Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käärijä ja Bojan fiilistelyketju

Vierailija
17.05.2023 |

Tehdäänkö oma ketju tälle <3. Itse jaksan ainakin fiilistellä kaikkia julkaisuja ym., mutta ehkä eivät enää suoraan kuulu UMK tai Euroviisuketjuihin...

Kommentit (123801)

Vierailija
84021/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän asukkaiden hermostumisen Käärijä-muraalista. Tykkään Käärijästä ja tässä laivassakin vedin melkoisen kierroksen, mutta en silti haluaisi katsella ikkunoistani ja parvekkeeltani tuota muraalia päivästä toiseen. Erikoinen paikkavalinta minusta, etenkin jos edes naapurikuulemista ei ole tehty.

Joo, ei tuo parhaalta mahdolliselta paikalta näytä. Vantaan kaupungin nuo vastuuhenkilöt selittivät paikan valintaa keskeisellä paikalla hyväksi ja että kuulemma siihen pääsee näppärästi muutenkin sellaiset ihmiset, jotka tulevat asioikseen muraalia katsomaan. Tikkurilan asemako on siinä lähellä?

Vierailija
84022/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CCC:n vesipullo ja Häärijä tuolla takana 😂

https://twitter.com/romutettu/status/1697739461180719370

Täydellinen paikka kuvata! 🔥🔥

https://twitter.com/romutettu/status/1697768242838720896

Lisää videoita samalta ihmiseltä

https://twitter.com/romutettu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
84023/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://vm.tiktok.com/ZGJthK5Gc/

Mitäs helvettiä tämä on 🤣 Bojan hei, ei kaikkeen tartte lähteä mukaan!

Nautin tästäkin kyl, pakko myöntää.

No en kyllä tällaista odottanut kun linkkiä painoin :D Mutta tämähän osoittaa vain, kuinka moneen tyyliin B pystyy venymään! Hyvä ääni oli tuossakin :)

Oon tässä pyrkinyt keskittymään keikkavideoilla välillä muuhunkin kuin kasuaalin nöpötyksen seurantaan ja aina kun siinä onnistun, oon joka kerta aivan äimänä siitä miten vaivattomasti laulu bojanilta tulee. Se pystyy laulamaan selällään maatenkin aivan kevyesti eikä ylipäänsä tunnu tarvitsevan juuri mitään kehollisia konsteja äänenmuodostukseen. Ääni on aina vahva, ja sen lisäksi se laulaa tosi puhtaasti. Harrastan itse laulua ja tosi paljon lauluopet pystyy opastamaan tällasia tavallisia kuolevaisia pääsemään eri korkeuksiin ja hengittämään oikein, ja ne on tosi usein ihan vaikka tietynlaisia suun tai kielen asentoja, pään pieniä liikautuksia, koko kehon aktivointia tms. Näitä pieniä keinoja siis treenataan varsinkin sellaisiin esityksiin, jossa ei isommat liikesarjat ole toivottavia, mutta totta kai nimenomaan bändien laulajat pystyy hyödyntämään lavalla liikkumista sen laulunsa tuottamiseen. Monelle ne yleisön silmiin parhaalta näyttävät vääntelemiset ja heilumiset on varmaan ihan välttämättömiä sen laulamisen takia, vaikka niistä tietty pystyy luomaan sitä omaa esiintymistä. Bojan vääntelehtii, heiluu, ketkuttaa peräänsä ja vatkaa vasenta kättään ihan omaksi ja yleisön iloksi, sen laulu kulkee ihan ilman niitä.

