Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheuttaako kilpirauhanen tasapainohäiriötä

Vierailija
16.05.2023 |

Minulla hammaslääkäri totesi kilpirauhasen turvonneen, mutta röntgen aikaan on vielä useita viikkoja. Yli kahden kuukauden ajan on ollut tasapainohäiriötä, keinumista ja esimerkiksi levossa vartalo kuin sykkii. Välillä päiviä kun ei ole ollenkaan tätä tai alkaa vasta illemmalla. Kuitenkin nyt useiden päivien aikana tasapainohäiriö on niin voimakasta, että kävelen kuin humalainen tai henkilö joka vain heiluu niin kävellen kuin pystyssä ja pahimmillaan silmissä heittää, että huono olo jo. Samoihin aikoihin alkoi myös alaselkä kivut, mutta olen vain arvauksia tehnyt onko tämä voimakas epätasapaino niska-hartia jännitys- selkäranka peräinen vai ei. Ainoastaan itselleni on selvänä se että kilpirauhanen turvonnut. Onko kenelläkään omia kokemuksia aiheuttaako hoitamaton kilpirauhasen liika- tai vajaatoiminta tätä vai onko tämä jonkinlainen alkamisvaihe? Kävelyä, venyttelyä ja liikkumista sen mukaan miten epätasapainossa olen pystynyt tekemään.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tuollaista ja on kilpirauhasen vajaatoiminta. En tiedä liittyvätkö ne toisiinsa ja kuinka paljon.

Vierailija
2/6 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mahdollista että noi kaikki oireet johtuvat kilpirauhasen toiminnan ongelmista, se voi aiheuttaa hyvin monenlaisia oireita, tärkeintä että oot päässy asian kanssa nyt tutkimuksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei aiheuta.

Minulla on kilpirauhanen mutta ei ole ollut tasapainohäiriöitä.

Vierailija
4/6 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi johtua muusta. Kireät hartiat, korvaongelmat, neurologinen oire

Vierailija
5/6 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kilpirauhasen vajaatoiminta aiheutti lähinnä väsymystä, lihomista ja hiustenlähtöä. Koin itseni välillä sohvalla retkottavaksi ääliöksi ja sitten tajusin, millainen äitini oli samassa iässä ja mikä oli syy. Meitä äidin puoleisen suvun naisia on todennetusti viisi, joilla on tai on ollut tämä vajis.

Toki sitä on voinut väsyneenä myös huojua menemään, mutta enpä ole huomioinut. Joskus oli tasapainohäiriöitä niskajumien takia, mutta sillä ei ole mitään yhteyttä 20 vuotta myöhemmin todettuun vajikseen.

Mutta eiköhän tuo tule selviämään tutkimuksissa.

Vierailija
6/6 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi liittyä. Minulla on ajoittain lievää huimausta. Tavallisimmin silloin, kun thyroxin lääkitystä muutetaan. Alkoi kun osa kilpparista tuhottiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän