Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies ei vastaa viesteihin ja ärisee jälkikäteen, jos toimit ominpäin

Vierailija
17.05.2023 |

Mitä muita vaihtoehtoja alaisille jää, jos ei saa kysyttäessä ohjeistusta? Viestit katsotaan, mutta niihin ei reagoida edes pitkällä aikavälillä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdy kirjoittamaan sähköpostit näin:

"Tilanne on XXX. Toimin tavalla A, jos en saa sinulta muuta ohjeistusta päivään xx.yy.zzzz mennessä."

Näin voit aina jälkikäteen näyttää, että olet ilmoittanut tekeväsi ja tarjonnut mahdollisuuden kommentoida asiaa.

Vierailija
22/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdoksi jää tietysti liittoutua muun maailman proletariaatin kanssa ja kaapata tuotantovälineet työläisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et soita hänelle?

Ei vastaa puhelimeen, koska neuvottelut. Niiden taakse on aina helppo piiloutua.

Vierailija
24/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu nyt ihan täysin siitä, millaisesta asiasta kyse. Miksi et osaa tehdä kyseistä tehtävää ilman apua? Onko kyseinen tehtävä pakko tehdä juuri silloin, kun esimies ei vastaa viestiin? Eli kerro tarkemmin millainen tehtävä. Kaikkia asioita ei ole ok tehdä omin päin missään tilanteessa.

Esimies ei vastaa mihinkään viesteihini. En siis sitten tee mitään. Ohjaan turhaan vastausta odottavat kiukkuiset asiakkaat suoraan heti jatkossa esimiehen päänvaivaksi

No miksi olet siinä välissä olkiukkona jos et osaa työtäsi? Etkö osaa tehdä mitään ilman esimiehen apua? 

Olen yrittänyt, kun en saanut vastauksia. Silloin esimies ärisee että olen toiminut omin päin.

Sun vastauksista ei kyllä saa nyt mitään irti. Sen käsityksen perusteella jonka susta saa näistä vastauksista en  ihmettele, että esimiehesi suuttuu sulle jos toimit ominpäin. Ihmettelen edelleen miksi edes olet siinä välissä jos et osaa tehdä itsenäisesti.

Vierailija
25/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhdy kirjoittamaan sähköpostit näin:

"Tilanne on XXX. Toimin tavalla A, jos en saa sinulta muuta ohjeistusta päivään xx.yy.zzzz mennessä."

Näin voit aina jälkikäteen näyttää, että olet ilmoittanut tekeväsi ja tarjonnut mahdollisuuden kommentoida asiaa.

Hyvä ajatus, kiitos vinkistä.

Vierailija
26/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kollegoita? Kuulostaa ettei kyseessä ole suora esimiehesi vaan häiritset jotain isompaa johtajaa.

Vierailija
27/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No riippuu nyt ihan täysin siitä, millaisesta asiasta kyse. Miksi et osaa tehdä kyseistä tehtävää ilman apua? Onko kyseinen tehtävä pakko tehdä juuri silloin, kun esimies ei vastaa viestiin? Eli kerro tarkemmin millainen tehtävä. Kaikkia asioita ei ole ok tehdä omin päin missään tilanteessa.

Esimies ei vastaa mihinkään viesteihini. En siis sitten tee mitään. Ohjaan turhaan vastausta odottavat kiukkuiset asiakkaat suoraan heti jatkossa esimiehen päänvaivaksi

No miksi olet siinä välissä olkiukkona jos et osaa työtäsi? Etkö osaa tehdä mitään ilman esimiehen apua? 

Olen yrittänyt, kun en saanut vastauksia. Silloin esimies ärisee että olen toiminut omin päin.

Sun vastauksista ei kyllä saa nyt mitään irti. Sen käsityksen perusteella jonka susta saa näistä vastauksista en  ihmettele, että esimiehesi suuttuu sulle jos toimit ominpäin. Ihmettelen edelleen miksi edes olet siinä välissä jos et osaa tehdä itsenäisesti.

