Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käärijä ja Bojan fiilistelyketju

Vierailija
17.05.2023 |

Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...

Kommentit (123801)

Vierailija
95041/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että tuo Helsingin hotelli koko reissun ajan on todennäköinen. Kuitenkin joutuvat lentoa varten palaamaan tänne.

Vierailija
95042/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin, että kun martin oli kesällä B:n luona. K ja B keskustelevat viikoittain toisilleen. Martin varmaa tietää aika paljon.

Yleensä ihmiset suuttuu kun otan esiin tämän aiheen, mutta mä olen miettinyt tuota K kielitaitoa. Ainakin kun olen viimeksi kuullut, se on ollut edelleen aika heikko. Jos hän esittää, niin en ihan ymmärrä sitäkään. Miten he pystyvät keskustelemaan, kun täytyyhän ne ajatukset jotenkin saada sanoitetuksi. Aika paljonkin kai pystyy jotenkin muuntamaan monimutkaisiakin asioita helpolle englannin kielelle. En tiedä.

.

Julki tulevissa puheissaan vetää tahallaan överisti huonolla enkulla, jotta kukaan ei voi arvostella sitä oikeeta tapaa puhua.

Mutta silti huomaa selvästi, ettei sanavarasto ole kovinkaan laaja. Ei sillä kn kielitaidolla syvällisiä keskustella.

En tajua näitä jotka sanovat että k jotenkin esittää huonoa kielitaitoa 😂 joka ikisessä englannin kielisessä pätkässä kuulen hänelle tyypilliset kielioppi virheet. Hän ei käytä prepositioita, eikä osaa tiettyä sanastoa. Hänen aksenttinsa vahvuus vaihtelee hieman tilanteesta riippuen. Esim. Väsyneenä tai suuren paineen alla on helpompi lausua huonommin joitain sanoja. Humoristisissa pätkissä saattaa vähän liioitella aksenttiaan, mutta se nyt pitäisi olla itsestäänselvyys.

Instassa se kyllä vetää tahallaan rallienkulla. On useampia haastatteluita, jossa puhuu selvästi paremmin ja hoksaa nopeasti haastattelijoiden kysymykset ja melko hyvin rakentelee lauseita vastauksissa. Ei sen kielitaito siltikään hyvä ole, paljon tulee puhuessa kielioppivirheitä ja sanoja puuttuu, mutta on se oikeasti kehittynyt siitä rallienkusta huomattavasti.

Tässä yksi esimerkki haastattelusta, jossa K vastailee hyvin kaikkiin kysymyksiin ja saa kerrottua urastaan ja ajatuksistaan täysin ymmärrettävästi. Kieliopin puutteet olisi varmasti helppo korjata pienellä lisäopiskelulla, mutta ne puutteet eivät nytkään haitanneet hänen vastaustensa ymmärtämistä. Parasta on, että hän puhuu rohkeasti vajavaisella kielitaidollaankin ja antaa sillä hyvän esimerkin myös muille.

Tätä haastattelua minäkin tarkoitin, selvästi kommunikoi todella hyvin ja ymmärrettävästi vaikka sanoja puuttuu eikä lauseet ole aina oikein sanottu. Mutta pystyy aika monipuolisesti kommunikoimaan ajatuksiaan, ei vain lyhyitä päälauseita. Selvästi huomattava parannus alkukevääseen.

Niinpä, mutta tuossa hän oli juuri käyttänyt englantia paljon viikkoja putkeen. Nyt on taas ollut taukoa, niin voi olla että on hieman taas hakusessa sana 😅

Siellä mitään taukoja ole pidetty, kun Bojan puhu livessään Jerekieltä ja Jere puhu livessään Bojankieltä.

On se nyt vähän eri tulla haastatelluksi/kansainvälisten ihmisten kanssa oleilu joka päivä tuntikaupalla kuin puhua kaverin kanssa tekstatreilla ja toisinaan puhelimessa. k:lla on ollut tajuttoman tiukka kesä Suomessa keikkoja vedellen. On voinut englanti vähän regressoitua siinä välissä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95043/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ne mitään nukkumisbussia ottaa muutaman tunnin matkoja varten. :D Minibussi ja hotelliin yöksi.

Bussi voi olla huomattavasti edullisempi ratkaisu ja hyvä tukikohta, mihin voi vetäytyä halutessaan. Kamat myös kulkee samassa kyydissä.

Mitenhän Boitsuli saa Kärtsylin hiljaiseksi, ettei häiritse muita 😂

Vierailija
95044/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen Kärtsä sanoi "keikka-auto" Maikkarin mukaan. Ei se toki takaa, ettei ole keikkabussi, mutta ei siltä minusta kuulosta (sen lisäksi, että olisi vähän hassua noilla välimatkoilla).

Vierailija
95045/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin ne mitään nukkumisbussia ottaa muutaman tunnin matkoja varten. :D Minibussi ja hotelliin yöksi.

Bussi voi olla huomattavasti edullisempi ratkaisu ja hyvä tukikohta, mihin voi vetäytyä halutessaan. Kamat myös kulkee samassa kyydissä.