Olen itsekin laulua harrastanut muutaman vuoden ja on siis jotain teoriaa tekniikasta sun muusta tarttunut vähän päähän. Tätä tietoa vasten se silti joka kerta jaksaa silti yllättää, miten pirun hyvä ääni ja äänenhallinta Bojanilla on. Hän selkeästi tuntee "instrumenttinsa" ja osaa hyödyntää sitä parhaimmalla mahdollisella tavalla, eikä edes yritä puskea sellaiselle äänialueelle, joka ei hänelle toimi. Ehkä paras esimerkki on mun mielestä tämä paniikkikohtauksen vallassa suoritettu esitys, josta kyllä paistaa hermostuneisuus. Aika paljon hän silloin makoili lavalla eikä aina ottanut kontaktia yleisöön, mutta ääni ei temppuillut silti yhtään. Nostan hattua tuollaiselle suoritukselle! Itse kun menen lavalle ja vähän jännittää, niin sieltä kuuluu vain pihinää, ja sekä yleisöä että minua nolottaa.

Se keikka oli laulun kannalta kyllä ihan ylimaallinen suoritus!

Uskoisin että b on kyllä käynyt laulutunneilla, mutta koska sillä tuntui olevan vahva ja vakaa ääni jo joskus 16-vuotiaana, niin siellä on varmaan lähinnä hiottu jo valmiiksi loistavaa timanttia. Eikös sen isoisoisä tms ollut oopperalaulaja?

Blue suede Shoes ym. 💙luonnonlahjakkuuden vahvaa teini laulua Apokalipsassa linkin kohdassa videot https://m.youtube.com/user/apokalipsaband

Vierailija
84025/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaisko joku sanoa kuinka monta kerää tarvitaan kaulaliinaan, jos langanvahvuus on tyyliin seitsemän veljestä?

Se kyllä riippuu niin paljon kaulaliinan leveydestä, omasta käsialasta, onko sileää vai jotain pintaneuletta, palmikoita, resoria, pitsiä tms. Tylsää mutta kyllä se selviää vaan koetilkulla. Mutta oisko joku 300-400 grammaa?

Vastauksen saa tosiaan vaan kokeilemalla. Minulla on ostettuna 2*100g, yhdessä kerässä 250 metriä, neulon nelosen puikoilla. Eka vyyhti kohta loppu ja kaulaliinaa syntynyt noin 80 cm. Silmukoita puikolla 50. Langan menekki riippuu ilmeisesti siitäkin, paljonko metrejä on per paino. Vähän leveämpi kaulaliinan olisi pitänyt varmaan olla, mutta en kyllä aloita alusta.

Vierailija
84026/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä tällaista odottanut kun linkkiä painoin :D Mutta tämähän osoittaa vain, kuinka moneen tyyliin B pystyy venymään! Hyvä ääni oli tuossakin :)

Oon tässä pyrkinyt keskittymään keikkavideoilla välillä muuhunkin kuin kasuaalin nöpötyksen seurantaan ja aina kun siinä onnistun, oon joka kerta aivan äimänä siitä miten vaivattomasti laulu bojanilta tulee. Se pystyy laulamaan selällään maatenkin aivan kevyesti eikä ylipäänsä tunnu tarvitsevan juuri mitään kehollisia konsteja äänenmuodostukseen. Ääni on aina vahva, ja sen lisäksi se laulaa tosi puhtaasti. Harrastan itse laulua ja tosi paljon lauluopet pystyy opastamaan tällasia tavallisia kuolevaisia pääsemään eri korkeuksiin ja hengittämään oikein, ja ne on tosi usein ihan vaikka tietynlaisia suun tai kielen asentoja, pään pieniä liikautuksia, koko kehon aktivointia tms. Näitä pieniä keinoja siis treenataan varsinkin sellaisiin esityksiin, jossa ei isommat liikesarjat ole toivottavia, mutta totta kai nimenomaan bändien laulajat pystyy hyödyntämään lavalla liikkumista sen laulunsa tuottamiseen. Monelle ne yleisön silmiin parhaalta näyttävät vääntelemiset ja heilumiset on varmaan ihan välttämättömiä sen laulamisen takia, vaikka niistä tietty pystyy luomaan sitä omaa esiintymistä. Bojan vääntelehtii, heiluu, ketkuttaa peräänsä ja vatkaa vasenta kättään ihan omaksi ja yleisön iloksi, sen laulu kulkee ihan ilman niitä.

