Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omat ruuat parisuhteessa, yhteisessä kodissa?

Vierailija
16.05.2023 |

Tosi lyhyesti alkuun: olen (takuu)eläkeläinen, vaikea mt-vaiva, olin eläkkeellä jo kuusi vuotta sitten kun muutin miehen luo. Mies keskituloinen, joten menetin avoliitossa asumistuen. Mies ehdotti yhteenmuuttoa sanoen, että minä maksan laskuja ja hän maksaa ruuat.

Noin siis aluksi. Minulla riittää rahat juuri ja juuri varsinkin talvella, miehen tilin saldo on salaisuus.

Sitten vähän pidemmin: mies on alkanut keljuilla ruokaostoksista, ja oikeastaan tätä on jatkunut jo useamman viikon tai ehkä kuukaudenkin. Hän saattaa sanoa suoraan, että syön hänen mielestään aika paljon, ja hän on todennut, että rahaa menee liikaa. Painoani en tähän laita, mutta olen vielä normaalipainon rajoissa, ja kuitenkin totta on että olen saanut ns. lihaa luiden ympärille näissä kuudessa vuodessa.

Miehellä ei kuitenkaan ole mikään halpa ruokamaku, kun taas minä voisin syödä vaikka nuudeleita. Olen siis aikuinen nainen, käytännössä keski-ikäinen, mutta silti söin sinkkunakin eineksiä (koska huomasin jo nuorena että niitä syön vähemmän) ja muutenkin epäterveellisen edullisesti. Lounaalla saatoin syödä leipäpaladen palvikinkkusiivulla. Olin siis hoikka kun tavattiin. Eikä minulla ole voimiakaan laittaa ruokaa, yhdessä se onnistuu.

Viikonloppuna mies ehdotti viimein omia jääkaapinhyllyjä, eli suomeksi että kummallakin on kotona omat ruuat.

Miehet ja miksei naisetkin, onko mies rahapulassa, pitääkö hän minua lihavana ja siksi epäviehättävänä, vai haluaako minusta eroon muttei kehtaa sanoa sitä suorin sanoin? Itse veikkaan viimeistä vaihtoehtoa, tai vaihtoehtoisesti noita kaikkia yhdessä. Joka tapauksessa sanoin, että se ei käy, tai sitten erotaan.

Oletteko ikinä, koskaan kuulleet, että jollain olisi parisuhteessa omat ruuat? Meillä ei siis missään tapauksessa ole lapsia. Kiitos ajatuksista.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen järjestellä jääkaapin hyllyt miten haluaa, sitten vain syöt kummaltakin hyllyltä mitä haluat. Jätä laskut maksamatta tai pyydä miestä maksamaan laskuja. Sähköinen kauppalista niin pysyy ruokaostokset kurissa. Ruoka on kallistunut niin pihi mies kiinnittää huomiota s i n u n syömisiin, ehta kusipää hän.

Vierailija
22/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä suhteita, varsinkin jos eri ruokavaliot.

Itse en lähtisi sellaiseen suhteeseen.

Eiköhän teillä ole lopun alkua jo miehenkin puolelta, vai mitä se siihen eroon sanoi?

Haluaa säästää rahansa?

Itsekin olen takuueläkeläinen, ja mies haukkuu syömisiäni ja läskiksi. No, siinä on syynä se painoni, maksan suuren osan ruoista, mies on työtön työnarkkinatuella.

Ei se varmaan eroon halua, kun haluaa pitää lompakkoni, en vain saisi syödä kuin vähän kerran päivässä. Niinhän olen aiemmin tehnytkin, mutta nyt ajattelin saada ehkä energiaa jaksaakin jotain syömällä esim. aamu- tai päiväkahvilla voileivän tai pari, ja varsinaisen aterian vasta illalla.

Ja tästäkin tulee sanomista.

Ja se mun pääateria voi tosiaan olla tuollainen pussinuudeli, siinä on sitten jo liikaa etten saa aamulla/päivällä edes voileipää syödä.

Olenkin alkanut syödä salaa. Syön yöllä vasta sen pääaterian kun hän jo nukkuu.

Ja kun lähtee päivällä ulos niin herkästi syön pari voileipää tms. ettei tarvitse nähtensä syödä.

Tykkäilen täällä teidän kommenteistanne, mutta voimat meni. Yritän kuitenkin vastata.

