Finnairin hinnat - miten tuo systeemi oikein toimii?
Kun valitsee lähtöpäivän, on hinta X. Sitten kun valitsee paluupäivän, onkin hinta jo XX!
Miten voi optimoida mahdollisimman halvat lennot?
Kommentit (29)
Ihanan kallista kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiesittekö, että mitä useamman kerran katsotte samoja lentoja tai hotelleja samalta koneelta, hinnat nousevat? Kannattaa välillä muuttaa ip-osoite.
Juu, ei pidä paikkaansa. Etsittiin noita meidän lentoja reilu 1,5 kuukautta ja sitten saatiin viimein ne edullisimmat.
Tuota on tutkittu. Kuukausikaupalla ennakoivilta ja viime tippaan matkansa jättäviä rokotetaan hinnoissa.
Kyllä ja meille tuli vähän riitaa mieheni kanssa, kun olisin halunnut varata jo aikaisemmin, ja hän tahtoi odottaa, että saadaan paremmalla hinnalla. Olin varma, että sitä ei tule tapahtumaan. Mutta olin väärässä
Kuinka aikaisin ennen lähtöä kannattaa varata päästäkseen todennäköisesti halvimmalla?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka aikaisin ennen lähtöä kannattaa varata päästäkseen todennäköisesti halvimmalla?
49 vuorokautta, eli 7 viikkoa ennen matkaa. Juuri eilen varasin lennot ja tänään hotellin heinäkuun ensimmäiselle viikolle.
Vierailija kirjoitti:
49 vuorokautta, eli 7 viikkoa ennen matkaa. Juuri eilen varasin lennot ja tänään hotellin heinäkuun ensimmäiselle viikolle.
Mihin löytyi lennot ja millä hintaa ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wieniin 470€:lla/hlö. Kaikkea muuta kuin halpaa, mutta nykyisin on tärkeää myös lähtöpäivä ja lentoaikataulu. Opiskelijana olisi voinut valita toisen päivän ja yölennon vaihdolla, sekä säästää ainakin puolet hinnasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wieniin 470€:lla/hlö. Kaikkea muuta kuin halpaa, mutta nykyisin on tärkeää myös lähtöpäivä ja lentoaikataulu. Opiskelijana olisi voinut valita toisen päivän ja yölennon vaihdolla, sekä säästää ainakin puolet hinnasta.
Tarkistin asin huvikseni. Olisin päässyt 190€:lla noilla mainitsemillani muutoksilla.
Itse varaan lennot vähän ennen lähtöä ja aina olen saanut ne hyvään hintaan. Ei mitään järkeä varata kuukausia aikaisemmin, jos ei ihan päivän tarkkaa ole lähtö ja paluu.
Kyllä on lähtenyt ihan käsistä finnairin sika hinnoittelu. Palveluhan on huonontunut jo vuosia ja nyt hinnat keskieurooppaan menopaluu 1000 euroa. Ihan siksi kun kilpailua ei ole ja lampaat maksaa.
Kokeile, jos et usko.