Vastaukseni tähän ei ole painokelpoinen.

Vierailija
95046/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten en ikinä ehdi saamaan tuolta liputtomasta mitään. Sähköpostivahti on käytössä, mutta liput on aina jo menneet kun sinne asti pääsen. No ei auta. Tavastian K-18 keikalle ja Tampereen keikalle olisi lippu hakusessa.

Päivittele vaan sivua ja tarkista, että olet kirjautunut sisään. Sähköpostivahdissa on viive, sitä kautta tuskin ehtii saamaan lippua. 

Joo ja mulle ei tänään edes ole tullut mitään ilmoitusta liputtomasta vaikka olisi ollutkin K-18 -lippuja myynnissä. Eli näköjään jos joku ehtii ostaa ne tarpeeksi aikaisin, viestiä ei tule.

Oletko ihan varma, et ne ei mene spammiin jostain syystä? Ihan yhtä lailla pitäis sulle tulla niinkun kaikille muillekin täällä.

Vierailija
95047/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä keksin kyllä muutamankin tavan 😏 Mutta ehkä ei niitä ruveta kohteliaisuuden vuoksi luettelemaan.

Vierailija
95048/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä miten en ikinä ehdi saamaan tuolta liputtomasta mitään. Sähköpostivahti on käytössä, mutta liput on aina jo menneet kun sinne asti pääsen. No ei auta. Tavastian K-18 keikalle ja Tampereen keikalle olisi lippu hakusessa.

Päivittele vaan sivua ja tarkista, että olet kirjautunut sisään. Sähköpostivahdissa on viive, sitä kautta tuskin ehtii saamaan lippua. 

Mulla on monta kertaa ollut puhelin kädessä, kun tulee ilmoitus, silti en ole saanut ostetuksi. yhden kerran pääsin sellaiseen vaiheeseen, että kysyi mun sähköpostiosoitetta. Kun aloin sitä kirjoittaa, varaus katosi. Kuitenkin olin kirjautuneena koko ajan. En tajua mitä siinäkin sitten tapahtui.

Vierailija
95049/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joksut on meille kaksi lupaamansa liveä velkaa tällä viikolla. Toinen voisi olla kun tapaavat Alessandran ja ehkä K:n, ja toinen kun esiintyvät EC:n kanssa.

Vierailija
95050/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

9

Vierailija kirjoitti:

Keikkabusseissa 6 petipaikkaa, noin yleisesti kaiketi. Eli noinkohan noiden omakaan porukka yhteen mahtuisi?

Nopeesti kun googlettelin vuokrattavia keikkabusseja, näytti 8 makuupaikkaa olevan se yleisin.

Eli just sopivasti. Jos on 8 tyyppiä Sloveniasta, niin niille oma paikka jokaiselle, ja K tietty menee B:n viereen 😜

Ja hyvä myös siltä kannalta, että ei tarvitse selitellä muille, miksi nukkuvat vierekkäin. Jos kerran paikkoja on vain 8 ja B on se, joka kutsui ylimääräisen tyypin mukaan, niin totta kai silloin hänen on pakko uhrautua ja jakaa oma nukkumapaikkansa 😅

Vierailija
95051/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko täällä on puutteessa olevien kokoontumisajot. Ette te Jokereiden viereen pääse kummiskaan, joten kannattaa mielummin suunnata sinne paikalliseen räkälään katsomaan Jormaa ja Penttiä.

Vierailija
95052/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja mulle ei tänään edes ole tullut mitään ilmoitusta liputtomasta vaikka olisi ollutkin K-18 -lippuja myynnissä. Eli näköjään jos joku ehtii ostaa ne tarpeeksi aikaisin, viestiä ei tule.

Oletko ihan varma, et ne ei mene spammiin jostain syystä? Ihan yhtä lailla pitäis sulle tulla niinkun kaikille muillekin täällä.

Kyllä ne on aiempina päivinä tulleet ja roskapostissa ei ole tänään. En ole vaan ikinä ehtinyt ostaa kun viesti on tullut. Mulla on kyllä itselle lippu k-18 tava mutta kaverille yrittänyt metsästää. Epäilen että mission impossible. :D

Vierailija
95053/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Loreen esiintyi Kaarle Kustaan juhlissa.

Vierailija
95054/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keikkabusseissa 6 petipaikkaa, noin yleisesti kaiketi. Eli noinkohan noiden omakaan porukka yhteen mahtuisi?

Nopeesti kun googlettelin vuokrattavia keikkabusseja, näytti 8 makuupaikkaa olevan se yleisin.

Eli just sopivasti. Jos on 8 tyyppiä Sloveniasta, niin niille oma paikka jokaiselle, ja K tietty menee B:n viereen 😜

Noinhan sen pitäisi mennä, mutta kehtaako ne muka olla samalla paikalla🙂

Vierailija
95055/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kaunis biisi Elvis Costellolta ja oli tosi hyvä leffa 💖

Vierailija
95056/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin, että kun martin oli kesällä B:n luona. K ja B keskustelevat viikoittain toisilleen. Martin varmaa tietää aika paljon.