Ei halua kuulemma eroa, mutta pysyi kannassaan. Ei olla käyty vielä kaupassa, joten en tiedä meneekö se tosiaan siihen että kummallakin on omat korit (tai siis miehellä kärry ja minulla kori).

Lopun aluksi kutsuisin tätä itsekin. Toivotan lisäksi tsemppiä sinulle joka tämän lainaamani kirjoitit.

Ap

Vain hullu jättäisi lypsävää lehmää. Älä ole tyhmä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No alappa sammuttamaan valoja, vedät sulakkeet pois, otat avaimen mieheltä, sammutat vesihanat kerta sinä maksat.

Ihmeellistä on elämä.

Vierailija
24/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, että täällä av:lla on aina kaikkia paskoja suhteita. Omassa lähipiirissä ei taas sellaisia ole ollenkaan, kuten ei omanikaan. Ja jos olisi, niin lähtisin pois siitä suhteesta. Onko pskojen parisuhteiden syy täällä mt-ongelmat, työttömyys, alkoholismi yms.? Miksei nämäkin ihmiset voi vähän edes kunnioittaa ja arvostaa itseään, eikä kohdella itseään eikä muita kamalasti?

Vierailija
25/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos aloituksesta. Oma avioliitto vaikuttaa taas oikein hyvältä ja terveeltä, vaikka vanha ja kulahtanut onkin. Ihanko todella ihmiset jaksavat vääntää jostain pennosista ja jääkaapin täyttämisestä arjessaan? Mikä järki olla parisuhteessa, jos siitä ei tule muuta kuin hankaluutta elämään? Meillä on omat tilit, mutta kaikki raha on yhteistä. Siltä tililtä maksetaan, millä on saldoa. Ruokaa ostetaan ja syödään sen mukaan mitä milloinkin mieli tekee, joskus samaa, joskus eri. Ei lasketa kuka on syönyt enemmän ja mitä. Hyvin on mennyt jo 19 vuotta.

Vierailija
26/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä lähtien jätät puolet laskuista maksamatta. Sanot miehelle, että omat ruuat=kaikki muutkin laitetaan puoliksi. Äläkä suostu henkiseen väkivaltaan, jota tuo nälviminen on. 

Vierailija
27/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi oma koti. Tuollainen muutos ei kerro mitään hyvää. Jos on vihje että haluaa susta eroon, niin voit ainakin sanoa, että otit vihjeestä kiinni ja toimit sen mukaan. Kamalaa kusettamista tuollainen, ainakin tässä kohtaa kun yhtäkkiä muuttelee miten haluaa asioitten olla.

Vierailija
28/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän teillä ole lopun alkua jo miehenkin puolelta, vai mitä se siihen eroon sanoi?

Haluaa säästää rahansa?

Itsekin olen takuueläkeläinen, ja mies haukkuu syömisiäni ja läskiksi. No, siinä on syynä se painoni, maksan suuren osan ruoista, mies on työtön työnarkkinatuella.

Ei se varmaan eroon halua, kun haluaa pitää lompakkoni, en vain saisi syödä kuin vähän kerran päivässä. Niinhän olen aiemmin tehnytkin, mutta nyt ajattelin saada ehkä energiaa jaksaakin jotain syömällä esim. aamu- tai päiväkahvilla voileivän tai pari, ja varsinaisen aterian vasta illalla.

Ja se mun pääateria voi tosiaan olla tuollainen pussinuudeli, siinä on sitten jo liikaa etten saa aamulla/päivällä edes voileipää syödä.

Ja kun lähtee päivällä ulos niin herkästi syön pari voileipää tms. ettei tarvitse nähtensä syödä.

Tykkäilen täällä teidän kommenteistanne, mutta voimat meni. Yritän kuitenkin vastata.

Ei halua kuulemma eroa, mutta pysyi kannassaan. Ei olla käyty vielä kaupassa, joten en tiedä meneekö se tosiaan siihen että kummallakin on omat korit (tai siis miehellä kärry ja minulla kori).

Lopun aluksi kutsuisin tätä itsekin. Toivotan lisäksi tsemppiä sinulle joka tämän lainaamani kirjoitit.

