Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetelkaa syitä miksi en ottaisi koiraa?

Vierailija
17.05.2023 |

Siinäpä se. Olen harkinnut koiran ottamista jo pitkään.
Olen vähän sohvaperuna/mukavuudenhaluinen.. Toki käyn kävelylenkeillä, mutta koiran kanssa pitää se väh. 4 krt päivässä ulkoilla. Ja aktivoida, touhuta koiran kanssa muutenkin.
Meillä paritalossa takapiha jonne välillä voisikoiran päästää ihmettelemään kun itsekin tulee terassilla/takapihalla oleiltua.
Kyseessä olisi Yorkshiren terrieri. Pieni, jonka voi ottaa moneen paikkaan mukaan.
Mutta mutta... on siinä arjessa ja juhlassa silti järkkäilemistä. Koira on kuitenkin kuin pieni lapsi. Täysin riippuvainen ihmisestä.
On tämä vaikea päätös..

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitko valmis lapseen? Koira on sama kuin ottaisi taaperon 10 vuodeksi.

Itse mukavuudenhaluisena en ole koiraa ottanut, joten en suosittele sinullekaan.

No kyllä koiran kanssa pääsee helpomalla kuin lapsen kanssa. 

Vierailija
42/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään eläin ei ota ihmistä lajitoverikseen.... Ihminen itsekkäästi ottaa vangikseen.. Opettaa sille luonnonvastaisesti haluamiaan temppuja, jopa ruokapalkalla. Hyi hemmetti... 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, koira on noita kaikkia ja vielä pesut, turkin hoito, kynsien leikkuu, sairauden hoidot, sopiva ruoka, riittävä lepo, virikkeet, koirakaverit ym. ym. Aikaa ja rahaa menee yllättävän paljon. Koira ei ole lelu joka otetaan tarvittaessa esille, sen kanssa pitää asua ja elää. Koira ei ole tyhmä se huomaa jos ei tykätä.

Vierailija
44/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on pieni eläintarha, aina on pitänyt miettiä ne edellä niin tuntuisi tosi oudolta esim. lähteä reissuun niin ettei tarvitsi järkkäillä hoitoa ja hoitapaikkoja. Olisin varmaan ihan pihalla jos pitäisi sponttaanisti lähteä vaan. Tuskin tulisi lenkillekkään itsekseen lähdettyä ja koti ilman "mitään" kolkolle.

Vierailija
45/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on pitkät työpäivät ja paljon muita menoja, joihin koiraa ei voi ottaa mukaan, älä ota koiraa.

Vierailija
46/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ensin ihan itseään opetella ulkoiluttamaan koiran vaatima aika. Jos ei onnistu, on väärin ottaa elävää olentoa mukamas omaa kuntoa nostamaan, kun sitten se koiraparka ei kuitenkaan tarpeeksi liikuntaa saisi.

Vierailija
47/47 |
19.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan haluaisi koiran takia nousta vapaapäivän aamuna sitä kusettamaan. Varsinkin jos on juhliminen mennyt myöhään, enkä muutenkaan. Olen mukavuudenhaluinen joka suhteessa.