Olen itsekin laulua harrastanut muutaman vuoden ja on siis jotain teoriaa tekniikasta sun muusta tarttunut vähän päähän. Tätä tietoa vasten se silti joka kerta jaksaa silti yllättää, miten pirun hyvä ääni ja äänenhallinta Bojanilla on. Hän selkeästi tuntee "instrumenttinsa" ja osaa hyödyntää sitä parhaimmalla mahdollisella tavalla, eikä edes yritä puskea sellaiselle äänialueelle, joka ei hänelle toimi. Ehkä paras esimerkki on mun mielestä tämä paniikkikohtauksen vallassa suoritettu esitys, josta kyllä paistaa hermostuneisuus. Aika paljon hän silloin makoili lavalla eikä aina ottanut kontaktia yleisöön, mutta ääni ei temppuillut silti yhtään. Nostan hattua tuollaiselle suoritukselle! Itse kun menen lavalle ja vähän jännittää, niin sieltä kuuluu vain pihinää, ja sekä yleisöä että minua nolottaa.

Uskoisin että b on kyllä käynyt laulutunneilla, mutta koska sillä tuntui olevan vahva ja vakaa ääni jo joskus 16-vuotiaana, niin siellä on varmaan lähinnä hiottu jo valmiiksi loistavaa timanttia. Eikös sen isoisoisä tms ollut oopperalaulaja?

Blue suede Shoes ym. 💙luonnonlahjakkuuden vahvaa teini laulua Apokalipsassa linkin kohdassa videot https://m.youtube.com/user/apokalipsaband

No, jos ei tääkään onnistu, niin googlettamalla ainakin https://m.youtube.com/user/apokalipsaband

Vierailija
84027/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka eivät siedä K yhteistyötä T kanssa ja pelkäävät sen vievän jotain pois Bojanilta. Ettekö te luota Bojaniin, ei häntä kukaan ylitä K mielessä kuitenkaan.

Miksi edes pitäisi noita verrata, tai jotenkin ylittää? Niin ahdasmielinen ajatus jotenkin että K:hon liittyvät ihmiset, ystävät ja yhteistyökumppanit pitäisi laittaa paremmuusjärjestykseen. K:lla on suuri sydän ja hänellä on monia läheisiä ja tärkeitä ihmisiä ympärillään.

Vierailija
84028/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://twitter.com/kurooscoffee/status/1692655195048628659?t=IKhKbSFf8…

Tuossa oli siitä bojanin isän, isoisän ja isoisoisän laulutaidoista! Oli se sittenkin ihan haastattelussa, mutta muistin vaan ton tviitin.

Vierailija
84029/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän asukkaiden hermostumisen Käärijä-muraalista. Tykkään Käärijästä ja tässä laivassakin vedin melkoisen kierroksen, mutta en silti haluaisi katsella ikkunoistani ja parvekkeeltani tuota muraalia päivästä toiseen. Erikoinen paikkavalinta minusta, etenkin jos edes naapurikuulemista ei ole tehty.

Asukkaiden hermostuminen ei liittynyt itse muraaliin ja sen näkymiseen omalta parvekkeelta, vaan siihen, että Vantaan kaupunki oli heidän mielestään toiminut nopeammin muraaliasiassa kuin heidän parvekkeidensa korjaamisessa, jotka ovat nyt käyttökiellossa. Ilmeisesti tuo muraalia vastapäätä oleva talo on se, jonka parvekkeelta putosi joku nainen parvekelasin hajottua.

Juuri noin. Mutta muraali joutuu kyllä vähän sijaiskärsijksi, ihan aiheetta. Ja oli tuossa jutussa jotain, josta viitattiin jotenkin, etteivät kaikki asukkaat oikein tykkää, että muraali näkyy heille kaiken aikaa.