Ap

Ei tietenkään halua erota kun sinä maksat laskut. Ei minunkaan ex halunnut erota vaikka haukkui minua vuosia, piti muita naisia ja vaikka lopulta lähdin toisen miehen matkaan niin yhäkin olisi halunnut pitää pankkiautomaattinsa ja pyysi palaamaan takaisin

Vierailija
29/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet eläkeläinen niin olet takullla epäviehättävä miehen mielestä. Mutta mies on saita ja ei halua elättää sinua ja sen takia ehdotti eri ruokahyllyä mutta se on todella idioottimainen ehdotus. Miten voi noin törkeesti kohdella kumppania. Jos asuu yhdessä niin kaikki ruuat on yhteisiä ja ruokaa pitää tehdä yhdessä. Kumpikin maksaa saman verran ruuasta. Perusruokaa kannatta tehdä kuten vaikka kanapastaa iso vuoka josta riittää sitten 2 päiväksi ruokaa. Minulla ja tyttöystävällä ei ole ongelmia. Ostan ruokaa enkä laske paljonose on maksanut. Tyttöystävä ostaa myös eikä laske pennejä. Suunnittelemme pääruuan mitä syödään ja käydään viikossa 3-4 kertaa kaupassa.  Meillä on taloustili jonne molemmat laittaa 200 euroa kk rahaa. Aamupala, iltapala mitä syödään niin molemmat ostaa mitä haluaa syödä. Ostan vaikka puuroa ja hedelmiä, leipää, tyttöystävä ostaa salaattia ja sitten leipoo jotain pasteijaa vaikka.

Vierailija
30/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluaa säästää rahansa?

Ap

Ei tietenkään halua erota, kun hyötyy tällaisesta järjestelystä. Kummastakohan välittää enemmän, rahasta ja säästämisestä, vai sinusta? Minusta tällaisessa tilanteessa olis ihan hyödyllistä tietää kummankin varallisuus ja pystyä sitä kautta oikeasti miettiä miten olis kohtuullisinta. Voi olla, että miehen salaisuusvarallisuus on sen verran kookas, ettei kehtaa sitä sen takia paljastaa.

Vierailija
31/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta takaisin yksin asumaan, saat paremmat tuet ja voit syödä niin kuin hyvälle tuntuu. Voitte siten tapailla silti jos vielä tahdot. Ei ole oikein tuollainen.

Vierailija
32/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinulle sopiva biisi: Bye bye baby, baby goodbye, itke en kun loppuu tää. Laulat tuon miehellesi, kun olet saanut hommattua oman kodin. 

Vierailija
33/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännää, että täällä av:lla on aina kaikkia paskoja suhteita. Omassa lähipiirissä ei taas sellaisia ole ollenkaan, kuten ei omanikaan. Ja jos olisi, niin lähtisin pois siitä suhteesta. Onko pskojen parisuhteiden syy täällä mt-ongelmat, työttömyys, alkoholismi yms.? Miksei nämäkin ihmiset voi vähän edes kunnioittaa ja arvostaa itseään, eikä kohdella itseään eikä muita kamalasti?

Harva tulee tänne iloistaan kertomaan, useammin murheista. Ja sitten joskus kun joku kertoo iloista niin siellä on sitten osa paheksumassa että ei saa leuhottaa ja humblegragata.

Tsemppiä aloittajalle. Toivottavasti et suostu enää maksamaan laskuja yksin. Ehkä voisit muuttaa omaan asuntoon? Sitten olisi helppo pitää taloudet erillään ja miettiä suhteen tulevaisuutta.

Vierailija
34/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde hyvän sään aikana. Mun eksä piti kirjaa laskuista, ruuista, lakanoista ja hygienitarvikkeista. Oli oikeesti neuroottinen kaapissa olevista tavaroista. Euroki piti maksaa pikimmiten takasin. Uskon 50/50 järjestelyyn. Vahtaaminen on sairasta.

Mulla oli sama juttu. Kirjanpitoa kaikesta. Äkkiä pois tuollaisen luota omilleen ja mikä helpotus.

Vierailija
35/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot hänelle että sitten laskutkin menee puoliksi siten miten käytätte.

Vierailija
36/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja voimia ap, muuta omaan kotiin tuo on vain alkua sille mitä alkaa vaatimaan. Ethän enää maksa kaikkia laskuja?

Vierailija
37/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuista jotka maksat luovut myös

Vierailija
38/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies sanoi kun sanoit että sitten maksatte laskutkin jatkossa puoliksi?

Vierailija
39/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaa säästää rahansa?

Voi kauheus. Joudut syömään mieheltä salaa? Miten miehesi sitten syö? Sinun nähtesi? Voimia!!!!

Vierailija
40/40 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa jos noin vaikeeksi menee että pitää oma hylly olla jääkaapissa. Ihme kyttäämistä mieheltä mitä nainen saa syödä.