kannatteko ajokorttii mukana?
sain just ajokortin ja aloin miettimään, et mitenköhä muut tekee. kannatteko sitä mukana samalla tavalla kun vaikka puhelinta, eli melkein joka paikassa? monet pitää varmaan lompakos, mut itel ei oo tuttuu pitää lompakkoo mukana ellei tarvii. onkoha hullu idea pitää tota korttii niiku puhelimenkuoren alla?
hehe, kertokaa käytäntönne :D hauska kuulla, mite jengi tekee
Kommentit (24)
Otan mukaan lompakossa jos menen jonnekin missä saattaa tarvita henkkareita. Silloin harvoin kun autoa ajan, niin on se lompakkokin laukussa mukana. Mutta voihan sen kännykässäkin pitää, monilla näkyy olevan.
Kirjoitat huonoa suomea
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Mukana, koska käytän henkilöllisyystodistuksena, vaikka se nyt ei nykyään periaatteessa ihan kaikkeen käy henkkariksi, niin hyvin sillä kuitenkin pärjää.
Monellakaan ei ole lompakkoa mukana, vaan maksukortit, ajokortti yms. kulkee ihmisillä puhelimenkuorissa, joissa korttikolot.
Mulla ajokortti on ollu pitkään ainut henkkari, siksi mukana. Passi on kyllä tulossa, mutta sitä en kanna jos tarttee henkilöllisyys todistaa. Sitäpaitsi kuljen autolla jokapaikkaan.
sä saat kuule sakot, jossei sulla ole ajokorttia mukana, kun autolla ajat. Ainakin ennen oli sakon paikka.
Jos lähden kotoa jonnekin muualle kuin lenkille (minne en ota muuta kuin kotiavaimen), on mulla yleensä mukana puhelin ja lompakko. Lompakosta löytyy seuraavat kortit (ainakin): henkkari, ajokortti, pankki/luottokortti, firman pankki/luottokortti, veikkauskortti, vakuutuskortti, kelakortti, eurooppalainen sairausvakuutuskortti, finnair plus, s-kortti, plussakortti ja kirjastokortti ja elintenluovutuskortti.
Jos menen vaan lähikauppaan, otan minilompakkoon pankkikortin ja s-etukortin. Puhelinkin jää kotiin.
Mikään ei ole idioottimaisempaa kun puhua puhelimeen luottokortti puhelimen kuoressa vilkkuen.
Mulla on ajokortti puhelimen kuoreen kiinnitetyssä korttitaskussa eli mukana aina kun puhelinkin.
Lompakossa aina. Lompakossa on myös rahaa😲, aina. Liikun paljon autolla, siksikin hyvä olla mukana, ja toimii myös henkkarina.
Mulla on ajokortti mukana, mutta eipä sillä mitään tee.
Kortti on vuodelta 1992 ja kakkosvaihe ajamatta.
Ymmärsin jo ajoissa, että olen vaaraksi liikenteessä ja nykyään istun vaan repsikan paikalla.
* mummo *
Ihme että täällä kysellään tällaisia asioita. Meillä puhutaan perheessä tämmöiset.
Vierailija kirjoitti:
sä saat kuule sakot, jossei sulla ole ajokorttia mukana, kun autolla ajat. Ainakin ennen oli sakon paikka.
Poliisit kyllä näkee koneelta onko kortti voimassa, tai onko ollenkaan. Ei mulla ees rekisteriotetta oo, se on sähkösenä.
Aina mukana lompsassa. Puhelimen kuoressa en pidä mitään kortteja, paljon kuullut että hävinnyt luuri ja kortit samalla. Kerran löysin kaupungilta luurin kortteineen lojumasta. On sitten ainakin lompsa jos luuri katoaa ja luuri jos lompsa katoaa.
Minulla on käsilaukku, jossa säilytän autoiluun liittyviä tavaroita, kuten ajokorttia, parkkihallin avainkorttia (asumme ihan Hgin keskustassa, joten meillä on molemmille autoille hallipaikka pysäköintihallissa), molempien autojen avaimia, ja kaikkia tärkeitä papereita, bensakortteja, ym kortteja mitä niitä nyt onkaan. Ai niin, onhan mulla myös huoltokirja käsilaukussa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliisit kyllä näkee koneelta onko kortti voimassa, tai onko ollenkaan. Ei mulla ees rekisteriotetta oo, se on sähkösenä.
Suomessa lainsäädäntö kulkee (yllättäen) perässä. Poliisit kyllä näkee auton/MP:n tietokoneelta suoraan onko ajo-oikeutta, mutta silti ajokortti pitää olla mukana (sakotusperuste, harkinnan varaa toki on)
Ajokortti on kuitenkin hyvä pitää mukana, esim. puhelimen wallet-case, niissä on usein myös sellainen tasku josta kortti ei "vilku näkyvissä", siellä voi pitää harvemmin tarvittavaa korttia.
Ajokortista on edelleen moneksi, käy esim. Kela-korttina (ainakin apteekissa), Veikkauskorttina kassalla, kanta-asiakaskorttina erimerkkisissä liikkeessä, erilaisissa vaali- ja äänestystilanteissa, postissa pakettiasioissa jne. Eli kannattaa pitää mukana
Tällä hetkellä taitaa olla niin että vain tietyt pankit eivät hyväksy ajokorttia henkilöllisyystodistuksena (osa pankeistakin hyväksyy edelleen, ainakin perustoimintoihin)
En, vain jos ajan. Jos menen paikkaan jossa täytyy todistaa henkilöllisyytensä, otan mukaan henkilökortin.
Mulla on aina kortti mukana, vaikken ole ajanutkaan kohta 2 vuoteen.
Eihän sitä koskaan tiedä koska tarvii.