Yleensä ihmiset suuttuu kun otan esiin tämän aiheen, mutta mä olen miettinyt tuota K kielitaitoa. Ainakin kun olen viimeksi kuullut, se on ollut edelleen aika heikko. Jos hän esittää, niin en ihan ymmärrä sitäkään. Miten he pystyvät keskustelemaan, kun täytyyhän ne ajatukset jotenkin saada sanoitetuksi. Aika paljonkin kai pystyy jotenkin muuntamaan monimutkaisiakin asioita helpolle englannin kielelle. En tiedä.

.

Julki tulevissa puheissaan vetää tahallaan överisti huonolla enkulla, jotta kukaan ei voi arvostella sitä oikeeta tapaa puhua.

Mutta silti huomaa selvästi, ettei sanavarasto ole kovinkaan laaja. Ei sillä kn kielitaidolla syvällisiä keskustella.

En tajua näitä jotka sanovat että k jotenkin esittää huonoa kielitaitoa 😂 joka ikisessä englannin kielisessä pätkässä kuulen hänelle tyypilliset kielioppi virheet. Hän ei käytä prepositioita, eikä osaa tiettyä sanastoa. Hänen aksenttinsa vahvuus vaihtelee hieman tilanteesta riippuen. Esim. Väsyneenä tai suuren paineen alla on helpompi lausua huonommin joitain sanoja. Humoristisissa pätkissä saattaa vähän liioitella aksenttiaan, mutta se nyt pitäisi olla itsestäänselvyys.

Instassa se kyllä vetää tahallaan rallienkulla. On useampia haastatteluita, jossa puhuu selvästi paremmin ja hoksaa nopeasti haastattelijoiden kysymykset ja melko hyvin rakentelee lauseita vastauksissa. Ei sen kielitaito siltikään hyvä ole, paljon tulee puhuessa kielioppivirheitä ja sanoja puuttuu, mutta on se oikeasti kehittynyt siitä rallienkusta huomattavasti.

Tässä yksi esimerkki haastattelusta, jossa K vastailee hyvin kaikkiin kysymyksiin ja saa kerrottua urastaan ja ajatuksistaan täysin ymmärrettävästi. Kieliopin puutteet olisi varmasti helppo korjata pienellä lisäopiskelulla, mutta ne puutteet eivät nytkään haitanneet hänen vastaustensa ymmärtämistä. Parasta on, että hän puhuu rohkeasti vajavaisella kielitaidollaankin ja antaa sillä hyvän esimerkin myös muille.

Tätä haastattelua minäkin tarkoitin, selvästi kommunikoi todella hyvin ja ymmärrettävästi vaikka sanoja puuttuu eikä lauseet ole aina oikein sanottu. Mutta pystyy aika monipuolisesti kommunikoimaan ajatuksiaan, ei vain lyhyitä päälauseita. Selvästi huomattava parannus alkukevääseen.

Niinpä, mutta tuossa hän oli juuri käyttänyt englantia paljon viikkoja putkeen. Nyt on taas ollut taukoa, niin voi olla että on hieman taas hakusessa sana 😅

Siellä mitään taukoja ole pidetty, kun Bojan puhu livessään Jerekieltä ja Jere puhu livessään Bojankieltä.

On se nyt vähän eri tulla haastatelluksi/kansainvälisten ihmisten kanssa oleilu joka päivä tuntikaupalla kuin puhua kaverin kanssa tekstatreilla ja toisinaan puhelimessa. k:lla on ollut tajuttoman tiukka kesä Suomessa keikkoja vedellen. On voinut englanti vähän regressoitua siinä välissä

Onhan se Tommyn kanssa englantia pakostikin puhunut kesän mittaan. Malediiveilla eka yhreydenotto, sit T tullut Suomeen ainakin pariin otteeseen ja siinä välissä varmasti ollut videopalavereja.

Vierailija
95057/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taasko täällä on puutteessa olevien kokoontumisajot. Ette te Jokereiden viereen pääse kummiskaan, joten kannattaa mielummin suunnata sinne paikalliseen räkälään katsomaan Jormaa ja Penttiä.

Oooohhhhhh! Jorma ja Pentti💋💕😘🔥 chachacha mä oon tulossa!

Vierailija
95058/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa joukkoon. Oletko Jorma vai Pentti?

Vierailija
95059/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä keksin kyllä muutamankin tavan 😏 Mutta ehkä ei niitä ruveta kohteliaisuuden vuoksi luettelemaan.

Mä kyllä luulen, että se ei ole hiljaa edes silloin. 😆 Ollaanhan me nähty se mm. yksinään uima-altaassa hyörimässä, samalla kun suu käy tauotta.

Vierailija
95060/123801 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän ne keikkabussin seinärakenteet? Kestääkö kun Bojci laittaa miestä seinälle et se olis vähän hiljempaa? Ja kyllä ne molemmat on aika äänessä kun samaan paikkaan pääsevät. Ainakin kikattavat koko ajan. Eli ehkä joku muu joutuu laittamaan seinälle tai sitten ovat jo varautuneet korvatulpilla.

Ketju on lukittu.