ruokaa
Joo, pääsääntöisesti. Viskaan repun eteiseen, menen vessaan, pesen kädet, riisun sukat ja vaihdan kotivaatteet päälle.
Sitten syön jotain.
Vierailija kirjoitti:
Yökkäri laitetaan illalla päälle vasta ennen nukkumaan menoa
Yökkäri on vapaapäivien aamujen hengailuasu noin puolille päivin
Alasti kun nukkuu niin yökkäreille ei ole muutakaan käyttöä kuin kotivaatteena pitäminen.
Ketjun aloitukseen: kädet pesen aina kun olen ulkokamppeet saanut pois. Usein on aloitettava ruuan laittaminen, joskus pääsee helpolla kun on valmiina ruokaa mikä tarvitsee vain lämmittää. Muutama muukin asia, mitä yleensä tulee tehtyä, ei kuitenkaan ihan aina tarvitse.
On joo ja rutiineihin tottuu. Omat rutiinit on sellaisia mitä nyt introvertilla on eli muita ihmisiä en vapaa ajalla näe vaan yksin möllötän neljän seinän sisällä 😁
Vierailija kirjoitti:
Teetkö 16-tuntista työpäivää, vai miksi vaihdat yöpaidan heti kotiin tultuasi? Ja miksi käyt joka päivä kaupassa?
Mitä ihmettä..?
Oletko koskaan kuullut iltavuoroista?
Se mitä teen kotiin tullessa, riippuu siitä, mistä oon tulossa. Työt teen etänä kotona. Oikeastaan ainoat rutiinit, mitkä toistuu aina kotiutuessa, on käsien saippuapesu ja kotivaatteiden vaihto.
Hauska ketju. Osalla näyttää elämä aika samanlaiselta kuin itselläkin. Mäkään en ole kotona vaatteet päällä paitsi vapaapäivinä.
Töistä suoraan suihkuun,yöpaita/aamutakki päälle. Ruokaa,kahvia/teetä( riippuu tuleeko aamu vai iltavuorosta),sarjoja/leffa,sänkyyn kirjan kanssa.
Mukavaa ja turvallista. Pitäis varmaan kauheasti jaksaa ja viitsiä kaikkea,mutta näköjään tullut tällainen rutiini nykyään. Vapaapäivinä yrittää sit enemmän olla sosiaalinen ,saunoa ja ulkoilla.
Joo ja en. Yleensä vien heti koiran ulos, sitten pesen kädet, vaihdan vaatteet, siivoan sotkut mitä on jäänyt aamusta, puran työlaukun. Sitten vaihtelee. Joskus pitää siivota, joskus pyykätä, joskus laittaa ruokaa tms.
Hämmentävää. Ei sillä, etteikö niin voisi tehdä, mutta hämmentävää kuinka monilla ei työpäivinä tapahdu juuri muuta, vaan heti kotiin tultua asetutaan jonkinlaiseen yökkärimoodiin. Itselläni on melkein toisen työpäivän verran aina kaikenlaista tekemistä (enkä nyt puhu tavanomaisista kotihommista yms.). Toisaalta tämä vastaa siihen kysymykseen, kun olen joskus miettinyt, että millä ihmeen ajalla ihmiset katsovat esim. telkkaria, johon itsellä ei koskaan löydy aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää. Ei sillä, etteikö niin voisi tehdä, mutta hämmentävää kuinka monilla ei työpäivinä tapahdu juuri muuta, vaan heti kotiin tultua asetutaan jonkinlaiseen yökkärimoodiin. Itselläni on melkein toisen työpäivän verran aina kaikenlaista tekemistä (enkä nyt puhu tavanomaisista kotihommista yms.). Toisaalta tämä vastaa siihen kysymykseen, kun olen joskus miettinyt, että millä ihmeen ajalla ihmiset katsovat esim. telkkaria, johon itsellä ei koskaan löydy aikaa.
Pakko kysyä että mitä tekemistä sulla on normi työn jälkeen? Itselläni työpäivän jälkeen ainoat asiat on suihkussa käynti ja ruuan teko, noiden jälkeen voin vaikka olla vaan sohvalla koko illan.
Mulla yökkärimodi alkaa aina siinä klo 17 aikoihin kun olen saannut syötyä ja kotona olen joskus 16 aikoihin.
Yökkäri laitetaan illalla päälle vasta ennen nukkumaan menoa
Yökkäri on vapaapäivien aamujen hengailuasu noin puolille päivin