Nuo talot / tuo talo on ilmeisesti Vantaan kaupungin omistamia, kun kaupungin on niitä parvekkeita korjattava. Voihan siinä olla myös hidastamassa jotain vastuukysymyksiä liittyen parvekelasienvalmistajaan.

Vierailija
84030/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa oli siitä bojanin isän, isoisän ja isoisoisän laulutaidoista! Oli se sittenkin ihan haastattelussa, mutta muistin vaan ton tviitin.

Hyvät laulaja-geenit 💜

Vierailija
84031/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon tästä <3 En ole twitterissä, niin sieltä etsiminen on käytännössä mahdotonta.

Vierailija
84032/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, jos ei tääkään onnistu, niin googlettamalla ainakin https://m.youtube.com/user/apokalipsaband

Siis tuo Blue suede shoes on 9 vuoden takaa 🤯😲 Onko siis todella Bojan ollut 15-vuotias tuota laulaessaan?!

Vierailija
84033/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.tumblr.com/hunters-angel/725900998884950016/they-are-just-t…

Boys, boys ...

Tuo on ihan uskomaton kuva Juresta 😍

Vierailija
84034/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai täällä kukaan tosissaan toivo, että K lähtee ansaitulla lomallaan katsomaan Viroon jonkun toisen nark kaamista? On meinaan todella raskasta katsella sivusta ja varmasti varsinkin haastavan tyypin kanssa. Siitä on loma kaukana.

Olipahan taas. Jos sulla on tosiaan aikaa penkoa T n taustoja, voit varmaan penkoa vähän lisää ja todeta hänen päässeen irti huumehelv*tistä jo pari vuotta sitten.

Niinhän ne kaikki sanoo, mutta kun kroppaa katsoo, niin on hyvin klassinen esimerkki huumeidenkäyttäjästä. Valitettavasti.

Lisäksi, kyynärtaipeet on edelleen reikäiset. Vai meinaatko, että se näkyy vielä vuosien jälkeen?

Turha on miinustaa, enkä edes yritä haukkua kyseistä ihmistä. Esimerkiksi K, T ja Häärijä kuvassa näkyy hyvin.

No ei näy. Älä viitsi levittää mitään ihan tuulesta temmattuja väitteitä.

Tn kroppa näyttää ihan normaalilta, hyvältä. Mainitsemassasi kuvassa ei näy mitää reikiä kyynärtaipeissa, ei näy vaikka miten kuvaa suurentaisi. Ja T on siis jo pidemmän aikaa sitten selättänyt nuo ongelmansa.

Oletko ollut esim. työssäsi tekemisissä huumeiden käyttäjien kanssa tai oletko itse käyttänyt, kun näet noissa jotain mitä kukaan muu ei näe?

Vierailija
84035/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo Blue suede shoes on 9 vuoden takaa 🤯😲 Onko siis todella Bojan ollut 15-vuotias tuota laulaessaan?!

Huippu biisi 🤍 ja ihan teini-Bojan, vau mikä ääni!

Vierailija
84036/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
84037/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Käärijällä seuraava keikka siis 29.9 tämän päivän keikan jälkeen? Eli kuukauden päästä?

Vierailija
84038/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
84039/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta Apokalipsan YouTubesta löytyy myös Boitsu vetämässä legendaarista sloveenibiisiä Od Višine Se Zvrti, jonka olen toivonut että Joksut voisi coveroida uudestaan joskus. Esim. Siddhartan versio tuosta (alkup. kai Vlado Kreslin) on todella kova ja Bojanin ääni kuulostaa tuossakin tosi hyvältä mutta samalla jotenkin maneeriselta/oudolta, varmaan koska hän on vielä niin nuori. :)

Vierailija
84040/123801 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Käärijällä seuraava keikka siis 29.9 tämän päivän keikan jälkeen? Eli kuukauden päästä?

Mutta tuossa välissähän on JO:n Pohjolan kiertue :) Jospa hän on varannut sille aikaa ihan runsaasti.

Ketju on lukittu.