Olen tässä asemassa, koska esimies palkkasi minut tänne töihin ja hänen piti perehdyttää minut työhön.

Vierailija
28/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi pomo joka ei puhuisi, ja vain ärisisi, niin hommaisin sille hihnan.

Vierailija
29/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän viestin esimiehelleni, miten teen. Jollei ehdi kieltämään, on toimintani OK.

Vierailija
30/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla kollegoita? Kuulostaa ettei kyseessä ole suora esimiehesi vaan häiritset jotain isompaa johtajaa.

On suora esimies. Kollegat ovat myös heikosti tavoitettavissa. Etänä heihin on vaikea saada yhteyttä.

Vierailija
31/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä asemassa, koska esimies palkkasi minut tänne töihin ja hänen piti perehdyttää minut työhön.

Ei ole perehdyttänyt eikä vastaa yhteydenottoihin. Siksi ihmettelen itsekseni miten tehtävät pitäisi hoitaa, kun aikataulut pakkaavat päälle.

Vierailija
32/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikessa hiljaisuudessa etsit uuden työpaikan. Kun homma on selvä ja nimet paperissa uudessa työpaikassa, irtisanoudut.

Älä missään tapauksessa ala haukkumaan ja arvostelamaan esimiehen toimintaa. Kiität kaikesta. (Tuuletat äänettömästi, kun viimeisen kerran suljet oven, etkä enää ikinä palaa. Esimiehen huono käytös ei ole enää sinun ongelmasi!) 

Toivottavsti uudessa työpaikassa on parempi työilmapiiri sitten!  

Tuo varmasti se paras ratkaisu tässä tilanteessa.

Vierailija
33/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostetaan ketjua.

Vierailija
34/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on mennyt aivan mahdottomaksi.

Vierailija
35/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullekaan usein vastata. Joudun työssäni kysymään ja varmistamaan asioita useilta eri henkilöiltä, joista osa on yhteistyökumppaneita tai muita sellaisia, jotka vastaavat tietystä alueesta, mutta eivät ole minulle esihenkilöitä. Lisäksi on tietysti esihenkilöt. Useimmiten päätän sitten vain itse. Onneksi esihenkilöiltä tulee vain kiitosta. He kun eivät ehdi kaikkeen vastaamaan, mutta luottavat tekemiseeni ja näkemyksiini. Mutta kyllähän se turhauttaa, jos joutuu odottamaan vastauksia joka puolelta ja mikään työ ei sen vuoksi etene niin, että saisi ne viivattua yli. Lista vain kasvaa ja kaikki venyy, stressiä pukkaa.

Vierailija
36/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukuttaja, omaatko sinä telepaattisia kykyjä? Kukaan ei näe toisen pään sisään, jos opastusta ei anneta ääneen tai kirjallisessa muodossa.

Vierailija
37/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mullekaan usein vastata. Joudun työssäni kysymään ja varmistamaan asioita useilta eri henkilöiltä, joista osa on yhteistyökumppaneita tai muita sellaisia, jotka vastaavat tietystä alueesta, mutta eivät ole minulle esihenkilöitä. Lisäksi on tietysti esihenkilöt. Useimmiten päätän sitten vain itse. Onneksi esihenkilöiltä tulee vain kiitosta. He kun eivät ehdi kaikkeen vastaamaan, mutta luottavat tekemiseeni ja näkemyksiini. Mutta kyllähän se turhauttaa, jos joutuu odottamaan vastauksia joka puolelta ja mikään työ ei sen vuoksi etene niin, että saisi ne viivattua yli. Lista vain kasvaa ja kaikki venyy, stressiä pukkaa.

Työelämässä on vaikea saavuttaa isoja onnistumisia, kun byrokratian takia kaikki etenee tahmeasti.

Vierailija
38/38 |
17.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän